Chap.27

1.4K 152 6
                                    

Namjoon's POV

Kenapalah Suga hyung setuju nak teman budak Yona ni at first?! Tengok apa dah jadi ngan diorang. Everything is a mess! Lagi satu, kenapa budak Yona tu baik sangat?! Arghh bencinya aku tengok! But in a positive way.

Dia sekejap merepek, sekejap bercakap macam makhluk terbijak di dunia. Rare. Aku tak hairan kalau dia ni ada kacukan dwarf ke apa ke sebab tengoklah height dia tu...Speechless aku.

Wait, tak mungkinlah Suga hyung dah suka Yona? Impossible!! Suga hyungkan hanya suka gadis bernama Jennie tu. Dia siap nangis lagi pada hari dia datang semula ke sini. The conclusion here is semua manusia sama. Lepas tahu je kami demon, berlarian semuanya. Tch. Fakeass. Mungkin Yona dan rakan-rakannya ni pun berlakon je sebab nak pertolongan kami.

Tetiba belakang baju aku ditarik oleh someone dari belakang. Aku pandang belakang tapi takde sape. Aik?

Shina: Eherm...

Ceh satu lagi makhluk pendek rupanya. "Nak apa?" Tanyaku dengan dinginnya. Dia ni suka betul cari gaduh ngan aku. Nak gaduh ngan aku ke apa sekarang ni?

"Gumawo sebab dah jaga aku masa aku takut kelmarin dan juga hari-hari sebelum ni....geurigo mianhae sebab selalu cakap kasar ngan kau." Katanya sambil menunduk tanda terima kasih. Apa trick dia sekarang ni?

"Eo."

Ah cukup lah tu. Aku tak nak rapat sangat dengan dia. Manusia ni merbahaya. Aku tolong dia hari tu pun sebab dia ni lambatkan kami je. Dia ingat aku nak kawanlah sangat ngan dia ni huh in your dream!

Dia lalu memandang aku sambil tersenyum manis. Erk....Awkward. First time dia senyum ngan aku. Cantik juga...Eh pfft!! Apa aku merepek ni?! Kim Nam Joon wake up!! Aku menampar diri sendiri dan buat Shina terkejut. Now she'll think Imma freak. Great😒

End of POV

Yona sedang berjalan dalam hutan untuk dapatkan air kat tasik berdekatan. Dia juga bercadang nak carikan buah-buahan untuk mereka. Dia tak perlu buat semua ni sebenarnya tapi dia nak so dia akan buat apa je dia nak sebab badan dia, suka hati dialah😆😂

"Hoi apa kau buat sorang diri dalam hutan ni?"

Yona pandang belakang dan rupanya ianya Suga. Yona pun memandang Suga sambil mengecilkan matanya dan mencekak pinggang.

Yona: Yah, aku dah kata kau perlu rehat! Duduk je dan aku akan buat semuanya.

Suga: Wuuu kau ingat kau kuat sangat ke budak kecik? Aigo aigooo! Tangan kau pun cedera ada hati nak marah aku. 😾😾

"E-Eyy aku cedera ringan je!! Alah tangan je pun lainlah korang. Perut cedera lah kaki cederalah. Kalau aku pun berehat siapa nak tolong korang." Jelas Yona sambil mengeluh. Tangannya yang berbalut dengan kain tu dipegangnya lembut.

Suga: Well aku pun. Setakat cedera kat perut ni hmm no hal. Aku dah sembuh lah. Percaya kat aku.

Yona: Liar. Punyalah jauh kau terpelanting masa demon B tu tumbuk kau. Mustahil dah sembuh😕😒 *tak percaya sambil buat muka😒*

"Boleh jangan mengungkit tak budak? Angel lah konon!" Sindir Suga.

Mereka pun teruskan bercerita sambil berjalan ke tasik tersebut untuk ambil air. Yona pegang dua botol air dan Suga pula empat. Yona nak pegang semuanya tapi Suga berkeras nak tolong.

- Luar tempat berteduh berdekatan unggun api -

"Eo dah balik? Korang pergi ambil air ke tadi?! Buat penat je risau!" Kata V sambil mengeluh lega. Yang lain juga turut menghela nafas lega sebab mereka ingat Suga dan Yona dah hilang entah ke mana. Yona pun berjalan ke arah mereka dengan wajah bersalah sambil tunduk minta maaf banyak kali manakala Suga pula act like a boss😎

Mingyu cuba nak berdiri tapi dia terjatuh dan kebetulan Yona berada kat sebelahnya saja. Yona lalu menolong Mingyu dengan memapahnya.

Yona: Aigoo sekya! Kau nak pergi mana? Buat apa?

Mingyu: Tch. Aku nak masuk tempat berteduh untuk rehat. Oh ya apa kat kau ikut sama sebab aku ada nak tanya something.

Yona pun setuju lalu bawa Mingyu masuk ke dalam tempat berteduh. Yang lain hanya pandang je sambil berdiam diri. Entah kenapa situasi tu menarik perhatian mereka.

Jimin: Sure ke mereka tak bercinta? Nampak macam ya je. *hairan*

"Taklah. Yona tak sukakan dia aku boleh guarantee tapi tak tahulah pula kalau Mingyu masih suka ke tak. Kami tahu Yona suka siapa huhu tapi malangnya dia cuba nak lupakan cinta dia atas sebab tertentu." Jelas Shina sambil terbatuk sikit.

Jin: Budak Jb tu?

Hyejung: Ani. Itu dah ada girlfriend. Yang Yona suka ni belum berpunya lagi~

"Siapa?" Tanya Suga. Dia hairan sebab ingat Yona sukakan Jb je sebab yerlah dulu bukan siap lagi menangis sebab jantan tu. Hyejung, Shina dan Mark berpandangan sambil menelan air liur.

Mark: Secret~ Mana boleh bagitau nanti dia mengamuk habess kami kena masak. *alasan*

Suga pun iyakan aje lepas tu. Dia tak nak yang lain cakap bukan-bukan pula bila dia bertanya dengan lebih lanjut. Dia nak tahu sebenarnya siapa tapi takpe lah. Suga berfikir bahawa jejaka tersebut Mingyu sebab pada mulanya sebab Yona begitu care dengan keadaan Mingyu. Tapi kini dia clueless. Dia tak tahu bahawa jejaka tu sebenarnya dia.

- Situasi Mingyu dan Yona -

Mingyu: Aku nak tanya sebenarnya ni....Hyejung ada tanya pasal keadaan aku ke masa aku sakit? *malu*

Yona tergelak besar sambil memukul bahu Mingyu dengan kuat secara tak sengaja😂 Mingyu lalu memegang bahunya dengan wajah kesakitan. Yona rasa pertanyaan Mingyu ni agak cringey.

"Setiap masa kau tak? Aku rasa Hyejung pun suka kau~ Dia asyik tanya bila kau akan sedar, bila kau akan sembuh hmm aku rasa macam orang ketiga😑😑😑 Apa kata lepas ni kau luahkan cinta kau? Aku pasti dia akan terima." Nasihat Yona. Dia sebenarnya dah penat jadi orang ketiga😂 Hubungan diri sendiri pun tak terurus hadoii!!😂

Mingyu: Kau rasa dia akan terima? *malu*

Yona: Geureomyo! Tapi! Kalau korang dah bersama, jaga bestfriend aku tu baik-baik tau! Aku tahu kau ni banyak peminat so please be loyal or else I'll break your neck. *acah-acah nak patahkan leher*

Mingyu pun mengangguk dengan wajah ketakutan. Ada juga dia berfikir kenapa lah dia boleh suka Yona sebelum ni😂 Dia tak tahulah pula Yona ni menakutkan sampai macam ni namun past is past and dia lagi selesa bersama dengan Yona sebagai bestfriend. Begitu juga dengan Yona.

Mereka tengah seronok berbual tapi mereka tak perasan yang ada sepasang telinga mendengar. 😏😏😏

xxxxxxxxxxxxx

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now