Chap. 15

1.4K 155 3
                                    

"Ini...Ke tempatnya?" Kata Shina dengan mata terbuka luas. Yona membawa rakannya ke tempat di mana dia berjumpa dengan Suga pertama kalinya. Di rumah banglo usang tengah-tengah hutan berdekatan camp mereka dulu.

Yona: Yeap. Keunde....Perlu ke korang bawa dua orang ni?

Yona menunjuk ke arah Mark dan Mingyu. Shina dan Hyejung hanya buat tak dengar. Sebenarnya Mark dan Mingyu bertanya kepada Shina dan Hyejung apa dah jadi dengan Yona. Mereka berdua pun beritahu segalanya kepada Mark dan Mingyu. Akhirnya mereka bercadang nak ikut sekali😂

Yona: Mark, Mingyu. Apa korang buat kat sini?😑 Korang ni memang penyibuk betul.

Mingyu: Aku cuma nak pastikan korang tak kena makan haiwan buas ni hahh!

Padahal Mingyu datang sebenarnya sebab Hyejung bagitau yang dia akan ikut sekali so Mingyu tak nak lepaskan peluang dan bercadang nak ikut sekali.

Mark: Eyy, aku suka adventure niii! Dah lama aku nak ke tempat cam ni! Btw siapa yang kau on crush ni? Manusia ke hantu? Rumah kat tengah hutan...amendelah. *ejek*

Yona memandang Shina dan Hyejung dengan mata membulat. Dia tak sangka rakan baiknya berdua ni pergi cerita semuanya kat dua mamat yang pernah tergila-gila kat dia. Tapi berita baiknya, Mark dan Mingyu terima berita ni dengan senyuman. Yona gembira yang mereka berdua dah tak menaruh perasaan terhadapnya.

Yona: Cehhh jealous cakaplah. Nak ejek crush aku pula. *jeling*

Mark: Pfft. Takdenya aku nak jealous. *menafikannya*

Mereka pun berjalan menuju ke rumah tersebut. Mereka kini berdiri depan pintu rumah Suga. Sebenarnya bukan rumah official😂

Shina: Rumah siapa ni? *takut*

Yona: Korang akan tahu sebentar lagi. Cuma jangan ejek aku kalau aku kena reject arrasso?

Mark: Diorang takkan ejek tapi aku akan huhuhuh. *gelak sindiran*

Yona mengetuk pintu beberapa kali tapi takde yang buka so dia buka sendiri. Hyejung dan Shina agak takut dengan perbuatan Yona sekarang ni. Dahlah rumah tu creepy nak mampos. Yona ni pula sembarangan je pergi masuk rumah tu. Mark dan Mingyu biasalah, chatting macam takde apa berlaku.

Mingyu: Sooo, macam mana kau boleh suka Yona dulu?

Mark: Me? Hm..Masa tu dia menangis sebab Jb dah ada yeochin iaitu Tzuyu. Aku datang dekat dia nak bagi tissue je tapi dia direct peluk aku fuhh licik juga dia tu. *cerita dengan asyiknya*

Mingyu: Fuhh😂 Aku pula masa tu dia masuk kelas aku tau. Menangis jugaa! Dia nangis punya nangis lepas tu duduk sebelah aku. Aku pun heranlah sebab sebelah aku tu patutnya takde siapa duduk.

Mark : Ah lepas tu? *excited*

"Dia pun bukan pelajar kelas aku. Aku cakap kat dia ini bukan kelas dia. Dia jerit kat aku yang dia tahu lepas tu dia pukul aku lah tarik rambut aku lah. Lastly, tetiba dia sandar kepala dia kat bahu aku. Hmm memang pompuan tu ambik kesempatan betul." Jelas Mingyu kat Mark sambil geleng kepala.

Yona memandang ke arah Mark dan Mingyu di belakangnya. "Hello? Aku masih ada kat sini? Aku sakit hatilah masa tu sebab Jb main suap-suap kat kelas ngan Tzuyu. Bluek boleh mamposlah." Kata Yona dengan nada jengkel tapi sebenarnya bila dia ingat balik, sakit jugalah hati dia😂

Masa mereka masuk tu pintu depan tetiba tertutup dengan kuat dan erat. Mark cuba bukanya semula tapi tak dapat. Shina dan Hyejung mula rasa takut.

Mingyu: We trapped. Now where's your so called boyfriend Yona? Suruh dia buka pintu cepat.

Yona mula mengeluh dan mencari di mana Suga berada. Dia masuk ke dalam bilik di mana dia terjumpa Suga untuk pertama kalinya. Bila dia masuk je bilik tu, takde siapa kat sana. Dia berjalan ke bilik lain dan takde juga. Akhirnya, dia ke arah 4 rakannya yang kelihatan confuse.

Yona: He's not here.

Hyejung: Mungkin dia dah ke tempat lain kot?! Kau kata tadi dia akan ke tempat lain kan?!

Mereka semua mula rasa risau. Yona pula tak tahu nak buat apa. Di fikiran mereka, siapa akan keluarkan mereka dari rumah tu kalau pintu tertutup rapat dan tuan rumah pula entah lari ke mana.

"Now, let's just find another way. Mungkin ada pintu rahsia? Kita mana tahu kan. Kot-kot ada pintu belakang ke. Tingkap tak berkunci ke?" Kata Yona. Mereka pun mula mencari jalan keluar.

Malangnya semua berkunci. Mereka ada juga cuba nak robohkan pintu atau tingkap rumah tu tapi tak berhasil. Macam pintu dan tingkap tu di sihir supaya takde siapa boleh sentuh. Mereka berkumpul di ruang tamu yang menakutkan, berhabuk dan besar.

Shina: Mungkin ini takdir kita....Mati kebuluran di rumah usang dan takde bantuan. Dahlah line pun takde kat sini. Takde guna bawa phone full charge. *bebel*

Yona rasa kesian terhadap rakannya. Mereka terperangkap dalam ni disebabkan olehnya. Yona pun mula berdiri dan menuju ke dapur. Dia lalu menggeledah dapur tersebut kalau-kalau ada makanan atau minuman.

Yona membuka peti ais yang agak besar. Bersaiz pintu fuhh. Ada lah sikit macam almari pakaian. Tapi takde makanan pun kat dalam. Cuma ada ruang gelap.

Yona: Boleh masuk ke ni? Ada bilik ke di sebalik ni? Omo omo. Scary as fuck.*goosebump seluruh badan*

Yona lalu berlari untuk mendapatkan 4 rakannya. Setelah Yona menerangkan segalanya benda dia nampak kat dapur, Mark terus berlari ke dapur dan buka petu sejuk. Akhirnya mereka pun berada depan peti ais sambil meneliti ruangan gelap dalam peti ais.

Mingyu: Macam lelohong hitam yang aku tengok kat kartun je ni. Mungkin ada jalan keluar di sebalik ni?

Mereka nak masuk tapi ragu-ragulah pula. Yona ni sebenarnya takut gelap soooo berpeluh-peluh dia berfikir. Mark excited nak mampos sebab dia memang suka kes-kes ni. Mingyu pula hmm asalkan Hyejung pergi, dia on je. Dah kemaruk sangat dah budak Mingyu tu. Shina pula masih mencari makanan di almari berdekatan😂

Yona' Soo....Nak masuk? *lap peluh*

Mereka semua angguk dengan selambanya. Patah seribu hati Yona bila dia dapati hanya dia yang rasa takut. Dengan itu, mereka pun masuk ke dalam tuang hitam tu. Bila mereka semua masuk je, pintu peti sejuk tertutup. Sekarang, mereka dah takde pilihan lain selain dari jalan je. Yona,Shina dan Hyejung berjalan dengan rapat manakala Mark dan Mingyu kat belakang mereka hanya act cool je.

Hyejung: Memang takde penghujung ke apa ni? Dari tadi berjalan tapi takde pun cahaya aku nampak. *memegang tangan Yona sambil pandang sekeliling *

Beberapa langkah kemudian, mereka pun ternampak cahaya kat depan mereka. Mereka bersama-sama berlari ke arah cahaya tu tanpa ragu-ragu. Mereka dah muak dengan colour hitam😂 Dari tadi hitam je sekeliling mereka.

xxxxxxxxxxxxxx

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now