Chap.48

1K 128 17
                                    

Semua mata memandang Yona. Mereka tengah berjalan masuk ke sekolah. Ada yang sibuk tanya Yona mana dia dah menghilang selama ni tapi ada juga yang asyik berbisik tentang 7 JEJAKA dibelakang Yona.

V: Memang manusia sama macam kita lah! *excited*

Jin: V, jangan cakap kuat sangat! Nanti mereka curiga! *bisik*

Suga memberi cadangan untuk buat trick macam masa dia datang dulu. Temui pengetua dan pukau dia. So mereka pun berjalan menuju ke arah bilik pengetua. Banyak yang usha-usha jejaka bertujuh tu tapi diendahkan oleh mereka.

Jb: Yah Shin Yona!!!

Yona memandang ke arah suara tersebut. Yona tersenyum lebar lalu melambai tangan ke arah Jb. Crush lamanya tapi kini Yona dah anggap Jb sebagai rakan biasa ja memandangkan Jb memang agak rapat dengannya sebagai rakan.

Yona: Hye Jb! *melambai tangan*

Geng setan bertujuh tu pun berbisik. " Hyung, siapa tu?" Tanya Jimin kepada Suga. Suga hanya melempar jelingan kepada Jb. Suga pun memberitahu yang lain bahawa itu crush lama Yona tapi budak Jb ni dah ada yeochin so Suga agak lega.

"Mana kau menghilang selama ni? Begitu juga dengan Mark? Korang dua kahwin lari ke apa sebab setahu aku Mark sukakan kau?" Tanya Jb sambil kecilkan matanya memandang Yona.

Yona tergelak kecil dengan pertanyaan Jb. " Takdelah! Manalah aku tahu Mark pergi mana XD Aku sebenarnya terpaksa balik ke kampung sebab ada masalah sikit." Yona memberi alasan yang agak munasabah. Jb mengangguk tanda faham lalu memandang jejaka bertujuh di belakang Yona.

Jb: Diorang siapa?

" E-Eo? Ohhh diorang ni kawan aku dari kampung aku. Diorang pelajar baru kat sini. Er Jb kita jumpa nantilah ye? Kami nak ke pejabat pengetua secepat mungkin. Annyeong!" Jelas Yona dengan pantas lalu berjalan ke arah destinasi yang sebenar.

xxxxxxxxxxxx

Pengetua: Oh Shin Yona! Dah lama tak ke sekolah yer? Ingatkan dah tak nak ke sekolah. By the way siapa mereka?

Suga berjalan menuju ke depan pengetua sambil smirk. Mata Suga berubah menjadi warna merah. Dia ingat melakukan trick yang sama macam dulu. Dah sekali lagi ia berjaya.

Mereka semua dapat kelas yang berlainan.  Suga dan Jungkook sekelas, Jimin, V dan Jin sekelas, Jhope dan Namjoon sekelas. Kumpulan bertuah yang dapat sekelas dengan Yona ialah Jimin, V dan Jin.

Suga: Hmm apa kata aku pukau lagi sekali supaya sekelas dengan Yona?

Yona segera menumbuk bahu Suga dan menarik mereka semua keluar dari bilik pengetua. Suga nampak tak puas hati tapi terus setuju bila nampak je wajah Yona yang nak bunuh orang depan mereka.

Yona: Suga ssi? Terima je lah kenyataan yer dik. Jom aku tunjukkan kelas korang.

" Kim Nam Joon!!!!"

Namjoon memandang ke arah suara tersebut dan poff!!! Kelihatan Shina tengah berlari ke arahnya lalu memeluk Namjoon. Namjoon memeluknya semula.

Jin: Ewah ewahhh. Bukan main lagi bersweet yer.

"Bogoshipoyoooo!!!" Kata Shina sambil melompat-lompat depan Namjoon. Namjoon enjoy melihat yeochinnya tengah buat aksi comel depannya.

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now