Chap.54

1K 111 18
                                    

Shina: Sugaaaa!!!

Shina dan Hyejung menyerbu masuk ke rumah lama Yona menggunakan kunci pendua yang Yona beri dulu.

Namjoon yang berada di ruang tamu tengah makan keropok sambil tonton runningman pun terus berdiri bila nampak je Shina datang ke rumah mereka awal pagi ni.

"Yahh weniriya? Sekarang ni jam 1.30 pagi tau tak apa kau buat kat sini?" Kata Namjoon dengan risaunya bila nampak je Shina yang tengah tercungap-cungap datang ke sini.

Shina: Yona akan berangkat 2.30am nanti! Suga mana? Kalau dia masih sayangkan Yona, suruh dia ke airport bersama kami sekarang juga-

Tengah Shina explain, Suga pun keluar dari biliknya dengan pantas. Rasanya dia dah dengar apa yang Shina cakapkan.

Suga: Let's go.

Shina dan Hyejung pun mengangguk kepala lalu pergi. Namjoon sebenarnya nak ikut tapi Shina kata tak perlu sebab takut Namjoon sakit kerana keluar pagi pagi apa lagi bila ianya sangat sejuk sekarang ni. Namjoon roll eyes sebab dia kan demon so sukar untuk dia jatuh sakit tapi dia akan buat apa saja yang Shina kata XD

xxxxxxxxxxxxxx

Masa menunjukkan 1.50 am. Shina dan Hyejung bersama dengan Suga ingatkan jalan taklah sesak seperti masa waktu petang, rupanya jalan sesak juga sekarang ni maka mereka terjebak dalam kesesakan jalan raya.

Hyejung: Shit aku lupa yang hari ni ada pertunjukkan bunga api besar-besaran area ni pada jam 12.30 am. Mesti mereka semua ni baru nak balik.

Mereka takut yang mereka akan terlepas untuk bertemu Yona. Suga asyik cuba call Yona dan teks Yona begitu juga dengan Hyejung dan Shina yang tengah berusaha dan berdoa agar Yona buka phonenya.

xxxxxxxxxxx

2.20 am dan Shina, Hyejung belum muncul-muncul lagi. Yona semakin gelisah sebab flightnya dah nak gerak. Tinggal beberapa minit lagi dan Yona terpaksa ke US tanpa mengucap selamat tinggal kat mereka. Terutama sekali Suga yang dia masih dan sentiasa akan sayang.

Yona on handphonenya secepat mungkin bila dia perasan je dia belum on phonenya. Dia harap yang dia sempat untuk menelefon rakannya. Akhirnya phone Yona pun dah on.

80 missed call.
567 messages.

Yona terkejut dengan amount missed call dan juga messages dia. Dia membuka message dan mostly dari Suga begitu juga dengan missed call.

Yona nak call balik tapi malangnya dia takde credit ataupun data XD tulah tak topup awal XD Yona hanya mampu menunggu panggilan seterusnya sambil baca mesej mesej di phonenya.

Last call for flight to US. Please go to your own seat.

"I'm sorry everyone." Jelas Yona dengan nada lemah. Dia lalu berjalan ke arah sepatutnya iaitu flight ke USnya. Walaupun dia dah nak masuk flight, dia masih harap yang dia di call. Namun semasa dia otw nak ke kapal terbangnya, phone dia terjatuh dilantai sebab ramai orang sedang bergerak ke arah yang sama dan terlanggar dia. Lepas tu phone dia dipijak pula tu aduhai kesian dah la miskin, rosak pula iphone 6 dia XD

Yona: Noo..... Aish, takpe aku takkan guna phone sampailah aku ada duit yang cukup bila aku kerja kat US sambil belajar nanti.

Maka dengan itu, Yona pun berangkat ke US tanpa ucap selamat tinggal kepada Suga. Yona nak sangat jumpa Suga tapi dia tak boleh nak lari dari situasi ni. Dia tetap perlu ke US untuk lanjutkan pelajarannya.

xxxxxxxxxxxxxxx

Suga keluar dari kereta dan terus berlari ke air port bila masa menunjukkan jam 2. Dia tak tahan nak tunggu kesesakan jalan raya ni gerak maka itu dia Min Suga tengah berlari dengan pantas.

Hyejung&Shina: Yahhh hati-hati!!! Banyak kereta ni tengok kiri kanan!!!

Chewah macam mak pula diorang berdua ni XD Suga tak dengar apa yang mereka cakap sebab dia dah nun jauh di depan. Suga cuba call sambil berlari tapi tak disambut sebab phonenya tak aktif.

"Jebal Yona...Don't go." Rayu Suga dengan nada tercungap-cungap.

"Watch out!!!" Kedengaran jeritan orang sekeliling kepada Suga semasa Suga berlari. Suga memandang kirinya dan.....

xxxxxxxxxxxx

- US -

Yona berjalan ke arah sekolah barunya dengan perlahan bersama dengan luggage nya. Yona diberi scholarship di mana semua keperluannya di sana ditanggung. Yona juga disediakan rumah apartment berdekatan dengan sekolahnya.

"Mana nak orang ni? Aigoo, sunyi sepi je sekolah ni. Jangan-jangan aku kena tipu kot." Gumam Yona sendirian sambil memandang sekeliling. Sekolah tu memang besar tapi sunyi sepi.

"Hye, may I help you?"

Terkejut Yona bila tetiba je ada someone menyapa dia dari belakang. Yona pun pandang belakang dan tersenyum gelabah.

Yona: Y-Yeah. Urm... Can you tell me where is the principal's room?

"Sure. Are you a new student?"

Yona: Yes.

"Wait...You look like a korean..Are you?"

Yona: W-Wow...I am indeed. How did you know?

"Because I can tell XD I am a korean too. Annyeong my name is Jae(Day6)."

Yona: O-Ouh... Annyeong my name is Shin Yona. Nice to meet you Jae. :)

Jae: Yeah me too pretty. Sooo let's go shall we?

"Amende dia nak pretty pretty kan aku lagi ni ish!" Kata Yona dalam hati. Yona hanya mengangguk kepala sambil tersenyum palsu.

Manakala keadaan Suga,

Geng BTS semuanya bergegas ke Hospital di mana Suga dihantar. Yeap, Suga dilanggar dengan kenderaan yang besar menyebabkan dia cedera dengan teruk.

Shina: This is all my fault!!

Namjoon lalu menghampiri yeochinnya yang tengah menangis sambil menyalahkan dirinya sendiri. "Yah... It's not your fault. Semua ni berlaku tanpa diketahui sesiapa." Jelas Namjoon sambil memeluk Shina.

"Yona pula macam mana?" Tanya Jimin.

Hyejung: Aku rasa dia tak tahu apa-apa dan dah pergi ke US. *sedih*

Mereka semua masih lagi menunggu dengan tak berapa tenang. Doktor keluar beberapa jam kemudian dan mereka semua pun berlari ke arah doktor untuk ketahui tentang keadaan Suga.

"Dia kawan kamu ke?" Tanya doktor tersebut.

Mereka semua mengangguk.

"Well kawan kamu cedera dengan sangat teruk. Namun, dia berada dalam keadaan coma sekarang. Kita semua hanya mampu tunggu sebab kami tak tahu bila dia akan sedar dari coma." Jelas doktor tersebut. Mereka semua terdiam.

Doktor tu pun pergi lepas je mereka selesai bertanya. Mereka duduk semula di tempat duduk mereka tadi. Ada yang cuba call Yona tapi tak dapat.

xxxxxxxxxxxx

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now