Yona berjalan sendirian di mall. Masih dengan uniform sekolahnya dan segala beg sekolah. Dia seperti tak nak berpisah dengan mall dan kalau boleh nak berkhemah je kat sana.
Mark: Yona??
Yona segera memandang empunya suara tersebut. Mark berada di kedai yang baru je Yona lalu beberapa saat tadi. Mark bersama dengan Bambam untuk menonton wayang tapi mereka dah selesai semua tu dan bercadang nak balik.
Yona: Annyeong Mark, Bambam! *senyum*
"Wahh cun sangatlah ni! Aku dah nak kena balik ni, ada juga kawan kau Mark! Lebih-lebih gadis yang kau suka huhu~" Gurau Bambam lalu melarikan diri.
Mark: Aku dah kata aku dah tak sukakan dialah dunguuuu!!!!! *menjerit ke arah Bambam tapi diendahkan*
"Kau pun dah nak balik?" Tanya Yona. Mark menggeleng kepala. Mark ni tinggal sorang diri dan kadang-kadang ngan kawan dia tapi dia rasa malas nak balik awal so dia pun nak hangout lama sikit kat mall ni.
"Kau pula? Apa kau buat kat sini sendirian dan masih berbaju sekolah pula tu. Mana namchin kau dan yang lain? Diorang tinggal kat rumah kau kan?" Tanya Mark dengan banyak. Yona hanya tergelak kecil. Tapi dia mula berasa sedih bila dia teringat tentang Suga.
Yona: Something happened and I need time to calm down. I think I'm going to the cinema. You in?
Mark: Why not? *senyum*
Dengan itu mereka berdua pun bersama ke cinema menonton movie yang tak sepatutnya Yona tonton. Iaitu movie cinta. Dahlah tengah putus cinta, kena-kena lagi kalau ada part yang sedih. Hmmm Yona hanya mampu menahan.
Yona: Mark. Kalau kau dalam situasi di mana ex girlfriend yang kau kejar-kejar selama ni dan juga gadis baru yang sukakan kau, kau akan pilih mana satu? *sad tone*
Mark dapat rasakan sesuatu tak kena bila Yona mula bertanya soalan ni. Dia tak tahu nak cakap apa so dia cuma bercadang nak cakap ikut hati dia ja.
Mark: Aku akan pilih gadis baru yang suka aku.
Yona memandang Mark dengan wajah terkejut. "Why?" Tanyanya.
Mark: Sebab ex yeochin aku takkan jadi EX kalau kami memang sukakan satu sama lain. :)
Yona: Tapi kalau kau masih sukakan ex kau? And one day dia tetiba nak kau semula, apa kau akan buat?
Mark: Ermmmm..... Nope. Aku kan dah ada gadis baru yang sukakan aku. Aku hanya akan fokus kat dia daripada ex aku yang dah pernah sakitkan hati aku.
Yona sangat berharap yang Suga akan berfikiran seperti Mark. Yona rasa agak happy dengan semua jawapan Mark. Mark tahu sesuatu mesti dah berlaku antara Yona dan Suga. Dan dari pertanyaan Yona, Mark dah boleh agak siapa ex girlfriend dan gadis baru tu.
xxxxxxxxxxxxxxx
Mereka berdua dah selesai menonton movie dan kini mereka berada di cafe berdekatan iaitu cafe di mana Suga dan Jennie berjumpa dulu dengan bantuan Yona. Mereka duduk di kawasan yang agak sunyi sebab malas nak dengar bunyi bising dari orang yang bergossip dalam kedai tu XD
Mark: Ex tu Jennie dan gadis baru tu kau betul tak?
Yona: E-Eo?! How-
Mark: Tell me everything. I know that I'm a bad person to you before but trust me when I say I care about you, I do. As friend ofcourse but if you want more than that hmmmmm might as well accept it huhu XD *wink*
"Aku gusti kang. Tak nak lah bagitau kau nanti kau gelak." Jelas Yona sebab dia memang tahu yang Mark ni kaki mengejek. Lebih-lebih lagi kalau nak ejek si Yona ni.
Mark: Ke nak aku sendiri pergi tanya Suga? Hahhh pilih.
"Ish yelah yelahhh!!! Tadi kat sekolah, masa aku nak ke kantin tu aku ternampak Suga di suatu sudut. Aku baru nak ke arah dia tapi dia bercakap pula dengan Jennie. Yes Kim Jennie our sunbaenim which is Suga's ex girlfriend. Jennie cium Suga sambil nangis and Suga balas balik sambil nangis with extra rapatkan jarak pula tu." Jelas Yona dengan nada annoyed dan at the same time sedih.
Mark: Wahhh Suga balas ciuman tuu??!!!! Seriouslyyy?!! Dia kata dia suka kau?! *kejutan budaya*
Tengah mereka borak tu, datang pula sepasang lelaki dan perempuan yang nampak seperti kekasih masuk dalam kedai tersebut. Mark dan Yona terdiam bila nampak je yang masuk kedai ialah Suga dan Jennie. Suga dan Jennie turut berasa terkejut akan kehadiran mereka.
Yona memandang Suga dengan pandangan sedih. Apa lagi bila nampak Suga tengah berpegangan tangan dengan Jennie. Jennie tersenyum manis apabila nampak je Yona.
Jennie: Hyeee Yonaa!!!
Yona: H-Hye.....
"Well this is amusing. Mind tell me what's happening Suga ssi?" Tanya Mark yang masih acah-acah baik lagi padahal dia dah nak start swing orang dah ni.
Suga: Kami cuma jalan-jalan. *pandang ke arah lain*
"Jagiya...Aku tahu yang kau ni pemalu tapi janganlah cakap macam tu je. Sakit hati aku. Anddd thank you Yona for always helping Suga. Aku tahu yang kau tolong Suga untuk dapatkan aku semula kan? Gumawooo." Jelas Jennie sambil tunduk tanda terima kasih kat Jennie.
Yona: E-Eo!! No problem :) Enjoy your date okay? Aku nak balik dulu. And chukahae Sugaaa for having Jennie back!!
Yona cuba nak berpura-pura happy sebab sememangnya dia tengah sangat sedih sekarang. Suga tak tahu nak pilih siapa. Dia sangat sayangkan Jennie sejak dulu lagi tapi dia juga sayangkan Yona.
"Will you be okay going back alone?" Tanya Suga kepada Yona dengan risaunya sebab sekarang ni dah malam kira-kira jam 11 malam. Yona tak nak feel perasaan yang campur baur ni.
Mark: Who said that she's going back alone? I'm here for her. I'll be taking her back. Let's go Yona.
Mark dan Yona pun pergi meninggalkan Suga dan Jennie di cafe tu berduaan. Yona tak tahu apa yang dia patut buat sebab inilah benda yang dia paling takut terjadi. Dia memang tahu yang Suga akan suka Jennie semula bila mereka berjumpa.
"Yah.... You okay? I'm sorry that I can't help you more than this." Jelas Mark sambil mengusap belakang badan Yona dengan lembut.
" I'm okay :) It's his choice anyway. Kami tak dating pun lagi so dia berhak pilih pasangan dia and me as his friend need to support him on whoever he likes."
xxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂