Chap.23

1.4K 151 9
                                    

Rose: Hey boys and girls! I'm Rose and yeah I'm pretty. Thank you. *saja bergurau*

Shina dan Hyejung mula bergossip tapi taklah membenci😂 Tau lah kalau perempuan dah dengki tu kengkadang mulut macam nak baling je pakai lesung batu😂 Yona pula hanya tergelak kecil sambil melihat reaksi para jejaka tu dengan kecantikan Rose yang memang menyerlah.

Terutama sekali Jimin, V, Jhope dan Mingyu. Yona siap bagi death glare kat Mingyu. Dah suka someone, nak pandang lagi perempuan lain tu asal hahh😂 Namjoon dan Jin hanya bercerita. Jungkook ngan Mark pula sibuk cerita pengalaman masing-masing pasal cinta. Mark ada juga cerita kat Jungkook tentang perasaan dia kat Yerin dan apa yang terjadi antara mereka berdua. Jungkook nampaknya berminat untuk tahu😂

Shina dah okay sebab kakinya dah sembuh sebab ubat sapu yang dibeli dengan free oleh Suga kat kedai Rose. Yona pula sibuk pandang sekeliling sebab suasana kat hutan tu nampak lebih meriah. Dia sejujurnya tak tahu yang dia sebenarnya nak balik ke dunia manusia semula atau tinggal terus kat dunia demon dan berkawan dengan bts.

"Yoo. Apa yang kau fikirkan?" Tanya Suga. Kini mereka berada paling depan antara mereka. Yona hanya tersenyum sambil pandang Suga dengan mata yang bersinar. Perasaannya terhadap Suga masih lagi sama.

"Takde apa. Cuma wondering bila akan sampai kat Gunung tu."

Suga: Wuu tak sabar balik nampaknya. Kenapa? Rindu kan Jb ke? *usik Yona*

Yona: Tch, aku dah kata aku dah tak suka dia tak guna. Aish kau ni memang suka sakitkan hati aku. Nak aku sampaikan cinta kau kat Jennie lagi ke? *usik Suga semula*

Suga: Pfft. Dia takkan kisah punya. Walaupun aku tak hilangkan ingatan dia tentang aku, dia tetap tak nak aku. Aku tahu.

"Aish jinjja. Stop with your sad face! If you really want her, I'll do everything that I can to make her fall for you again." Kata Yona. Walaupun dia sedih yang Suga tak sukakannya seperti Jennie, dia tetap nak yang terbaik untuk Suga. Senyuman Suga adalah keutamaannya dalam bab ni.

Suga: Jinjja? *senyum nakal tapi lebih kepada sindiran*

Yona: Guereomyo. Keokjeongmayo Suga ssi! I'll make sure that she'll beg for your love again. *gelak kecil*

Suga: Okay then. But if she really doesn't wants to be with me anymore, don't force yourself kid😂 *rosakkan rambut Yona*

Mereka pun gelak dan gelak sehinggalah malam tiba. Rasanya mereka dah separuh jalan dan mereka terpaksa bermalam di kawasan yang okay buat masa ni. Mereka akan sambung esok hari sebab berjalan tengah malam bahaya. Setakat ni mereka tak jumpa lagi demon lain dalam hutan.

"Okay kita berpecah kepada dua kumpulan. Kumpulan satu buat tempat berteduh, rasanya nak hujan ni. Kumpulan dua pergi cari makanan. " Kata Jin. Mereka pun mengangguk tanda faham.

Maka itu, kumpulan satu terbahagi kepada Yona, Shina, Hyejung, Rose, Jin dan Mingyu. Yang lain pula pergi memburu. Lepas selesai bahagi kan kumpulan, mereka pun mula jalankan tugas. Kumpulan dua pun pergi memburu segera sebab tak nak buang masa.

Kumpulan satu mula mencari daun besar berdekatan untuk bina atap. Mereka membina tempat berteduh yang ringkas dan teguh. Sesuai dengan jumlah mereka. Semua idea dari Jin sebab katanya selalu juga mereka memburu kat luar.

Akhirnya, mereka dah selesai membina tempat untuk bermalam dan tepat pada masanya hujan pun turun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Akhirnya, mereka dah selesai membina tempat untuk bermalam dan tepat pada masanya hujan pun turun. Tapi kumpulan dua masih belum pulang dari memburu so yang lain hanya duduk menunggu seperti si dungu.

Rose: So, Yona and the human gang. Aku nak tanya, dunia manusia, macam dunia demon tak?

"Erm...Tak. Dunia manusia banyak benda canggih dan ada bangunan tinggi-tinggi. Langit pagi warna biru terang dan malam warna biru gelap. Dan dipenuhi manusia yang taklah sebahaya demon." Jelas Yona sambil tersenyum awkward. Rose mengangguk tanda okay.

Shina: Rose? Dunia demon ada berapa jenis demon? Takde ke yang badan sasa semacam lepas tu muka menakutkan da buruk sangat?

Rose dan Jin tergelak kecil bila dengar ayat Shina.

Jin: Dah tentulah ada. Mereka tinggal dalam hutan macam hutan ni. Mereka tak baik dan mereka sangat suka kan manusia. Macam korang.

Yona, Shina, Hyejung dan Mingyu menelan air liur lepas dengar semua tu. Jin dan Rose hanya tergelak kecil tapi mereka tak tipu tentang semua tu. Demon sebegitu memang wujud di dunia mereka dan ianya sangat jahat dan buas.

Kedengaran bunyi someone tengah berjalan menuju ke arah mereka tapi ianya berbeza. "Mereka ke tu?" Tanya Yona sambil pandang ke arah bunyi yang mereka dengar.

Tengah mereka pandang dengan teliti, seekor demon yang besar pula melompat di belakang mereka. Mereka memandang belakang dan dapati demon tersebut memandang mereka dengan mata merah yang bersinar. Gigi tajam menyerlah dan badan sasa gila. Lepas tu seekor lagi muncul dari arah mereka pandang sebelum mereka nampak demon yang melompat ni.

Hyejung: Ini ke d-demon yang korang kata tak baik tu? *tergagap*

Maka Rose dan Jin pun melindungi yang lain. Mingtu sebagai jantan turut melindungi 3 lagi manusia yang fragile tu.

Demon A: Dua ni demon....4 lagi manusia? *suara raksasa*

Demon B: Wahh apa manusia buat kat dunia demon?! Siap borak dengan demon pula tu?!!

"Shut it. Kami ada urusan dengan manusia ni. Korang takyah nak menyibuk dan blah." Kata Jin dengan wajah serious.

Demon berdua tu tak nampak gembira dengan cara Jin layan mereka. Mereka mula mengaum kerana marah. Yona, Hyejung dan Shina cuba nak bersembunyi tapi malangnya demon B dah berada kat depan mereka sambil smirk.

Mingyu: Jangan kacau mereka!! *berlari ke arah 3 gadis tu*

Demon B tu pun menolak Mingyu dengan kuat bila Mingyu cuba melindungi mereka.   Mingyu ditolak sehinggalah badannya terkena dengan pokok besar berdekatan. Mingyu tak dapat nak bergerak lepas tu sebab badannya sakit. Dia tak pernah lalui situasi sebegini seumur hidupnya.

Hyejung: Mingyuu!!

Rose: Stay away from them you assholes!!

Rose dan Jin berubah menjadi bentuk demon mereka dan mula berlawan dengan demon A dan B tapi ianya tak cukup. Kekuatan mereka berdua tak setanding pun dengan satu demon pun. Yona, Shina dan Hyejung tak tahu nak buat apa.

Jin: Yona!! Korang pergi dari sini! Bawa Mingyu sekali! *jerit sambil berlawan dengan demon A*

"Korang pergi dulu! Aku akan bawa Mingyu." Yona berkata kepada Shina dan Hyejung lalu berlari ke arah Mingyu. Shina dan Hyejung dah takde pilihan nak mengomen so mereka pun setuju dan lari terlebih dahulu. Yona pula memapah Mingyu dan berjalan dengan kelajuan yang perlahan. Tapi dia terhenti bila demon B kini berada depannya.

"Where are you going disgusting human? I need you. For my dinner."

xxxxxxxxxxxx

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now