Akhirnya mereka semua dah sampai kat rumah bts. Rose pula dah balik semula ke tempatnya di pekan kecil tersebut. Mereka semua rasa penat yang teramat dan terus menuju ke bilik masing-masing untuk berehat.
Yona baru nak bercakap dengan Suga, malangnya Suga mengelak. Begitu juga keadaan Namjoon dan Shina. Nampaknya Suga dan Namjoon tak nak bincang pasal hal ni. Tapi mereka semua sebenarnya cuma nak buat Yona dan Shina rasa bersalah dan stay kat sini XD
"Yona... Macam mana ni?" Tanya Shina. Mereka berdua akan balik keesokan harinya bersama tiga lagi rakan mereka. Yona dan Shina bercadang nak luangkan masa bersama mereka buat kali terakhir sebelum mereka pergi.
Yona: Lepas makan malam, kita try cakap dengan mereka semula. *senyum sambil tepuk bahu Shina*
Shina pun mengangguk tanda faham. Shina lalu pergi ke bilik rehat mereka sebelum ni manakala Yona pula ke dapur untuk bantu Jin.
Yona berjalan masuk ke dalam dapur dan dapati bahawa Jin, Jungkook dan Jimin ada kat dapur. Jin tengah memasak manakala Jungkook dan Jimin bercerita sambil makan snek ringan di meja makan.
Jimin: Eo? Yona ssi annyeong.
Yona: Nae annyeong. Urm can I help? I feel like wanting to help you guys XD Memandang aku dah nak balik kan XD
"Geureomyo! Kau boleh tolong buatkan air." Kata Jin. Yona pun tersenyum sambil mengangguk faham. Jimin dan Jungkook asyik pandang Yona sebab ada something mereka nak tanya cuma mereka sedikit gentar.
Yona: Bwo? Cakap je lah aish korang berdua ni. *perasan akan aksi Jimin dan Jungkook*
"Hehe erm Yona, sekolah tu macam apa ya? Dan dengar-dengar, kat sana ada bangunan digelar shopping mall?" Tanya Jimin. Yona taklah terkejut sangat bila mereka tanya soalan tu sebab mereka tak pernah ke dunia manusia lagi.
Yona: Sekolah ni tempat untuk remaja macam kita ni belajar. Shopping mall tu pula tempat untuk melepak, membeli belah, makan dan juga lain-lain.
"Ouh. Seronok juga ya dunia manusia walaupun manusia ni lemah. Rasa macam nak pergilah pula XD" Jelas Jungkook dengan excitednya.
Jin:Er... Yona?
Yona: Nae Jin?
Jungkook dan Jimin turut memandang Jin lalu memandang Yona semula bila Jin mula bertanya. Jin lalu meletak masakan yang telah selesai dimasaknya di atas meja makan di mana terdapat dua rakannya dan juga Yona. Lepas tu, dia mula memandang Yona untuk bertanyakan sesuatu.
Jin: Rasanya kalau kami ikut korang ke sana boleh tak?
Terbatuk Jimin dan Jungkook bila Jin habis je bertanya. Yona juga terbeliak mata dengan soalan tu. Tak sangka Jin akan bertanya soal tu. Serious pula tu XD
Yona: Rasanya okay? Kau serious ke ni Jin?
"Nae."
Jungkook: Yah hyung. Are u okay?
Jimin: Kenapa tetiba nak ke sana hyung?
Jin: Saja nak cuba persekitaran baru. Lagipun tengoklah hyung korang berdua tu. Namjoon dan Suga dah naik gila sebab tak sanggup berpisah dengan Yona dan Shina sebab tulah terperuk dalam bilik je.
Jungkook&Jimin: Yayyyy dapat ke dunia manusiaaa!! *menjerit keriangan*
"Are you guys serious? Korang memang nak ke dunia manusia? Dunia manusia?? Bukan korang bencikan manusia?" Tanya Yona yang speechless dengan apa dah berlaku sekarang ni.
" Kami dah lama tak jumpa manusia sebelum kami jumpa korang. Kami ingat kami akan bencikan manusia tapi korang nampak okay je so mungkin perasaan benci tu dah menghilang." Jelas Jimin. Jungkook dan Jin mengangguk tanda setuju. Yona pun tersenyum lebar lepas dapat tahu tentang ni.
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂