Chap.31

1.3K 129 6
                                    

"Wtf Suga takkan lah aku akan jatuh hati ngan kawan kau?! Aku baru je kot kenal diorang." Kata Yona dengan wajah 'are u serious?' nya. Suga lalu mengangguk sambil keluarkan bunyi "wuu.." Dengan nada kecil.

Suga: So who is it?

Yona: Kalau aku bagitau, kau nak buat apa?

Suga: Entah. We'll see. Kau kata aku kenal dia kan?

Yona mengangguk sambil tersenyum tapi disebalik senyumannya tu dia ialah kesedihan yang tak dapat Suga bayangkan. Yona dah fikir masak-masak dan dia bercadang untuk tak nak bagitau. Dia tak nak hubungan dia ngan Suga sekarang ni terjejas hanya sebab love confessionnya.

Yona: Maybe I'll tell you later. Kau akan tahu lambat laun juga nanti so tunggu aje lah.

Yona lalu berdiri dan membersihkan seluarnya. Dia berjalan untuk ke tempat berteduh tu semula tanpa pandang pun Suga. Bukannya dia tak nak pandang cuma, ianya akan nampak jelas yang Yona tengah bersedih.

Sikit lagi dia nak confess tadi tapi bila dia fikirkan akibatnya kalau Suga reject dan rasa tak selesa. Persahabatan mereka akan terganggu dan Yona tak nak itu terjadi. Suga pula hanya pandang Yona yang berlalu pergi dengan wajah hairan.

Suga: Kenapa dengan dia tu?

- Keesokan harinya -

Shina&Hyejung: Yayyy!!! Tak lama lagi kita akan balik!!! *melompat gembira sambil berjalan bersama*

Mereka tengah dalam perjalanan untuk ke gunung Geasle tu semula. Rose masih tak dapat nak jalan so Mark piggy back Rose. Mark bantah sebenarnya tapi Rose berkeras nak kena piggyback so Mark ikut jelah. Sambil-sambil tu Mark pandang Yona dengan wajah 'kau akan kena nanti'.

Mingyu pula dibantu oleh Jhope dan Jimin. Demon yang cedera semua dah okay sikit kecualilah Rose sebab Rose demon perempuan ada lemah sikit dari demon lelaki. Yona pula berjalan dengan senyuman paksa di belakang Hyejung dan Shina. Kiranya mereka bertiga lah lead jalan padahal tak tahu pun mana jalan XD.

"Yona, kenapa kau takde masa aku bangun semalam? Kau ngan Suga hilang." Tanya Hyejung perlahan. Hanya tiga berkawan tu yang dengar perbualan tu.

Yona: Tch takde apalah tu. Aku ke tasik untuk ambik angin dan terserempak dia. Takde apa berlaku pun cuma cerita sikit lepas tu baliklah semula.

"Jinjja? Keotjimal." Kata Shina sambil mengecilkan matanya memandang Yona. Dia tak percaya yang mereka takde buat apa. Shina asyik fikir yang mungkin mereka dating ke atau sesi luah cinta ke. Shina memang selalu overthinking.

Yona: I'm not lying. Seriously. *gelak kecil sambil tolak Shina*

Mereka pun iyakan aje. Mereka jalan dan jalan sampai tak perasan ianya dah malam. Yang lain mula mengeluh sebab tak sampai-sampai lagi. Agak lama mereka berjalan dan mereka mula naik angin sebab tak sampai lagi.

Rose: Chamkanman. Suga, itu pokok Greasle kan? *turun dari belakang Mark dan berjalan ke arah Suga sambil tunjuk pokok berada tak jauh didepan mereka*

Mark: Sihat pun. Lempang kang. *nada perlahan*

Suga dan Rose mula memandang pokok tu dengan agak lama dan mereka berdua mula tersenyum. Yang lain pun hairan. Rose dan Suga pun pandang mereka semua sambil thumbs up.

Suga: Kita dah sampai.

Mereka lalu melompat gembira. Terutama sekali manusia berlima tu tapi Yona taklah nampak gembira sangat sebab masanya untuk lihat wajah Suga semakin singkat. Para demon pun turut rasa gembira bagi pihak mereka. Pertama kali mereka ada kawan manusia dan ianya taklah teruk sangat bagi mereka.

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now