Yona tengah berjalan sendirian di lorong untuk ke lockernya. Mungkin semua student masih lagi dalam class sebab Yona dibenarkan balik awal actually. The reason is because Yona pening kepala. Namun Yona tak nak balik ke rumah awal so dia bercadang nak rehat di bilik rawatan je.
Yona berjalan dengan berhati-hati sebab dia rasa sangat pening. Yona memegang dinding sebagai bantuan kecemasan untuk ke bilik rawatan. Setelah dia sampai je, dia terus masuk dan duduk di katil paling hujung berdekatan dengan tingkap. Yona membuka tingkap dengan luas dan baring di atas katil.
"Aigoo...mungkin sebab aku dah terlebih guna kuasa kot?" Gumam Yona sendirian. Dia mula teringat yang dia ada guna kuasanya sebentar tadi untuk lindungi kucing dihempap kayu.
Pintu bilik rawatan terbuka. Yona terus berpura-pura berehat dan menyembunyikan wajahnya dengan kain😂 Takpelah kalau orang yang masuk tu rasa pelik asalkan tak nampak wajah Yona. Yona ni agak risau kalau orang lain nampak dia tengah tenat ni😂😂
"Jennie...Kita kan ada class masing-masing sekarang ni? Kenapa bawa aku ke sini?" Tanya suara tersebut. Dah jelas sangatlah suara tu milik Suga. Yona semakin ingin tahu apa yang mereka bualkan. Nak juga Yona rakam tapi....phone dalam bag dan bag bawah katil. Yona terlalu penat nak bangun dari posisi baringnya😂😂
"Min Yoongi. Can you not look at another girl when you're with me? Aku kan dah ada so why not focus only to me?" Suara Jennie kedengaran desperate. Yona asyik mengejek cara Jennie bercakap dalam nada yang perlahan😂
"Apa yang kau cakap ni? Siapa pula yang aku tengok ni? And please jangan out of the line Jennie. Kita bukan couple pun so why are you controling me like I'm yours?" Balas Suga. Yona macam nak high five je Suga sekarang ni. Kalau boleh terus bagi ciuman😂
"You are mine Min Yoongi! Aku tak nak kau layan Yona lagi!"
Yona nak tergelak bila Jennie sebut namanya. Sebegitu takutnya Jennie dengan Yona ahhahaha😂 Kalau Yona munculkan diri sekarang mesti keadaan akan jadi sangat lucu. Yona masih lagi setia mendengar.
"Kenapa pula aku tak boleh layan Yona? I kinda hate what youre doing right now Jennie. Please stop." Jelas Suga dan kedengaran bunyi tapak kaki yang jelas. Mungkin Suga nak keluar dari bilik tu. Tapi pintu tak dibuka pula malah bunyi desas desus yang tak jelas kedengaran. Yona semakin curious dengan apa yang berlaku.
Yona pun perlahan-lahan membuka kain diwajahnya dan melihat apa dah jadi. Yaa itu diaa hati Yona yang hancur berkecai. Jennie dan Suga bercumbu dan mata Yona mula berkaca. Suga nampak terkejut manakala Jennie pula memegang kedua wajah Suga. Nampak macam paksaan tapi apa pun, Yona masih sakit hati.
Suga menolak Jennie lalu mengelap bibirnya. "What are you doing?! Nak tahu kenapa aku tak terima kau jadi yeochin aku lagi? Sebab gaya kau yang macam ni buat aku rasa kau tak layak untuk aku!!" Marah Suga dengan wajah demonnya. Jennie sakit hati bila Suga berkata sebegitu kasar dengannya. Dia berlari keluar dari bilik tersebut sambil menangis.
Yona rasa takut pula bila dia dan Suga je bersendirian dalam bilik tu. Suga meramas rambutnya kasar dan menendang katil berdekatan dengan ganas. Yona terkejut dan takut sambil badannya menghadap kat tingkap dan menutup wajahnya dengan telapak tangan.
Lama kelamaan suasana mula sunyi sepi. Bunyi pintu terbuka, takde. Bunyi tapak kaki, takde. Bunyi barang dibuang-buang pun takde. Yona nak pandang tapi takut kantoi kalau masa tu Suga dan pandang ke arahnya. Yona pun tunggu jelah.
Namun, malang tak berbau. Telephone mula berdering dengan lagu DNA dari bangtan seonyeondan. Yona mengigit bibirnya dan membuat wajah geram. Kenapalah saat ni juga phone tu perlu berbunyi. Yona mengendahkan phone call tu pada mulanya tapi phonenya asyik berbunyi.
Akhirnya, Yona terpaksa juga bangun dari fake sleeping beautynya. Namun badannya langsung tak menghadap ke arah pintu. Even masa dia ambil beg di bawah katil pun, wajahnya masih lagi menghadap tingkap. Nampak sangat dah dengar perbualan mereka tadi.
- On call -
Yona
: Apa?!😈 *bisik*Mina
: Yahh! Kenapa tak jawab call cepat sikit?!! Aku ingat kau dah kena culik tau tak! Where are you?!Yona: Tunggu je aku kat depan sekolah. Nanti aku datang. *bisik*
Dengan cepat Yona menghentikan talian. Yona lalu meletak phonenya semula dalam beg dan mula membetulkan rambutnya. Sejujurnya dia tak tahu macam mana nak keluar dari penjara ni. Dahlah rehat pun tak dapat, terkurung ngan demon pula tu! Bukannya Yona tak suka...cuma saat ni...Suga mesti akan naik angin kalau dapat tahu Yona dari tadi kat sana dan terdengar perbualan mereka.
"Cheogiyeo? Dari tadi lagi kau dah bangun ke?" Tanya Suga. Fulamakk dari tadi lagi dia setia menunggu di katil berdekatan dengan pintu keluar. Yona pantas menggeleng kepala dan menutup mulutnya agar tak kena cam.
"Eyy tipu. Kalau kau baru bangun, mesti kau tak awkward nak jawab panggilan tu. Btw dah nak balik ke?"
Yona mengangguk dan dengan pantas mencapai tombol pintu. Namun, Suga menghalang Yona malah menolaknya ke arah katil. Yona akhirnya terbaring di atas katil dan tangan masih setia menutup mulut😂 Suga mendekatinya dengan pandangan demon.
Suga: Kau mesti dah dengar apa yang kami dah bualkan kan? Aku tak boleh biarkan kau pergi begitu saja.. Ingatan kau mesti di lupuskan!
Suga berkata dengan nada tegas dan matanya mula menjadi warna merah sambil pandang Yona. Yona dah dapat tahu yang Suga akan pukau dia so dia pun terpaksalah melupakan penyamarannya dan mengaku. Yona menolak Suga dengan kedua tangannya apabila Suga dah sangat dekat dengan badannya.
"E-Eo?!! Shin Yona?!!" Suga sangat terkejut lalu matanya berubah menjadi normal semula.
Yona: A-Anyeong. Aku minta maaf sebab dah terdengar perbualan korang aku janji takkan bagitau sesape I promise with my
own life! *tutup mata sambil tunduk dan mula ber rap😂*Suga tak tahu nak gelak atau pun rasa malu sekarang ni. Yona dah dengar segalanya yang dia bincangkan bersama Jennie. Dahlah ada sebut nama Yona masa gaduh tadi😂 Suga juga agak malu bila dia fikirkan kemungkinan Yona melihat dia dan Jennie bercium.
Suga: Aku yang patut minta maaf atas apa yang Jennie baru cakap tadi.
Yona: Aniya! Dia cuma lakukan apa yang dia patut untuk menangi hati kau. Biasalah kan pompuan HAHAAA! *ketawa awkward*
Yona sebenarnya agak sakit hati sekarang ni sebab asyik teringat saat di mana Jennie dan Suga bercumbu. Dan Suga pula perasan akan wajah serta tingkah laku Yona yang awkward. Suga tak tahu dia patut tanya ke tak tapi memandangkan peluang untuk berdua ngan Yona tak selalu ada so dia bercadang nak tanya je.
"Do you still love me Yona? Kau beritahu aku yang sebelum ni kita suka antara satu sama lain...aku tak tahu apa nak rasa kat kau sekarang ni dan aku akan cuba buat yang sebaik mungkin untuk pastikan aku dah pasti dengan perasaan aku. Now...Aku cuma nak tahu yang kau masih ada perasaan kat aku atau tak? Because aku tak nak berusaha tanpa dapat apa-apa."
xxxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂