Chap.22

1.4K 148 7
                                    

"Kita semua tidur dalam bilik sempit ni?" Kata Shina. Dia masih tak berapa dapat gerak dengan lancar lagi kerana kakinya yang buat hal.

Namjoon: Habis tu kau ada tempat lain? Apa kata kau yang pergi cari? *scary look*

Shina: Aku tanya je. Bukan aku mengomplen pun. Tch. *jeling*

"Ehh dah dah lah korang gaduh tu! " Hyejung menghentikan mereka daripada bergaduh dengan lebih teruk. Mereka terpaksa tidur dalam bilik tu sebab dah takde tempat lain.

Suga: Aku nak pergi kedai. Sesiapa nak ikut?

Yona pun angkat tangan. Suga tersenyum sambil mengangguk kepala. Tak lama lepas tu, Mark pun angkat tangan. Katanya nak tengok keadaan kat luar. Sambil-sambil tu nak buat lawatan ke kedai dunia demon😂

Suga: So, stay sini yang selebihnya. Guys, jaga kawan Yona tau? Don't eat them jebal.

Jhope: Arraso hyung. Mingyu rasanya taklah. Tapi dua lagi tu hmmm nanti aku try control diri aku😂 *gurau*

Maka Suga, Yona dan Mark pun turun dari tempat tu dan menuju ke kedai runcit demon berdekatan. Setelah mereka jumpa, mereka pun masuk tapi malangnya masa mereka masuk tu banyak demon tengah lepak kat dalam. Kedai runcitnya tak macam 7 eleven ya harap maklum😂

Demon A: Ohh look who come! Suga! And two humans?

Suga: Urgh! Kenapa lah perlu jumpa korang? Kojo sekya! *death glare*

Yona hanya menggenggam belakang baju Suga sebab takut. Demon tu mula pandangnya macam pandang ayam goreng baru siap masak. Mark pun takut tapi dia tak nak nampak ketara sangat so dia act cool.

Suga mengendahkan kata-kata demon-demon yang mengatanya. Dia cuba untuk menahan dirinya dari hilang kawalan. Demon tu mula berjalan mendekati Suga sebab Suga asyik endahkannya.

" Yah. Kau tu cuma demon yang lemah. Jangan cuba nak cabar aku." Kata demon tersebut sambil menarik collar baju Suga. Jarak wajah mereka sangat dekat dan pandangan maut yang diberi sesama sendiri buatkan keadaan jadi lebih menakutkan.

Suga: Weak? Ahahahaha shut up. I'm not but you are. *smirk*

Demon tersebut rasa terhina dan baru je nak hayun penumbuknya, pemilik kedai tersebut pun muncul.

"Geumann! Don't ever fight in my store. Go out."

Pemilik tersebut ialah seekor demon perempuan yang kiranya nak dekat-dekat umur Yona. Rambutnya berwarna orange buatkan dia nampak sangat menawan.

Demon: Rose. Dia yang buat hal dulu!

Rose: Tapi tangan kau nak mulakan pergaduhan yang lebih teruk. Korang nak rosakkan kedai aku? Aku akan buru korang sampai aku mati.

Mereka lalu menghentikan pergaduhan yang baru nak bermula tu. Demon yang jahat tu pun keluar dari kedai tu sambil menjeling Suga. Sempat mereka menjilat bibir mereka sambil pandang dua manusia bersama Suga. Naik bulu roma Yona.

Rose: Min Yoongi. What are you doing here? Gunung Greasle lagi?

Suga hanya tergelak kecil sambil mengangguk. Rose ialah rakan Suga tapi mereka taklah rapat sangat. Mereka berkenalan masa Suga first time datang ke perkampungan Greasle dulu.

"Ouh. Manusia ke tu?" Tanya Rose dengan wajah agak terkejut sambil pandang Mark dan Yona. Yona dan Mark tersenyum awkward sambil tunduk untuk berkenalan.

Yona: My name is Yona and this guy here is Mark. *senyum*

Rose: Eo. Rose is the name. Tak perlu takut dengan aku. Aku tak makan manusia. Tak baik untuk kesihatan aku dan manusia tak sedap. No offence.

"Yah, manusia sedaplah tak guna." Kata Suga sambil jeling Rose.

Rose: Omo omo! Igeoba Igeoba, kawan kau berdua tu manusia jangan lupa. Kau nak takutkan mereka? Ke kau memang plan nak makan diorang lepas kau dah pergunakan mereka atas sebab tertentu. *meneka tapi taklah serious*

"Shut up Rose. Aku cuma nak beli makanan. Oh ya, boleh bagi free tak?" Suga mengenyit mata ke arah Rose. Sikit Rose nak muntah depan counter.

Rose: Bwoyo? Free?! In your dream!

Suga pun mengalah je bila nampak Rose nak mengamuk. Tapi Rose mula berubah fikiran.

" Free boleh tapi...aku nak minta pertolongan. Boleh?" Tanya Rose. Suga hanya mengangguk tanpa fikir dua kali sebab dia tak kisah. Suga lalu suruh Yona dan Mark ambil je barang yang mereka nak memandangkan owner kedai belanja😂

Rose: Aku nak ikut korang ke Gunung Greasle.

Suga berhenti dari bergerak lalu memandang Rose dengan perlahan. "Bwo? kau nak ikut?! Sebab?!" Suga mula menyoal dengan wajah tak senang.

"Aku nak ambil air dari air terjun kat Gunung Greasle sebagai barang jualan aku. Dengar-dengar air tersebut ajaib dan boleh sembuhkan luka." Jelas Rose. Suga takde pilihan lain dan dia pun iyakan aje. Lagipun, Rose ni demon so rasanya boleh lah jaga diri. Lainlah manusia berlima ni. Mingyu dan Mark mungkin boleh tapi 3 gadis manusia tu memang confirm taklah.

Rose: Hey, aren't you too handsome for a human being?

Mark terkejut bila Rose berkata sebegitu dengannya. Dia memandang Rose dengan awkward lalu tunduk terima kasih sambil menggaru kepalanya yang tak gatal. Rose tergelak kecil dengan kelakuan Mark.

Suga: Jumpa kami kat pintu utama perkampungan Geasle esok. Memandangkan kau tau jalan nak ke Gunung Geasle so senanglah kerja kami.

Lepas je Suga cakap macam tu, mereka pun keluar. Mereka membawa beberapa barang keperluan dan juga bekalan makanan. Suga pun masuk ke dalam bilik penginapan mereka bersama Yona dan Mark.

Suga: Kita akan bertambah seekor esok. Budak Rose tu akan join kita ke Gunung Geasle.

"Fuhh demon cun yang tuan punya kedai runcit kat bawah tu ke?!! Yasss!!"

Ada yang gembira, ada yang tak ambek kisah pun😂 Yona lalu menghampiri Shina untuk pastikan keadaan Shina. Shina tengah baring atas katil bersama Hyejung. Nampaknya mereka dah terlelap.

Namjoon: FYI kami tak apa-apa kan diorang. *baca buku di katil sebelah*

Memandangkan katil ni ada dua je so ada yang tidur lantai lah jawabnya. Yona tersenyum sambil mengangguk.

Yona: Kenapa kau tolong Shina? Kami? *duduk lantai sebelah katil Namjoon*

Namjoon: Sebab korang kawan Suga hyung. Dan korang baik. Entahlah lakonan ke tak tapi sekarang ni rasanya masih okay. *gurauan dengan muka serious*

xxxxxxxxxxxxx

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now