Chap.26

1.4K 167 6
                                    

- Keesokan harinya -

"Aku akan pergi ambil air lagi." Kata Jhope sambil berlari untuk ke tasik berdekatan bersama botol-botol air yang kosong. Mereka masih lagi dalam misi menjaga. Ada beberapa antara mereka yang tak tidur semalaman sebab perlu berjaga sebagai security dan menjaga mereka yang tercedera.

Mereka yang tak tidur ialah Yona, Suga dan Namjoon. Suga dan Namjoon berjaga dan Yona menjaga pesakit. Suga dah suruh Yona untuk rehat tapi dia refuse sebab takut ada terjadi apa-apa kepada pesakit masa dia terlena.

Apabila pagi menjelang, Jhope dan Mark pun bangun. Antara pesakit yang dah bangun ialah Jin, Jungkook dan V. Tapi kecederaan mereka masih lagi tak sembuh sepenuhnya so mereka takleh gerak banyak. Shina dan Hyejung pula masih tidur sebab penat rawat luka Jimin semalam. Jimin juga masih tidur sebab penat agaknya nak rasa sakit.

Yona kini sedang merawat setiap luka yang berada kat badan Suga pasal kes lawan mati ngan demon B. Yona hanya mampu mengguna air untuk cuci luka dan tutup ia dengan daun herba yang dijumpai berdekatan. Namjoon yang menjumpainya awal pagi tadi masa dia meronda di kawasan hutan.

"How about our journey to Greasle Mountain?" Tanya Suga kepada Yona yang berada depannya tengan membersihkan luka di bahunya.

Yona: Shikeureo. Aku tak dapat focus and aku dah cakap kita akan jalan lepas korang dah sembuh. *fokus*

Suga: You sure? Walaupun ini bermaksud kau akan lambat balik ke dunia kau?

Yona: Eyy Ofcourse. I'm not that selfish tho. *gelak kecil*

"Yah....I'm serious." Kata Suga dengan wajah serious. Yona hanya mengeluh dan memandang Suga. Dia lalu membuat muka 'I'm serious too' nya.

Mark: Yona! Mingyu dah bangun!

Mark menganggu saat yang agak janggal between Suga dan Yona. Yona thankful sangat kat Mark sebab datang mencarinya😂 Yona pun minta diri dan berlari masuk dalam tempat berteduh tu.

"Mingyu gwaenchana?!!" Tanya Yona sambil duduk sebelah Mingyu yang dalam posisi duduk.

Mingyu: Eo. Mana demon dua ekor tu?

Yona: Dah mati. Don't worry we're safe now tapi dalam masa ni kita takleh teruskan perjalanan kita. Maksudnya kita takkan balik ke dunia kita dalam masa ni.

Mingyu nampak tak senang tapi dia iyakan aje. Ofcourselah rasa takut, bila-bila je demon yang jahat akan muncul dan cederakan mereka seperti sekarang ni. Yona tahu Mingyu tak selesa berada lama kat dunia ni tapi apa boleh buat, kalau yang lain belum sembuh lagi takde gunanya nak teruskan perjalanan buat waktu ni.

"Be strong Mingyu. We gonna go through all of this and come back alive. Arasso?" Kata Yona untuk menaikkan semangat Mingyu dan ianya berjaya. Mingyu tersenyum sambil mengangguk.

Tak lama lepas tu, semua dah bangun dan yang masih tak sedarkan diri cuma Rose. Walaupun yang lain dah sedar tak bermaksud mereka dah sembuh dari kecederaan mereka. Yona rasa sedih bila nampak semua ni.

"Dah nak masuk tengah hari, aku patut panggang rusa dan arnab mereka buru semalam." Fikir Yona. Dia lalu mengheret rusa besar tu menghampiri unggun api. Yang lain cuma pandang Yona dengan wajah hairan terutama sekali Suga yang berada dekat dengan unggun api.

"Bwo?" Tanya Yona dengan wajah innocent.

Jungkook: What are you doing, little girl?

Yona: Nak panggang rusa ni tapi ya ampun berat dia sangat melampau! *cuba nak angkat rusa tapi gagal*

Mereka lalu tergelak kecil dengan gelagat Yona yang comel. Yona serious tapi di mata yang lain ianya sangat lucu dan mereka rasa Yona ni sangat comel. Kena betul dengan saiz badannya yang kecil.

Suga: Sini aku tolong.

Suga baru nak angkat rusa tu tapi Yona menghalang Suga. "Andwae. Kau cedera so rehat please. Biar aku buat." Kata Yona dengan confidentnya. Hal ni buat Yona nampak macam budak tadika yang fikir dia boleh buat apa je😂

Shina dan Hyejung pun mendekati Yona sambil mencubit pipi Yona. Yona agak terkejut dengan kelakuan mereka yang macam mak-mak bangga akan anak mereka yang dapat nombor 1 dalam kelas. ( Apa author merepek ni?!😂😂)

Shina: Kami tak cedera so boleh kami tolong~?

Yona mengangguk macam budak kecik sambil mengangkat rusa tu semula. Suga yang berada sebelahnya je pun speechless. Suga hanya mampu tolong besarkan api je sebab Yona menghalang sesiapa je yang cedera untuk angkat benda berat. Padahal Yona pun cedera juga kat tangan😂 Bila mereka ingatkan Yona pasal tangannya yang cedera juga, dia terus tukar topik dan berlalu pergi dengan awkward😂😂

Tiga gadis manusia tu pun selesai panggang rusa dan juga arnab-arnab dalam masa sejam setengah. Kali ni Rose dah sedarkan diri tapi keadaan dia masih tak berapa baik. Kakinya cedera teruk sehingga dia takleh jalan tapi rasanya dalam masa beberapa hari akan datang, okaylah tu.

Yona: Done! Okay korang dah boleh hentam rusa dan arnab yang dah masak ni.

Lepas je Yona cakap macam tu, mereka terus berlari ke arah unggun api untuk makan rusa panggang dan juga arnab panggang tu. Jimin terjatuh depan Yona masa cuba lari sebab ditolak oleh geng brutal dia lah apa lagi😂 Yona pun tolong papah Jimin sehingga kat depan unggun api. Jimin merosakkan rambut Yona sebagai balasan😂

Mereka semua makan dengan guna tangan je terutama sekali demon. So Shina, Hyejung, Mark , Mingyu dan Yona perlu biasakan diri dengan cara demon makan😂 Mereka pun mula makan. Yona mengoyakkan paha kiri rusa dan berjalan masuk ke dalam tempat berteduh di mana Rose berada.

Yona: Nah, makanlah. Hope you get better soon Rose! Kalau kau nak ke mana-mana panggil je aku. Aku akan piggyback kau. Ataupun kau boleh minta tolong anjing aku huhu~

Rose: Anjing? Kau ada bawa anjing? *terima paha rusa tu dan mula makan*

Yona: Mark dan Mingyu😂 Tapi memandangkan Mingyu pun cedera so Mark lah jawabnya. Kalau dia tak nak tolong kau, kau bagitau aku dan aku akan belasah budak tu pakai kasut aku. * pukul angin*

Rose hanya tergelak dengan gelagat Yona. Unique orangnya😂 Gaya dia berubah setiap masa tapi in positive way😂 Sekejap berani sekejap takut dan banyak lagilah perwatakan lain😂 Rose pun mengangguk sambil tersenyum manis.

Suga's POV

Mana pergi si Yona ni?? Tadi aku nampak dia masuk tempat berteduh dengan paha rusa. Hmm nak sorok paha rusa yang besar tu dan makan sorang-sorang lah tu😒 Jom serbu!

Aku pun masuk dalam tempat berteduh tu dan hanya ada Rose yang tengah makan paha rusa. Lahh paha tu untuk Rose ke? Tch. Baru nak kenakan Yona tapi dia buat benda baik lah pula.😑😑

Rose: Eo? Suga waeyo?

" Budak Yona tu mana?" Tanyaku.

Rose: Dia keluar entah pergi mana. Wae? Jangan-jangan kau suka dia~~~~ Wuuu Min Suga~~😏😏 *usik*

Aku buat aksi acah-acah nak lempang Rose dan keluar dari tempat tu. Ish pompuan ni, suka betul usik aku! Lempang betul-betul baru tau. Tak mungkinlah aku suka Yona! Aku hanya akan cintakan satu yeoja je dan gadis tersebut ialah Jennie.

Yona....

Aku tak tahu kenapa aku cari dia tapi entah kenapa aku nak sangat tengok wajah dia sekarang. Mungkin sebab kami rapat sebagai bestfriend? Entahlah aku ni memandai je cakap kami ni bestfriend😂😂 Whatever, yang aku tahu aku tak akan suka Yona. Lagipun dia pun mesti tak nak ada namchin macam aku kan? Tengoklah betapa takutnya dia kat aku kengkadang aigooo gyeopta😂

xxxxxxxxxxxx




[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now