Chap.2

2.2K 236 24
                                    

"Kau buat apa kat hutan?" Tanya jejaka tersebut. Dia memandang Yona dengan hairan.

"Aku ada camping tapi aku sesat. Aku kejar rusa hitam nak buat haiwan peliharaan tapi tersesat pula."

"Rusa hitam? Haiwan peliharaan aku?!" Jerit jejaka tersebut menjerit. Nampak marah😂

Yona: O-Oh jinjja? Oh mianhae. Jinjja mianhae! Aku tak tahu yang rusa tu ada tuan.

Jejaka tu mengeluh dengan ganas. Dia lalu memandang Yona semula. "Apa kau cakap tadi? Camping? Camping bwoya?" Katanya. Yona terdiam.

"Ouh...mesti dia ni tak ke sekolah. Aigoo.. kesiannya dia." Yona rasa simpati. Dia lalu mendekati jejaka tersebut tapi jejaka tu berdiri sepantas kilat dan menjauhi Yona.

Yona: Aku tak makan orang kot? *sindir* Okay macam ni. Camping ni, sekumpulan orang bersama-sama di suatu tempat dan have fun. Benda paling penting sekali untuk camping ialah khemah! Takde khemah, takleh lah tidur.

Jejaka tu mengangguk perlahan.

Yona: Oh ya. Nama aku Shin Yona. Kau?

Jejaka tersebut siap berfikir lagi nak bagitau nama dia ke tak. "Aku...Min Yoongi. Suga for short." Katanya.

"Min Yoongi...Nice to meet you! By the way, what are you doing here alone? You live here alone with blacky?" Tanya Yona.

Suga: Who's blacky? *wajah hairan*

Yona: Rusa hitam tu.

Suga: Nama dia swag.

Yona: Yeke? Apa kata buatkan nama baru untuk dia? Blacky sesuai. *senyum bangga*

Suga: *death glare* Aku kata nama dia, SWAG.

"Ah yelah yelah swag lah nama rusa tu! Tu pun nak marah." Kata Yona. Dia mula keluar dari katil tu dan memandang sekeliling. Dia meneliti setiap sudut.

"Memandangkan kau dah sedar. Kau boleh berambos." Kata Suga dengan wajah nak bunuh orang. Dia menunjukkan pintu keluar.

Yona: Amboi. Tegasnya. Takde bagi makan ke? *muka tak tahu malu*

Suga: Makan? Nak penumbuk aku? Baik kau keluar sebelum aku bunuh kau. *tunjuk penumbuk*

Yona menelan air liur. Dia terus keluar dari bilik tu dan diikuti oleh Suga kat belakangnya. Yona tak nak berpaling ke belakang sebab takut kena ambush😂

Suga: Hoi hoi! Kau pergi mana tu? Pintu keluar sana. *tunjuk ke arah pintu yang besar*

Yona pula tunduk minta maaf sikit lepas tu hah ikut arah pintu kat mana Suga tunjuk. Yona pun keluar dari pintu tu. Lepas je dia keluar, pintu terus ditutup dengan ganasnya sehingga Yona sikit nak terbabas sepuluh meter kedepan.

Yona: Y-Yah..Jalan keluar dari hutan ni mana? Aku sesat. *suara perlahan tapi boleh didengar*

"Berambossss!" Jerit Suga dari dalam rumahnya. Yona mengeluh sambil memandang hutan di sekelilingnya. Harapan terakhir musnah. Dia pun mula jalan dengan harapan harap tak hujan sebab kalau hujan lagi dia sumpah akan start buat rumah atas pokok dan tinggal sana selamanya.

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now