"Yona..."
Yona pun bangun dari posisi baringnya ke posisi duduk. Matanya terkebil-kebil dan Yona menelan air liurnya sebab situasi ni sangat janggal.
"W-Wae...?" Jawab Yona kepada jejaka yang membuka pintu biliknya dan kini berada di hadapannya.
Namjoon: Aku rasa aku dah terkasar bahasa tadi...Aku minta maaf. *memegang belakang lehernya* (mesti keadaan ni sangat janggal XD)
Yona: E-Eo? N-Nae.... *angguk tanda ya*
"Aku juga nak minta maaf sebab ugut kau dengan pandangan laser aku dan juga sebab asyik salahkan kau. Aku tahu yang kau juga sakit hati bila dapat tahu tentang keadaan Suga hyung. Kami cuma rasa simpati kat Suga hyung sebab dia sangat sukakan kau dulu tapi kau tak cuba dengar pun explaination dia" Jelas Namjoon.
"Itu sebab-" Yona baru nak jelaskan dengan lebih lanjut namun Namjoon dan memotong kata-katanya.
"Don't worry. Aku dah tahu semuanya dari Mark dan juga Shina. Aku dah lama tahu sebabnya tapi aku beriya nak salahkan kau sebab aku tak tahu nak salahkan siapa... Mianhae." Kata Namjoon lalu tunduk tanda minta maaf.
Yona: O-Omo... Kenapa tetiba je minta maaf ni? *hairan tapi happy*
Namjoon: Suga hyung akan terajang aku kalau aku tak minta maaf.
Tetiba ada balingan kasut ke arah Namjoon dari luar. Nampak sangat Suga tengah sembunyi sebelah pintu tersebut. Yona tergelak kecil bila balingan kasut terkena kepala Namjoon.
Suga pun munculkan diri sambil kutip semula kasutnya. Suga pun ke katilnya di sebelah katil Yona. Suga baring atas katilnya dan menutup matanya.
Namjoon: Baiklah aku dah selesaikan tugas aku. Jaljayo Yona and Suga hyung. Aku nak pergi rehat dulu. Aku akan inform kat yang lain untuk minta maaf dengan kau. *lambai tangan kat Yona dan tutup pintu bilik*
Yona masih tak percaya apa yang baru berlaku. Baru je tadi mereka bertengkar dan sekarang dah berbaik semula. Yona rasa tersangatlah happy sampai dia terus chat Shina dan Hyejung. Tapi sebelum tu, matanya terhenti kat Suga yang tengah tidur dan badannya menghadap dinding. Entahlah dah tidur ke atau cuma berpura-pura.
"Gumawo." Kata Yona lalu sambung chat dengan Shina dan Hyejung. Suga yang mendengar kata Yona terus tersenyum lebar dan tidur semula XD Dia berfikir bahawa esok akan jadi hari yang paling indah.
xxxxxxxxxxxxxxx
Mina: Good morning sleepyhead!!
Yona membuka matanya perlahan-lahan dan dapati dalam bilik tersebut dah ada Mina, Jae dan BM yang tengah gelakkan dia.
Yona: Why are you here so early? And why are you laughing? *mengosok matanya sebab pandangan masih kabur*
"Aigoo, tengoklah diri kau sekarang ni. Tak terurus. Lap sikit air liur tepi mulut tu." Usik Jae sambil merosakkan rambut Yona. Yona segera mengelap air liur tepi mulutnya dan menolak mereka ke tepi untuk ke tandas.
"Cepat sikit Shin Yona!! Kita dah nak berangkat ke Seoul! Berus gigi kau ada kat tepi singki dalam tandas tu!" Jerit Mina dari luar tandas. Dengan itu, Yona pun cepat-cepat siap kan diri.
Setelah tu, mereka pun ke luar hospital untuk menaiki bas yang telah ditempah untuk ke Seoul bersama dengan pelajar lain. Shina turut menyapa Yona semasa mereka berjumpa di depan pintu masuk hospital tadi. Namjoon juga ada bersama Shina waktu tu dan Namjoon tunduk tanda hormat kat Yona. Ianya tersangatlah janggal tapi Yona berjaya hadapi situasi tu dengan senyuman.
"Kau je ke? Mana yang lain?" Tanya Yona kepada Namjoon. Namjoon pun menunjuk ke belakang Yona. Yona rasa hairan lalu memandang belakang dan poof!! V, Jhope, Jungkook, Jimin dan Jin berada di belakang Yona sambil memandang tempat lain. Mungkin sebab awkward nak minta maaf.
Yona: W-Wae...?
All: We're sorry! *tunduk minta maaf serentak*
Jimin: Kami tahu yang kami tak patut salahkan kau. Kami minta maaf sangat-sangat!! *rasa bersalah*
Yang lain turut mengangguk sama. Yona rasa terharu dengan keadaan ni. Tapi entahlah ikhlas ke minta maaf atau cuma takut kena terajang oleh Suga ni XD
"Gwenchana...Aku maafkan korang. Lagipun aku tak kisah pun lah dengan apa yang korang buat kat aku sebelum ni." Yona berkata dengan senyuman. Hmm ye ke tu Yona? Macam tipu jerrr XD
" Jom balik. Eh Suga mana?" Tanya Jin.
Mereka semua mengangkat bahu tanda tak tahu. Yona pun pandang sekeliling manalah tahu kalau Suga tengah berjalan ke arah mereka ke apa ke.
Suga: Ada orang rindu aku ke? *smirk*
Suga muncul entah dari mana membuat rakan demonnya menjeling maut ke arah dia. Nyampah ngan gaya kuat perasan si gula ni XD Yona yang sememangnya terasa akan kata-kata Suga tu pun terus perlahan-lahan menunduk wajahnya dan acah-acah betulkan baju.
Actually Suga perasan akan Yona yang tengah memandang sekeliling semasa Suga otw nak ke arah mereka. Apabila Suga sampai je, Yona terus acting dengan sangat awkward. Suga hanya tergelak dalam hati bila nampak sisi comel Yona.
Prof.Lee: Okay students!!! Naik bas tu dan kita ke Seoul. Pelajar cedera akan dirawat di hospital kat Seoul dengan lebih lanjut.
Naik gila Yona mendengarnya tapi walau bagaimana pun,dia tetap akan larikan diri juga. Penat baginya untuk acting acah-acah sakit. Lainlah Namjoon dan suga sebab mereka berdua memang cedera agak teruk dimata doktor tadi.
xxxxxxxxxxxxx
Sorry pendekk btw author ada sikit masalah dalam mengupdate so memang ada lambat update lah yeerrr mian!!!!Andd author nak tanya sekali lagi. Boleh nampak tak emoji ni?? 🎂🍰🍪🍫😘😒😁😒😳 Kalau boleh hahh baguslah dan sila lah comment XD Penat sebenarnya asyik letak 'XD' je sebagai emoji ahaahhaaha
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasiaHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂