Chap.19

1.4K 160 5
                                    

"Jomlah pergi ke gunung entah apa-apa tu. Kau ada map kan Yona?" Tanya Mark. Yona mengangguk. Mereka sekarang berada dalam bilik mereka.

Yona: Tapi Suga kata ianya bahaya lagipun jauh. Kalau kita terserempak ngan demon yang jahat macam mana? *takut*

Bila nampak Yona takut automatik mereka juga turut rasa cemas. "Kau nak tinggal selamanya kat sini? Demon yang kau suka sangat tu pun bukan pandang kau. Kawan-kawan dia pula nak makan kita hari tu. Yona kita takde pilihan lain." Jelas Mark separuh marah.

Yona rasa apa yang Mark cakap tu ada betul juga. Walaupun kalau dia bagitau Suga yang dia suka Suga, mesti Suga reject dan lagi teruk lagi mungkin dia akan bencikan Yona. Kawan-kawan Suga juga nampak tak senang bila manusia jejak kaki kat rumah mereka.

Shina: Jom lah Yona. Aku pun tak boleh percaya diorang.

Hyejung: Em. Tengok lah betapa bencinya mereka ngan kita. Aku rasa macam tak ikhlas je diorang bagi kita tinggal sini sementara waktu.

Mingyu: Aku ikut majoriti.

Memandangkan mereka semua nak pergi so Yona bercadang nak pergi. Yona pun mengemas barangnya begitu juga yang lain. Map untuk ke gunung Geasle dipegang erat.

Mereka lalu turun ke bawah bersama-sama. Suga dan yang lain berada di ruang tamu. Yona dan rakannya menghampiri mereka untuk mengucap terima kasih sebab dah bagi merek tinggal kat rumah mereka.

Suga: Eo? Eodiga? Ke Gunung Geasle ke?! Jalan kaki tanpa senjata?! *terkejut*

Rakan Suga yang lain juga nampak terkejut. Mereka cuma membawa bekalan air dan map. Itu je.

Yona: Eo. Gumawo sebab tak makan kami and ofcourse for everything that you've done for us. Kami akan pergi sekarang. Annyeong. *tunduk bersama dengan rakannya yang lain*

Mereka pun keluar dari rumah tersebut dengan wajah risau tapi apa mereka boleh buat. Takkan nak sembunyi je. Mereka perlu balik ke dunia mereka sendiri. Yona menghembus nafas dengan kuat lalu mula membuka map untuk tahu mana destinasi seterusnya.

Hyejung: Yona, you sure you don't want to say anything else to Suga? How about your-

Yona: Nope, I'll pass. Aku dah fikir masak-masak yang dia tu tak akan suka aku. Dia suka Jennie dan aku takleh buat apa dah. Aku tak nak dia benci aku.

Mereka pun mengangguk tanda faham. Setelah mereka selesai meneliti map tersebut.Barulah mereka tahu destinasi seterusnya iaitu perkampungan Geasle yang berada kira-kira setengah dari perjalanan mereka ke Gunung Geasle.

Suga dan rakannya yang kain keluar dari runah mereka. "Yah are you sure? Aku dah cakap ianya bahaya kan?" Kata Suga. Yona hanya tersenyum sambil tergelak kecil.

Yona: Arayo. Tapi takkan kami nak tinggal rumah korang selamanya? Kami tahu yang korang tak selesa bersama manusia so kami akan keluar. Jangan risau.

Suga mula rasa bersalah. Dia takde lah nak halau mereka sangat cuma rakan-rakan Suga yang lain sejujurnya memang tak selesa dengan kehadiran mereka. Yona melambai tangan ke arah Suga sambil tunduk tanda terima kasih begitu juga dengan Mark, Mingyu, Shina dan Hyejung.

"Wait."

Suga bersuara. Semua memandangnya. Begitu juga dengan rakan demonnya. Mereka dapat rasa sesuatu akan berlaku.

Suga: Haih....Aku akan ikut korang. Tunggu jap aku nak bersiap. *masuk dalam rumah untuk tukar baju dan ambil peralatan*

Yona: Chamkan-

Yona nak hentikan Suga tapi Suga dah masuk. Rakan demonnya semua terkejut nak mampos. Terkaku beberapa saat😂 Lepas tu barulah diorang berlarian kejar Suga untuk tanya apa yang berlaku.

Jimin: Yah hyung! Kau serious ke nak teman manusia tu?!

Jin: Yelah Suga. Diorang tu manusia. Baik kita jangan libatkan diri dengan diorang.

Suga memandang mereka dengan wajah serious. "Guys, Yona kawan aku. Masa aku sesat kat Seoul, dia tolong aku. Bagi aku tinggal rumah dia dan tolong aku bercakap ngan Jennie walaupun sekejap je." Jelas Suga. Mereka lalu mengeluh.

Jungkook: Kami bukan nak bantah tapi kalaulah demon lain nampak diorang masa korang otw nak ke Gunung Greasle tu, diorang akan dibunuh dan lebih teruk lagi dimakan.

Suga: Sebab tulah aku akan ikut. Aku akan protect diorang. Kawan Yona, kawan aku juga. *otw nak keluar rumah ngan peralatannya*

"Hyung, takkan lah kau nak protect lima manusia tu sendirian? Kau takkan dapat protect lima-lima tu sekali." Kata V. Merek semua semakin serious berbincang tentang perkara ni.

"Habis tu korang nak ikut?" Suga menghentikan langkahnya dan pandang rakan berenamnya. Mereka semua berdiam diri lepas je Suga cakap macam tu. Suga dah agak yang mereka takkan tolong sebab mereka memang tak suka manusia. Suga juga macam tu dulu tapi pandangannya dah berubah selepas dia jejak kaki ke dunia manusia.

Suga pun keluar dari rumah tu dan mendekati Yona dan 4 rakan manusiannya.

Yona: Suga you don't need to come. Kami okaylah. Kau patut bersama rakan kau.

Suga: Kau kawan aku Yona. Lagipun korang takkan hidup tanpa pengetahuan demon kat dunia ni.

Yona akhirnya mengalah dan dia pun benarkan Suga ikut. Apa taknya bila Mark,Mingyu, Shina, dan Hyejung asyik desak Yona untuk bawa Suga. Katanya lebih selamat.

Mereka baru nak berangkat, datang pula demon berenam mengikut mereka dari belakang.

Suga: Bwoya? Korang buat apa ni? *hairan*

Jhope: Join koranglah. Takleh ke? *senyum*

"Tapi kami ingat korang bencikan kami?" Tanya Yona. 5 manusia tu saling berpandangan.

Namjoon: Memang. Tapi kami tak benci Suga hyung. Kami ikut sebab Suga hyung kawan kami. *jeling Yona*

Yona mengangguk tanda faham. Dia rasa seperti jadi beban kepada demon-demon kacak ni tapi jauh dalam sudut hati dia, dia gembira sebab ada mereka untuk memeriahkan keadaan. Terutama sekali kehadiran Suga.

Suga dan Yona berada di depan sekali sambil memegang map. Suga ni dah pernah pergi tapi dia lupa jalan so dia mesti tengok map balik.

Namjoon: Hyung! Cukuplah jalan tu dah malam ni kita patut rehat. *muka malas*

Shina: Pagi ngan malam taklah jauh beza mana. Pagi dia langit merah, malam dia langit merah gelap.

Namjoon: Aku ada tanya opinion kau ke manusia tak guna? *jeling*

"Bukan cakap ngan kau pun." Shina balas balik. Dia takut sebenarnya tapi entah dari mana datang keberanian dia untuk bersuara😂 Dia lalu melekat ngan Yona lepas je dia perasan yang Namjoon pandang dia dengan death glare.

xxxxxxxxxxxxxxx

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now