"Apa dah jadi ni?!" Mina berkata sambil panik dan memegang Yona erat. Yona turut memegang tangan Mina.
"My fault I guess? Hmm yelaaaaa....memang salah aku. Lupa tutup gas mian." Kata Jae sambil tergelak dan terbatuk kerana asap. Cafeteria dipenuhi asap yang agak tebal.
BM: Aku pergi panggil cikgu dan call bomba!!! Jangan buat benda bukan-bukan tau!! *memberi amaran lalu berlari untuk mendapatkan cikgu*
"Aish! I'm going there." Jelas Jae yang dah nak pergi ke arah dapur. Tapi Yona menghalangnya.
Yona: Jangan. Biar aku yang pergi. Jae kau jaga Mina kat sini arrasso?
Jae: B-Bwo? Yahh patutnya kau yang jaga Mina sini dan aku akan masuk sana. *masih berdegil*
Yona mengendahkan Jae dan terus berlari ke dalam dapur bila pelajar lain tak beri perhatian kepadanya. Namun Mina pantas memegang lengan Yona.
Mina: Y-Yah mowaneungeoya?! Dont be silly Yona ah!!! *risau*
Yona lalu tergelak kecil sambil terbatuk. " Yah paboya, aku kan ada kuasa so tak akan mati punya lah. Keokjeongma. And Jae...Please get out of here with Mina okay? I dont want any of you get hurt." Jelas Yona sambil menepuk belakang Mina beberapa kali dan memandang Jae dengan pandangan merayu lalu berlari ke arah dapur.
Yona pun masuk ke dapur sambil terbatuk-batuk. Dia mencari di mana pemadam api tapi takde. Dalam masa yang sama Yona terdengar pula dan ternampak orang yang cedera di dalam dapur tu. Nampaknya seperti chef dan juga pembantu chef berada dalam keadaan tak berapa okay.
Yona: Gwenchana?!!!! *mendekati chef tersebut*
" Eo.. Cuma asap ni tebal sangat dan buat saya sesak nafas dan a-api tu masih tak padam malah makin besar." Jelas chef tersebut sambil terbatuk-batuk. Tak lama kemudian chef tu jatuh pengsan.
Tetiba sekumpulan pelajar masuk ke dalam dapur tu. Iaitu BTS lah ofocurse XD Mereka membantu chef-chef yang dah pengsan, keluar dari dapur. Mereka juga membantu pembantu chef yang cedera kerana kena api.
Yona: Ingatkan semua pengecut dan larikan diri. *roll eyes sambil batuk* (sempat lagi menyindir XD)
Jin: Y-Yona?!!! What are you doing here?! Ppalli naga!!!
"I will not get out of here until all of the chefs and others get out of this place." Jelas Yona sambil membantu seorang gadis yang nampaknya seperti pekerja dalam dapur tu. Dapur tu agak besar so susah sikit nak keluarkan mangsa dalam keadaan yang siling dah pun terbakar.
Lepas je Yona keluarkan gadis tu, dia masuk balik ke dalam untuk selamatkan lagi mangsa. Sebenarnya geng bts agak risau bila nampak Yona ada dalam tempat yg terbakar ni. BTS lainlah sebab mereka dan api ialah satu, meaning mereka takkan apa-apa kalau kena api. Tapi Yona lain, walaupun dia half angel, dia akan cedera kena api. Kuasa angel lebih kepada heal orang dan kuasa sampingan hanya ikut pemberian yang telah diberi kepada angel tersebut.
V: Y-Yona geumanhae... We will take care of the rest. *risau*
"Aniyo. W-Wait...Aku terdengar suara someone datang dari arah bilik bekalan makanan di sebelah stove tu!" Kata Yona sambil berjalan dengan pantas ke arah suara tersebut. Walaupun siling asyik menjatuhkan kepingan yang dah terbakar dan masih berapi di atas lantai, Yona masih teruskan misinya.
"Yahh! Ish degil betul lah perempuan tuuu!!" Marah Jimin tapi dalam masa yang sama masih risau. Jimin baru nak ke arah Yona, jatuh pula kayu tak berapa besar namun berapi atasnya.
Jimin: Aigoo siling tak guna! *rilek je bangun balik dan buang kayu tu ke tepi XD*
"Jimin, kau pergi-" Namjoon baru nak arah Jimin, tetiba something jatuh atasnya. Namjoon tak dapat berdiri sebab berat sangat.
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂