Yona berjalan ke arah lockernya untuk mengganti pakaian sebab mereka akan adakan kelas PE lepas ni. Suga tak bersamanya sekarang ni so dia rasa freedom sikit. Dia lalu berjalan ke arah tandas untuk tukar pakaian.
Tengah Yona tukar pakaian tu, kedengaran suara beberapa gadis masuk ke dalam tandas dengan suara pontianak mereka. Adalah dekat 3 orang. Yona tak berapa nak kisah so teruskan tukar baju.
gadis A: Nak tahu tak pelajar yang mati kena korek jantung tu?
gadis B: Kenapa cerita pasal ni!! Tapi takpe teruskan sebab aku nak tahu kenapa😂
Yona tetiba berminat. Dia dah selesai menukar pakaian tapi dia masih berada dalam tandas sebab dia ingin tahu apa gadis A nak cakap.
gadis A: Itu jejaka yang selalu kacau Jennie!! Yang buat sexual harassment kat Jennie tu.
gadis C: Oh my gawd! Dia ke?! Tapi siapa yang bunuh dia yer? Takkan Jennie senior kita yang innocent tu.
Yona yang berada dalam tandas sambil duduk di mangkuk tandas yang bertutup tu pun menekup mulutnya sendiri. Terkejut dengan apa yang dia baru tahu. Patutlah Suga bunuh dia rupanya dia dah sakiti Jennie.
gadis B: Tapi lelaki tu tak rogol pun Jennie kan? Kenapa nak heboh ahahaha setakat sentuh paha tu apa lah sangat.
Naik pula darah Yona bila dengar gadis B tu cakap macamlah benda tu hal kecik. Maruah kot tu!! Yona terus membuka pintu tandasnya dengan ganas. Dia memandang gadis bertiga tu dengan wajah nak makan orang. Gadis bertiga tu terkejut dan terus keluar sambil lari lintang pukang.
- Kelas PE// Kat dewan sekolah -
Shina: Yona! Lambatnya kau!
Yona berlari ke arah dua rakan baiknya iaitu Shina dan Hyejung. Yona tersenyum bersalah sambil tunduk minta maaf. Dia mencari kelibat Suga. Dia sebenarnya nak minta maaf sebab fikir yang Suga ni memang raksasa pembunuh manusia kejam. Tapi sebaliknya, Suga cuma nak balas maruah Jennie yang tercalar sebab seorang jejaka tak guna.
Hyejung: Jb? Tu sana dia main bole keranjang. Takkan dekat tu pun tak nampak.
Yona: Bukan dia. Suga mana? Aku mesti cakap ngan dia.
"Oh aku nampak dia kat belakang dewan ngan Jennie si gadis paling lawa kat sekolah ni." Kata Hyejung sambil mengeluh. Stress dia bila ingatkan wajah Jennie yang kebabom tu. Cantik yang teramat ya ampun!
Yona: Yeke? *berlari ke belakang dewan*
Bila Yona dah sampai di belakang dewan, dia sembunyi di sebalik dinding. Dia curi dengar perbualan antara Jennie dan Suga.
Jennie: Kau kan bunuh dia?! *nada marah*
Suga: Yeap memang aku. Dia sakiti kau dan aku takkan biarkan dia hidup.
Jennie: Listen Suga. Walaupun dia buat semua tu, benda yang kau buat lagi teruk tau tak! Kau bunuh orang dengan kejam. Sebab tulah aku tak nak kau ke sini.
Suga: Jennie...Fine. I-I'm sorry. I love you don't you understand? Am I really bad in your eyes?
Jennie: You're a freaking demon Suga. How can it not be bad? Demon is bad and you are a demon so you are bad! Leave me alone! *berlalu pergi*
Yona pun mendekati Suga selepas je Jennie pergi. Suga tunduk kepalanya. Yona menenangkan Suga sambil mengusap belakang badan Suga dengan lembut. Suga mula menangis dan Yona rasa bersalah.
Yona: Y-Yah... A guy can't cry especially infront of a girl. Don't show your weakness.
"But I'm not just a 'guy'. I'm a demon. Why can't she understand....I'm willing to change if she accept me. I'll be the perfect guy for her but she didn't even give me the chance." Kata Suga yang mula mengalirkan air matanya.
Yona mula memeluk Suga untuk menenangkan Suga. Suga membalas pelukan tersebut dan menangis di pangkuan Yona.
Yona: Mianhae...Aku salah sangka tentang kau. *leraikan pelukan dan pandang tepat mata Suga*
"You're not mean Suga. You're just being protective over the girl that you like. There's nothing bad about it. Eventhough killing a person is a bit much but well that's how demon works right?😂" Jelas Yona sambil tergelak memandang Suga.
"Aigoo...How I wish Jennie would think it that way." Kata Suga sambil mengeluh.
"It's okay bro. Kita masih ada masa untuk pikat buah hati kau tu. Now let's go back to class." Kata Yona sambil menarik tangan Suga. Mereka pun masuk ke dewan semula dan hadiri kelas PE macam biasa.
- Waktu balik -
Yona mengemas barangnya dan pennya terjatuh di atas lantai. Baru je dia nak ambik, seseorang dah tolong dia.
Yona: Gumawo-
Jb: No problem.
Yona menjadi keras macam batu. Dia tersenyum tapi nampak kekok. Jb tergelak kecil dengan reaksi Yona. Jb baru nak mula bersuara, Tzuyu dah memeluk Jb dari belakang.
Tzuyu: Jagiya- Eo? Yonaa annyeong. *smirk*
"Setan punya betina! Dia tahu aku suka Jb so dia sajaaa nak sakitkan hati aku yang memang dah nyawa-nyawa ikan ni!!!" Jerit Yona dalam hati. Kalau ikut hati, memang dia nak sangat ongbak Tzuyu ni tapi malang sekali Tzuyu tinggi orangnya😂
Yona: A-Annyeong bit- Tzuyu. *fake smile*
"Kami pergi dulu yer Yona! Jom jagi." Kata Jb kepada Tzuyu.
Patah sejuta hati Yona. Memang dah sah Jb sukakan Tzuyu sama sepertu Tzuyu sukakan Jb. Yona cemburu tapi dia takleh buat apa sebab mereka nampak sepadan.
- Gate depan sekolah-
Suga: Lambatnya kau.
Yona: Biasalah kaki pendek. Kau asal tak masuk kelas lepas rehat?
"Aku malas. Sekolah ni bosan dan gadis kat tempat duduk belakang kita asyik minta no phone aku. Aku tak tahu pun amende tu." Bebel Suga sambil menguis-nguis kakinya kat lantai.
Yona menggeleng kepala dan mula berjalan ke suatu tempat. Suga ikut jelah memandangkan Yona ni pemandu arahnya.
Mereka tiba di suatu kedai telefon. Yona membeli satu iphone 6 berserta sim kad dan segala macam. Setelah selesai berurus niaga, Yona menyerahkan phone tersebut kepada Suga.
Yona: Ini ialah handphone kau. No phone kau ialah (biarlah rahsia). Jangan suka hati je bagi. Tanya aku dulu kalau nak bagi no phone kau kat sesape.
Suga: Kenapa mesti tanya kau? Ini kan phone aku.
"Ehh banyak cantik muka kau. Dahlah aku guna wang simpanan aku! Sebabnya ialah nanti kalau diorang tu gila macam mana? nanti meletoplah phone tu sebab asyik kena call." Kata Yona. Dia membebel macam mak mak.
"Sejujurnya aku tak faham." Kata Suga ringkas dan padat. Cukup buat Yona naik gila.
Yona: Ikut je cakap aku! Kau akan menyesal kalau kau tak ikut cakap aku. Percayalah.
Suga pun iyakan ajelah sebab dia tak tahu apa pun. Takut juga dia bila Yona cakap macam benda tu serious bebenor. Mereka pun berjalan balik ke apartment Yona.
xxxxxxxxxxxxxxx
HAPPY NEW YEARRRRRRR!
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
ФэнтезиHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂