Chap.43

1.6K 150 32
                                    

SORRY GUYS UTK LIMA HURUF TU AHAHHAHAHA OK KALI NI FOR REAL XD😂😂

"Kau pergi ke mana?"

Yona terkejut bila dia masuk je bilik dia, Raja Taeyang dah duduk menunggunya dengan wajah nak makan orang. Yona sebenarnya baru balik dari bilik rehat tempat Suga dan Jimin. Yona tak terfikir pula yang Raja Taeyang akan menyinggah masuk bilik dia. Mamposlah Yona nak fikir alasan XD

Yona: A-Aku pergi ambik angin...*takut kena hentam*

Raja Taeyang: Dan raksasa tu tak ikut kau? Nak kena raksasa bodoh ni. *hentak kaki cam kanak-kanak* XD

"Ada apa-apa ke yang kau nak bagitau aku?" Tanya Yona tanpa basah basi lagi. Dia tak nak buang masa dan akhirnya kena hentam juga. Dia rasa lebih baik dia percepatkan masa dan selesaikan sesi kena pukul dengan Raja Taeyang lebih cepat.

Raja Taeyang lalu melempar pakaian baru kepada Yona. Ianya T shirt berwarna hitam biasa dan juga seluar panjang hitam. Yona menyambut pakaian tu dengan baik. Yona lalu memandang Raja Taeyang dengan wajah hairan.

Raja Taeyang: Tukar baju. Tengok diri kau sekarang. Pakaian koyak rabak tch low class. Dasar manusia.

"B-Bwo? Sial punya setan! Kau yang buat aku cam ni lepas tu nak complain pula eh dasar SYAITAN!!" Jerit Yona dalam hati. Dia tengah gusti Raja Taeyang dah dalam imaginasi dia tu XD.

Yona: Nae.

Yona jawab macam tak nak jawab je. Raja Taeyang pun keluar dari bilik dan lepas je dia keluar, Yona pun tukar pakaiannya. Yona lalu melihat luar jendela dan tengok tempat di mana di berehat di bawah tadi. Ada semak berdekatan di mana dia berjumpa dengan rakan-rakannya. Tapi mereka dah takde. Mungkin dah pergi? or maybe not? Yona tak tahu sebab dia terkurung di tempat ni.

- Keesokan harinya -

"Raja Taeyang minta kau buatkan sarapan."

Seekor maid setan masuk dalam bilik Yona sambil memandangnya dengan wajah rude. Memandangkan mereka semua dah tahu Raja Taeyang takkan mengahwini Yona dan nak Yona jadi hambanya, so mereka pun layan Yona macam juga.

Yona: E-Eo nae... *hairan tapi akur je*

"Ppalli!! Tetamu Raja Taeyang dah lapar tu!" Marah maid tersebut lalu keluar dari bilik Yona.

Yona: Tak sangka pula status mengubah segalanya. Hmm takpelah. *menuju ke dapur*

Tengah Yona memasak di dapur diraja yang besar nak mampos tu, masuk pula beberapa maid termasuk maid pertama yang arahkan Yona masak sarapan tadi. Yona pun agak nervous sebab manalah tahu Raja Taeyang benarkan mereka bunuh Yona jika Yona salah masak ke tak sedap masak ke hah XD

"Apa lagi salah aku ni hmmm" Rungut Yona dalam hati.

Semuanya ada tiga maid. Mereka mentertawakan Yona sebab Raja Taeyang tak jadi nak kahwin ngan dia. Yona hanya buat derk dan masak macam biasa. Suga sukakan telur dadar masakan Yona jadi Yona pun masak masakan tersebut dengan penuh gembira.

Maid A: Jangan senyumlah!!!! Kau tau tak kau ni dalam posisi yang tak layak pun nak senyum!! *menarik rambut Yona ke belakang*

Yona pun terhenti dari memasak. Yona memang nak balas tapi kalau Raja Taeyang tahu dia membalas mesti dia akan bunuh dia. Yona ni belum nak mati lagi ni XD

"What are you doing?"

Maid bertiga tu terus tersentap dan tunduk tanda hormat kepada someone yang masuk tu. Yona juga turut tunduk tanda hormat. Someone yang masuk tu ialah Raja Taeyang. Stress betul Yona nak hadapi situasi ni.

"Aku cakap dia masak sarapan... BUKAN DERA DIA!!" Jerit Raja Taeyang kepada tiga maid tersebut. Mereka terus berlutut minta ampun manakala Yona pula terkejut yang Raja Taeyang defend dia. Yona pun membetulkan rambutnya yang kusut akibat ditarik tadi.

Raja Taeyang: Yona hamba aku tapi there's one thing that all of you need to know. Yona is an important person for me. You guys should respect her!!

"Baik Raja Taeyang." Kata mereka bertiga serentak lalu berjalan dengan pantas keluar dari dapur tu. Yona pula tengah awkward nak mampos. Lagi-lagi bila dia tahu yang Raja Taeyang ni sukakan dia.

Raja Taeyang: Jangan salah faham. Aku c-cuma tak nak masakan untuk cousin aku tu tak sedap. Kau akan duduk dengan kami untuk makan nanti supaya kalau tak sedap aku suruh je diorang baling kau dengan makanan tak sedap kau tu.

Yona: Eh kata aku hamba? Asal hamba duduk dengan Raja and friends?

"Kau jangan nak banyak complaint. Masak sekarang lepas tu hidang kat meja makan. PPALLI!" Kata Raja Taeyang dengan tegas. Yona hanya mampu angguk. Bila dia fikirkan yang dia akan dilayan seperti hamba depan Suga, rasa malu pula XD

- Setelah Yona selesai masak

Suga: Yah, lambatnya maid kau masak.

Raja Taeyang: Bukan maid aku yang masak. Hah tu pun dia.

Yona masuk dan hidangkan makanan di meja. Terdiam Suga dan Jimin. Jimin terbatuk bila nampak Yona yang hidangkan makanan.

Jimin: B-But isn't she your Queen? *saja je tanya*

Raja Taeyang: Well... not anymore. But she's still mine. I-I mean sebagai hamba aku. *lap peluh*

Yona dah selesai hidangkan makanan dan kini dia duduk di sebelah Raja Taeyang. Tak berani pun dia nak pandang Suga sebab dia rasa malu sangat bila kena layan macam hamba depan Suga.

"Delicious. You cooked this on your own?" Tanya Suga sambil pandang Yona. Sudah semestinya Suga act act macam tak rapat. Saja je dia nak puji sebab dia rindu nak bercakap dengan Yona. Padahal baru semalam mereka bercakap XD

Raja Taeyang lalu memandang Suga lepas tu pandang Yona pula. Yona terkejut sangat sehingga dia rasa cemas. Lagi-lagi bila Raja Taeyang turut memandangnya.

Yona: E-Ergh...Y-Yeah! Thanks for the compliment. Enjoy your meal.

Raja Taeyang: Yah. Don't talk to them casually. Who do you think you are? *menegur Yona dengan pandangan maut*

"Gwaenchana hyung. I'm okay with it." Jelas Suga dengan senyuman manis sambil memandang Yona. Dia tak boleh hentikan dirinya dari pandang Yona yang bak bidadari sempurna dimatanya.

"Since when kau baik ni? Seingat aku kau lah makhluk kedua jahat selepas aku." Kata Raja Taeyang dengan penuh kehairanan dan curiga. Yona menendang kaki Suda dari bawah meja menyebabkan Suga berhenti dari lamunannya.

Suga: E-Eo? Geez bro I'm still the same Suga but more mature. *gelak kecil*

xxxxxxxxxxxxxx
SELAMAT HARI RAYA TO ALL OF YOUUUU!!!!! and author nak tanya sikit, kalau author letak emoji dalam cerita author, readers dapat nampak tak?

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now