Chap.30

1.4K 147 12
                                    

"Okay!!! Geumanhaee!! Aku dah penat!" Keluh V sambil menari chicken dance. Mark yang dare V buat tarian chicken dance sebab Mark suka tarian tu tapi dia tak suka menari tarian tu. Dia cuma suka buat orang menari tarian tu😂 But V's demon and Mark adalah manusia pertama yang buat V macam ni.

Mark pun menyuruh V berhenti setelah V menari selama 5 minit. Kini V pula putar botol tersebut dan ianya berhenti kat Yona. Akhirnya!! Mereka tertunggu-tunggu bila lah Yona nak kena ni. Yona pun mengeluh.

"Truth or dare!!" Jerit mereka semua serentak. Mereka dah ketagih dengan game ni. Dah lewat malam dan mereka masih main game ni.

"Truth." Kata Yona sambil tersenyum kemenangan. Yona tahu yang mereka sebenarnya harapkan Yona untuk pilih dare supaya boleh kenakan dia.

"What was the reason you came here for real?" Tanya Jin. Memandangkan Jin ni memang curious juga pasal benda ni. Dia tak berapa percaya yang Yona datang sini cuma nak bagitau pasal Jennie.

Yona terdiam. "Jumpa Suga." Jawabnya jujur. Mereka memang pun dah tahu pasal Yona nak jumpa Suga. Tapi sebabnya tu yang mereka kurang pasti. Betul ke nak bagitau pasal Jennie atau ada benda lain.

Jimin: Itu kami pun tahu tapi sebabnya?

Yona: Ops one question only and I already answered one. No more question. *wink*

Mereka lalu mengeluh tapi Suga pula hanya pandang je Yona. Dia nak tahu juga sebenarnya sebab dia pun tak berapa percaya yang Yona datang sini cuma nak cakap pasal Jennie. Takkan lah datang jauh-jauh nak cakap pasal Jennie je kan?

"Now my turn." Kata Yona sambil putar botol tersebut. Kuat sangat Yona putar sampai ianya berputar lama. Akhirnya ia berhenti tepat kat arah Suga.

"Truth or Dare?" Tanya Yona.

Suga: Truth.

Mereka lalu mengeluh sekali lagi. Bukannya senang nak dapat peluang macam ni. Mereka nak kenakan Suga tapi Suga pilih truth so takdelah chan nak kenakan dia.

"Kau dah dapat lupakan Jennie ke?" Tanya Namjoon. Dalam masa yang sama matanya juga memandang Yona. Dia syak yang Yona sukakan Suga tapi tak tahulah Suga sebab Suga ni susah sangat nak ramal.

"Ani." Jawabnya ringkas. Yona pun segera menunduk wajahnya tapi yang lain tak perasan. Hanya yang tahu pasal perasaannya terhadap Suga je perasan.

Setelah mereka penat bermain game Truth or Dare, mereka semua pun berehat dan kumpul tenaga untuk berjalan esok. Mereka semua tidur keliling unggun api bersama.

Yona's POV

Ani....Suga cakap ani kan tadi? Maksudnya dia masih sukakan Jennie. Bodohnya aku nak hope dia dah move on. Get back to reality Yona!!! He'll never love you!! 

Great. Mereka semua dah tidur dan aku je tak dapat nak tidur. Aku nak nangis tapi takkan nak nangis sedangkan mereka semua ada. Urgh!!!

Aku pun berdiri dengan senyap dan mula berjalan ke arah tasik berdekatan di mana kami selalu ambil bekalan air kami. Aku tak dapat nak tutup mata walau sesaat pun disebabkan apa yang aku dengar tadi.

Sesampai je aku kat tasik, aku pun duduk sambil pandang langit. Wow...memang waktu pagi menakutkan sebab langit merah tapi bila waktu malam. Langitnya lebih cantik dari langit di dunia manusia. Ianya penuh dengan bintang. Aurora berwarna-warni membuat langit tu nampak lebih menawan. Kenapa aku tak perasan sebelum ni? Masa aku rasa sedih je ke semua kelihatan lebih indah?

"Argh!!!!!" Jeritku. Kenapa aku tak boleh hilangkan perasaan ni?!!! Aku nak sangat ia hilang tapi bila aku nampak je muka Suga, aku takleh berhenti dari pandang dia. Aku mula menangis. Air mata berwarna biru terang pun mengalir keluar dari mata aku.

Takde siapa pernah nampak aku nangis macam ni. Bila aku sedih sangat, aku akan nangiskan air mata berwarna biru. Aku pun tak tahu kenapa. Takde siapa pernah nampak aku keluarkan air mata biru ni. Ia hanya akan terjadi bila aku betul-betul sedih. Genetic kot? Tengoklah rambut pun warna biru.

Aku tak nak bagitau Shina dan Hyejung pun sebab aku takut yang mereka akan rasa aku pelik. Dahlah aku ada masalah untuk dapat kawan. Kalau mereka berdua pun lari dari aku, aku nak kawan dengan siapa?

Tetiba ada bunyi daun-daun dipijak dari belakang aku. Siapa? Tangisan aku terhenti dan aku pandang belakang tanpa lap pun kesan air mata di pipi.

Suga.

Dia pandang aku dengan wajah simpati sambil berdiri dan menyandarkan badannya kat pokok sebelah dia. Dah lama ke dia berdiri kat sana sambil tengok aku nangis macam si bodoh? Arghh kalau ya, it's so embarrassing!!!

Dia lalu mendekati aku. Omo!! Lap air mata kau cepat Shin Yona!! Aku pun mengelap air mata aku dengan pantas sambil buat bodoh lepas tu. Dia duduk sebelah aku sambil sengaja batuk. You already made things awkward Suga, tak payah lah kau nak pura-pura batuk lagi.😒

Suga: Wae?

Aku memandang Suga dengan wajah keliru. "Mwoga wae?" Tanyaku semula. Aku tak tahu apa yang dia nak tanya ni. Dia lalu mengeluh kejap. Aik aku yang patutnya mengeluh hoi.

Suga: Wae uro?

Suaranya kedengaran lain. Cara dia bercakap macam...simpati? Tch, kenapa dia nak tahu..Aku menafikannya tapi dia pandang pula aku ngan mata mengerikannya. Dear Suga, pandangan kau tak membantu langsung untuk tenangkan aku. Sekian.

"Aku dengar dari Shina dan Hyejung yang kau suka someone?"

Fuck....Damn it Shina, Hyejung!!!! Aku akan bunuh korang dengan kasut aku kalau Suga tahu aku suka dia!!! Apa aku nak jawab ni? Aku geleng kepala tapi dia sekelip mata dapat tahu aku cuba nak tipu. Dia lalu menunjukkan lagi wajah 'aku takkan tertipu' nya lagi.

"Eo.....Wae..." Jawabku dengan malas. Takpe kot kalau dia tahu aku suka someone? Asalkan aku tak bagitau dia yang aku suka tu ialah dia. Hmm, that's it.

Suga: Nugu?

Ish banyak tanyalah dia ni!!!!! Aku lempang kang! Kalau kau suka aku takpelah inii, nak bagi aku hope lebih je. Last-last aku juga yang menangis. Bukannya aku boleh control hati aku ni. Kalau dia nak pecah sekarang juga hah pecahlah hati aku saat ni juga.

"Why are you asking me?" Tanyaku dengan nada tak bersemangat. Takde gunanya nak happy dia tanya aku soalan ni. Dia masih suka Jennie. Jennie...Jennie dan Jennie je yang ada dalam hati dia. Aku takkan boleh ganti posisi Jennie dalam hati dia.

Suga: S-Saja? Kau selalu sedih dan aku assume yang crush kau ni buat kau sedih. Siap nangis lagi. Siapa jerk yang buat kau nangis ni? *serious*

.....

Dia buat muka serious sambil cakap camtu. Lagilah aku makin suka dia. Aigoo!!! Dia takleh ke buat benda yang aku benci yang akan benci seumur hidup sebab apa je yang dia buat aku rasa happy je.

"Well you know him well."

Macam mana aku boleh terlepas cakap ni?!!! Suga agak terkejut bila dengar aku cakap camtu. Aku segera pandang tempat lain sebab nak elak eye contact. Boleh gila aku kalau asyik terlepas cakap ni!!! Mana aku nak sembunyi muka aku kalau dia tanya next question?!!

Suga: Salah satu dari bestfriends aku ke? *nada serious*

What....?

xxxxxxxxxxxxxxxxx










[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now