Mark: Aigoo! Penatnya! Dah jomlah balik semula kat tempat tadi. *lap peluh di dahi*
Mereka mengangguk tanda setuju. Mereka dah dapat seekor rusa lagi dan beberapa arnab. Mereka juga kutip kayu-kayu untuk buat unggun api nanti.
Tetiba tengah mereka otw nak balik semula ke arah kumpulan 1, kedengaran bunyi yang sangat kuat berada berdekatan dengan tempat di mana kumpulan 1 berada.
"Apa tu? Bunyi tu macam bunyi ngauman demon! Dan ianya kat arah kumpulan 1 berada! Jom cepat!" Kata Jimin yang tengah memegang beberapa arnab mati di tangannya.
Mereka berlari secepat mungkin untuk ke sana dan tengah mereka berlari mereka terjumpa dua susuk tubuh manusia yang familiar.
Mark: Shina, Hyejung! Apa dah jadi?!
"D-Demon jahat!! Ada dua ekor dan mereka sangat kuat dan besar!" Jerit Shina ketakutan. Mereka berada dalam keadaan trauma.
"Rose dan Jin tengah berlawan dengan demon tu! And M-Mingyu cedera...Yona suruh kami lari dulu dan dia dapatkan Mingyu tapi Yona dari tadi tak datang-datang. Kami risauu!" Kata Hyejung dengan wajah risaunya. Dia menggigit kukunya sambil memeluk Shina yang memang tengah takut gila sekarang ni.
Suga: Don't worry. Kami akan selamatkan mereka. Namjoon, Jhope tolong juga Shina dan Hyejung. Yang lain, jom cepat!
Mereka pun patuh dengan arahan Suga dan mereka berlari secepat mungkin ke tempat tu semula. Sesampai je mereka di tempat tersebut, situasinya ialah sangat tak baik. Rose dah dikalahkan dengan badannya penuh luka. Kelihatan jelas tangan kirinya dicakar oleh demon tu menggunakan kuku tajam mereka. Jin pula masih cuba untuk berlawan dengan demon tu dengan badannya yang tak berapa stabil.
"Jin hyung!! Rose!!" Jerit mereka sambil berlari mendapatkan mereka.
Demon A: Rupanya korang ada gang? Ahahahhaa still not strong enough to defeat me!
Demon A tu tergelak besar dengan suara raksasanya. Deep enough to scare all the birds away. Jimin, Jungkook dan V segera berlari mendapatkan Jin yang tak stabil. Mereka bertiga memandang demon A tu dengan pandangan maut. Mereka mula bertukar dalam bentuk demon mereka.
Jungkook: Suga hyung! We'll fight this one. You go and save Yona.
Dengan itu, Jungkook, Jimin dan V pun mula attack demon A. Jin memandang Suga sambil menunjuk ke arah di mana Yona dan Mingyu di bawa oleh Demon B.
Suga dan Mark pun berlari ke arah mana Jin tunjuk dengan tangan lemahnya. Kedengaran bunyi ngauman yang kuat datang dari arah tersebut. Suga dan Mark mempercepatkan langkah mereka.
Yona: Bitch let me gooo!! *jerit*
Demon B tengah memegang pinggang Yona dengan tangan kanannya saja lalu mengangkat Yona ke udara. Yona sedaya upaya memukul tangan demon B dengan kedua belah tangannya tapi ianya tak bagi effect langsung. Malah demon B tu hanya ketawa sambil mengetatkan lagi genggamannya.
Demon B: Apa kata aku makan kawan kau ni dulu, barulah aku makan kau? Sounds great right? *smirk*
Yona: Don't eat Mingyu!! A-And don't eat me too!! *takut*
Selepas je Yona selesai cakap tu, Suga dan Mark pun tiba dalam keadaan tercunggap-cunggap. Demon B nampak tak senang dengan kehadiran mereka berdua. Dia melepaskan ngauman sekali lagi dan kali ni ianya sangat kuat.
Yona menjadi takut dan kesakitan akibat genggaman demon B yang tetiba mengetat. Yona memandang Suga dengan mata berkaca. Rambutnya tak terurus sebab asyik kena goncang je tadi oleh demon tu. Suga menggigit bibirnya sambil memandang demon B dengan death glare.
Suga: Mark, bawa Mingyu pergi dari sini. Aku akan selamatkan Yona.
Mark: Are you sure you don't need help?
Suga: Don't worry. Aku akan selamatkan Yona walau apa pun terjadi. Now go! Aku tak nak korang kena serang! *berlari ke arah demon B sambil berubah menjadi demon*
Mark pun mematuh arahan Suga. Dia berlari ke arah Mingyu yang cedera agak parah sambil tak sedarkan diri. Dia memapah Mingyu dan pergi dari situ secepat mungkin. Dia hanya mampu berdoa yang Yona dan Suga akan selamat balik ke pangkuan mereka.
Suga: Yona are you okay?!! Did that jerk hurt you?!
Yona: Okay but this jerk did hurt me.
"You are a demon. And she's a human. You know that right?" Kata demon B dengan smirk. Suga endahkannya dan berlari ke arahnya lalu mula menyerang. Walaupun Suga menyerang, demon B tak lepaskan Yona. Dia masih teguh dengan niatnya untuk makan Yona.
Suga: I know it bastard. Now let her go and fight me like a real demon.
Mereka pun berlawan dengan serious dan ganas. Yona macam nak terputus kepala bila badannya dipegang dengan erat tapi kepalanya tak. Dahlah kelajuan mereka bergerak ni pantas semacam. Yona hanya mampu berharap kat Suga.
Yona: Sugaa!!!
Suga terpelanting jauh bila demon B berjaya memukul Suga dengan sekali tumbuk. Demon B tersebut tergelak besar bila dapat melayang kan tumbukannya dekat Suga. Suga terpelanting jauh sehingga dah tak kelihatan mana dia pergi.
Yona tak percaya yang Demon B ni kuat gila. Ingatkan Suga dapat kalahkan sendirian rupanya tak😂 Yona asyik fikir kat mana Suga landing dengan curiousnya tapi ofcourse lah risau at the same time😂
Demon B: Now, mana kita berhenti tadi? *mula membuka mulutnya dengan besar sehinggan menampakkan gigi tajamnya berbaris*
"Wow...Kalau aku jual kat dunia manusia kepala dia ni agak-agak boleh jadi jutawan tak?" Tanya Yona dalam hati. Sempat dia nak fikir pasal duit sedangkan nyawanya sekarang dalam bahaya. Silap-silap tulang Yona pun ditelan sekali oleh demon B.
Yona: C-Chamkan! Aku bukan manusiaa! *cuba menipu*
Demon B: Habis tu apa hah tak guna? Aku tahu bau kau ni bau manusia walaupun ada lain sikit tapi tetap bau manusia. *merapatkan badan Yona dengan mukanya yang besar macam batu belah batu betangkup*
"S-See aku ada rambut biru natural!!!" Yona memegang rambut birunya dan bagi demon B tu pandang.
Demon B: Keotjimal!!! Kau boleh je dye rambut kau kan?!! Aku dengar ianya agak famous di dunia manusia. *smirk*
Yona: Jinjja nika!! I'm not lying!! It's my natural hair colour! *memberontak*
"Jadi kalau kau bukan manusia habis kau ni apa kononnya?!!" Marah demon B. Dia tahu yang Yona cuba menipunya tapi dia nak main game Yona dan act macam percayalah sangat! Kesian Yona ni sedaya upaya tipu tapi malangnya yang nak ditipu tak makan umpan pula.
Yona: Aku Angel? Hahahahaha macam tak logik tapi yeap itulah aku.
Yona tergelak pada mulanya dan mula acah-acah serious pada akhirnya. Dia rasa lucu sebab angel tu ahahhaha macam tak logik baginya tapi yelah demon wujud jadi takkan angel tak kan? Itu yang dipercayai oleh Yona.
Demon B: Kau nak aku percaya kau tu angel yang tinggal dekat dunia cahaya tu? Angel dengan sayap putih mereka yang sempurna manakala demon pula sayap hitam hodoh ni? Kau jangan nak melawaklah. Kalau yer pun kau angel, aku tetap akan bunuh kau sebab angel ialah musuh ketat semua kaum demon.
xxxxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂