- Di rumah Yona -
Suga: Junhoe huh? *menyampah*
Yona: Tch. Kim Jennie. *bitch mode on*
"Baiklah....Aku akan pergi masak makan malam." Kata Jin lalu ke dapur. Yang lain juga perlahan-lahan mengikut Jin omma ke dapur. Tak nak terlibat dalam perang dunia ketiga ni.
"Aku dah agak yang kau masih sukakan Jennie sunbaenim." Kata Yona dengan nada menyampah.
" And I thought that Junhoe is just a friend?" Balas Suga.
Yona: Well he's my BESTFRIEND. Ofcourse I'm going to miss my bestfriend!
Suga: Tapi kau tahu yang dia sukakan kau kan?! Kenapa nak peluk juga?!
Yona: Dan kau juga tahu yang Jennie ada hati dengan kau kan?!!! Kenapa nak usap kepala dia dan peluk dia urghhh! *geram*
Mereka berdua berlawan mata dengan agak lama. Diorang punya lawan mata tu bukan main lagi tau, siap ada aura-aura ribut taufan sekeliling mereka. Seakan-akan mereka nak bertempur saat ni juga.
"Stop."
Akhirnya ada juga yang bersuara. Which is Yona.
Yona: Kita tak patut bergaduh. I am sorry for hurting your feeling by hugging another guy okay? It's all my fault. Let's just go rest.
Yona minta maaf dan terus masuk biliknya. Selepas je Yona masuk bilik, barulah yang lain keluar dari dapur. Mereka semua terus menuju ke arah Suga yang tengah mengeluh sambil rosakkan rambutnya kerana geram. Geram sebab tak tahu nak buat apa?
"Hyung. Yona dah minta maaf, sekarang tinggal hyung lagi yang perlu minta maaf." Jelas Jungkook.
Suga: Why? *clueless* Aku rasa bersalah tapi aku tak tahu kenapa aku perlu minta maaf.
" Aigoo Suga yah. Bayangkan Yona datang je ke kantin dan nampak kau tengah berpeluk dengan yeochin lama kau. Kau siap usap kepala dia lagi? Mestilah dia sakit hati." Jelas Jin. Yang lain mengangguk setuju.
Suga: Tapi dia juga peluk lelaki lain!
Namjoon: Tapi dia dah minta maaf kan? Dan dia dah kata itu bestfriend dia. Shina juga ada bagitau aku yang memang Junhoe sukakan Yona tapi Yona tak pernah sukakan Junhoe lebih dari bestfriend.
Suga akhirnya setuju juga untuk minta maaf dengan Yona. Dia tak nak hubungan dia renggang dengan Yona. Yeap memang betul mereka suka sama suka tapi mereka belum officially couple lagi.
Suga masuk ke dalam bilik Yona tanpa ketuk pintu. Dia tak nak ketuk sebab takut Yona takkan benarkan dia masuk. Itu dia Yona tengah tidur atas katilnya dengan badannya ditutup separuh dengan selimut.
Suga: Yona.
Yona tak balas. Sebenarnya Yona masih belum tidur tapi dia cuba sedaya upaya untuk act yang dia dah tidur.
Suga: I know you aren't sleep yet. Please... Answer me.
" Why?" Balasnya. Yona akhirnya menjawab sebab rasa kesian terhadap Suga. Yona lalu bangun dan berada dalam posisi duduk. Dia memandang Suga untuk tahu lebih lanjut lagi tentang keberadaan Suga dalam biliknya.
Suga duduk di sebelah Yona lalu memegang tangannya. "I-I'm sorry okay? I know that it's my fault too. Forgive me?" Tanya Suga sambil meletak tangan Yona di pipinya. Yona tersenyum dan mengangguk.
Suga: Can I sleep with you tonight?
Yona: Go to hell Suga. Get out. *tunjukkan penumbuk*
- Keesokan harinya -
"Tadaaaaaa!!!!" Hyejung sambil hadiahkan setiap sorang setan tu XD Iphone 6.
Mereka semua menerimanya dengan wajah hairan. Mereka berada di kawasan sekolah dan bersedia nak masuk ke kela masing-masing.
Yona: Wah Hyejung baiknya kau!!! Nasib baik ada kawan kaya cam kau kan ahahhahahaha!!!
V: Amende ni?? *meneliti phone*
Suga: Ini namanya smartphone. Nanti aku ajarkan macam mana nak guna yer orang-orang gua sekalian. *sindir*
" Baiklah kelas dah nak mula. Kita jumpa rehat nanti yer?"
Dengan itu, mereka pun bersurai dan ke kelas masing-masing. Yona masih risau tentang Suga dan Jennie memandangkan kelas Jennie bersebelahan saja dengan kelas Suga. Yona berasa yang Suga akan ubah fikiran bila bila masa saja.
Hyejung: Yah Shin Yona? Still thinking about that? *risau*
Yona: A-Aku cuma risau... Aku tak nak rasa kecewa lagi...
"Yona ssi. Believe in Suga hyung! Dia takkan patahkan hati kau percayalah." Jelas Jimin. Yona hanya tersenyum lalu mengangguk setuju.
- Waktu rehat di kantin -
Yona berjalan dengan gembiranya ke kantin dah tentulah disebabkan Suga. Yang lain dah pergi lebih awal sebab Yona nak ke tandas sebentar tadi. Yona dah nak dekat dengan kantin bila dia ternampak susuk tubuh yang dia sangat kenal.
Suga.
Yona baru saja nak ke arahnya tapi Suga sepertinya tengah berborak dengan someone. Yona lalu sembunyi di kawasan yang terdekat dan cuba dengar apa yang Suga ceritakan dengan someone tu.
Suga: Jennie...
Rupanya someone itu Jennie. Yona dapat rasa yang hatinya tengah meluap-luap sekarang ni.
Jennie: I've tried to get rid of you from my head but I can't. My mind keep remembering about how you say that you love me. I never stop loving you Suga. Not even once.
Suga: I know Jennie. I know....I love you back then I truly am but right now....
Jennie tanpa basah basi lagi terus meluru ke arah Suga dan mengucup bibir Suga. Jennie memeluk leher Suga erat membuatkan Suga terkejut. Begitu juga dengan Yona. Yona menutup mulutnya sebab terkejut sangat.
Jennie mula mencium Suga dengan lama sambil menangis. Dan yang mengejutkan bagi Yona ialah Suga membalas ciuman tersebut malah Suga merapatkan jarak antara mereka. Suga juga turut mengeluarkan air mata semasa dia kiss dengan Jennie.
Yona rasa seperti dia telah menjadi penghalang bagi mereka untuk bercinta. At the same time Yona juga rasa yang dia ni cuma simpanan di mata Suga. Yona nak menangis sangat tapi dia selalu sangat menangis hinggakan air matanya tak dapat nak keluar.
Yona lalu berjalan menuju ke arah kelasnya semula. Dia tak dapat nak teruskan pandang situasi tu dan dia juga tak boleh menghadap rakannya yang lain dengan wajah sebegini. Wajah yang tak dapat nak senyum pun.
- Waktu balik -
Yona: Urm guys? Aku nak pergi mall kejap. Mungkin akan balik lewat so bila korang balik nanti kunci je pintu ye?
Jin: Kalau aku nak join boleh?
Yona: Ehh rasanya tak. Aku nak singgah tempat lain lagi lepas tu. Aku ada kunci pendua so takyah risau! Byeee!! *lambai sambil senyum*
Mereka tak lah syak apa-apa sebab Yona nampak seperti biasa. Dengan senyuman cerianya dan sifat caringnya. Mereka pun iya kan saja. Maka Yona pun segera pergi dari situ kerana tak nak bertembung dengan Suga. Semua yang dia nampak tadi buat Yona mula nak buat keputusan semula.
xxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantastikHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂