Chap.56

1K 115 10
                                    

"How are you? And ofcourse I'm going to ask about you and Mingyu huhu how's your relationship?" Tanya Yona sambil duduk di atas katil Hyejung. Sama macam zaman dulu-dulu. Tapi kali ni hanya mereka berdua.

Hyejung: Aku memang akan sentiasa sihat sejahtera XD And hubungan aku dan Mingyu okay jer hohoho last long okay XD

Yona: Wahh baguslah!! Oh ya kau pun sekolah kat Seoul International College ke?

Hyejung: Nope. Aku dan Mingyu dah tak sambung sekolah. Kami dah buka cafe milik kami berdua huhu kau pun tahu yang aku ni tak berapa pandai apalagi malas nak mampos.

Yona agak terkejut tapi bangga at the same time. Dah jadi tauke cafe rakan baiknya XD Yona memuji Hyejung berulang kali kerana berani menghadapi cabaran untuk buka cafe ni. Susah tau buka kedai ni XD

"Urm Yona.... Actually, 7 demons termasuk Suga dan Shina bersekolah di sana. Begitu juga dengan Mark."

Yona: Ara...Aku dah bertemu dengan Shina, Jimin, Jungkook dan Jhope. But the thing is...Why are they so cold to me? *sedih*

Hyejung menjadi resah. Dia berasa simpati dengan Yona kerana tak tahu apa-apa yang berlaku kat sini.

Hyejung: Suga lost his memory on an accident the day you went to US. Dia berlari untuk ke airport sebab jalan jam masa tu dan unfortunately dia dilanggar oleh lori besar menyebabkan dia cedera teruk.

Yona menekup mulutnya dengan tangan kanannya. Matanya mula berkaca dan dia berasa sesak nafas sebab hatinya berada dalam keadaan tak stabil. Yona tak tahu pun benda ni terjadi dekat Suga.

Hyejung: They blamed you because Suga got into an accident because he tried to chase after you. You weren't there when Suga needed you. They tried to call you but you didn't answer. *mengeluh + sedih*

Yona: I didn't answer because I broke my phone!! It's not on purpose!! A-And believe me that I really wanna meet Suga that moment...Jennie sent me a letter about Suga that he's not playing with me and love me truly instead. I waited for you guys but none of you appear so I thought that you and Shina probably overslept and maybe Suga lost interest in me for always rejecting his explaination.

Hyejung lalu memeluk Yona bila Yona mula menangis dan menjadi panik. Dia tak tahu betul ke ini salah dia ataupun ianya salah faham. Yang Yona dah pasti ialah mereka semua bencikan dia.

Hyejung: Gwenchana Yona ah... I didn't blame you because it's clearly not your fault. Aku cuba bagitau diorang yang ianya kemalangan yang tak dijangka dan takde kena mengena dengan pemergian kau tapi mereka desak diri mereka untuk percaya yang kau puncanya. Shina tak salahkan kau tapi Namjoon kinda brainwashed her so yeah Shina is on their side.

"I-I'll just talk to them again..." Kata Yona dengan nada tak bermaya.

xxxxxxxxxxxxx

- Seoul International College -

"Yah, where were you last night?" Tanya Mina sambil berjalan bersama Yona ke kelas mereka seterusnya iaitu history class.

Yona: To my friend's house. Aku nak tahu tentang kenapa rakan lama aku bencikan aku dan aku dah tahu kenapa. *mengeluh*

Mereka berdua masuk ke kelas history mereka dan duduk di meja paling belakang memandangkan hanya meja tu je available. Semua pelajar memandang mereka semasa mereka masuk je dalam kelas. Maklumlah kalau pelajar baru.

Tapi Yona makin hairan bila mereka masih lagi memandangnya walaupun mereka dah duduk di meja paling belakang. Sanggup mereka putar kepala XD Yona memandang belakangnya tapi takde siapa so Yona pun beranikan diri bersuara.

Yona: Waeyo?

Pelajar: Tempat duduk tu dah ada ownernya.

Yona:O-Ouh..Okay then.

Yona dan Mina pun beralih ke meja belakang lagi. Mina sebenarnya agak meluat dengan keadaan sekarang ni. Dia malas nak berdiri selepas dan selesa dengan kedudukannya. Yona hanya mampu sabarkan Mina.

Mina: Okay jom tengok owner dua meja depan kita ni. Sampai satu kelas tegur hmm buat malu aku je. *roll eyes*

Yona hanya tergelak dengan rakannya yang agak panas baran. Yona menolong Mina untuk mengipas muka Mina agar tak meletop kebabom XD Pada masa tulah dua jejaka masuk ke dalam kelas dan berjalan tepat ke arah meja depan Yona dan Mina. Mina melemparkan death glare berlasernya manakala Yona terdiam memandang jejaka berdua tu.

Mina: Patutlah dikenali satu kelas, good looking rupanya.. *masih dengan death glare*

"Suga tengok gadis tu bagi kau death glare lah-" Mark terdiam bila matanya terhenti tepat kat muka Yona. Yona juga speechless tapi sudah pasti Yona tahu yang Mark akan bencinya juga.

Mina tersentap bila Mark sebut je nama Suga. Mina lalu memandang Yona yang memang dah jelas tengah memandang jejaka berdua tu dengan wajah terkejut. Yona hampir tak dapat bernafas bila nampak je wajah Suga.

"Urgh new students. Bunch of  idiots. Why go to school when they can sleep at home." Kata Suga dengan nada malas. Jelas sangat dia dah tak kenal Yona. Suga duduk dan membaringkan kepalanya atas meja. Mark pula terus berdiam diri lepas je nampak wajah Yona.

"If sleeping at home is better then why are you still here?" Balas Yona. Yona sebenarnya cuma rindu nak bercakap dengan Suga. Pertanyaan Yona membuat Suga terdiam lalu memaling ke arah Yona dengan pandangan dingin.

Suga terkejut bila dia dapati yang Yona tengah menangis sambil memandangnya. Suga mula menjadi takut dan endahkan Yona. Dia hanya teruskan sleeping beauty sessionnya. Dia tak sangka sindiran tak seberapanya tu boleh buat budak baru menangis XD

Mark pula macam nak tak nak je layan Yona. Yona mengelap air matanya dan cuba untuk fokus. Dia tak nak menangis sepanjang masa.

Mina: Gwenchana? Mian sebab takde apa yang aku dapat tolong buat masa ni. Nak aku pergi hentak kepala budak gula tu supaya dia ingat kembali kenangan lama korang? Aku on je.

"Yah. Don't you dare. It's okay I'll just think of another solution." Jelas Yona sambil menghembus nafas. Tanda yang dia nekad nak perbaiki situasi mereka semua sekarang ni.

xxxxxxxxxxxxxxxx

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now