Mereka semua dah bersedia untuk mencari Red Crystal tu tapi sebelum tu, mereka perlu temankan Rose yang cedera untuk ke Greasle Magical Waterfall dulu. Itulah sebab Rose nak ke sini iaitu mengambil air penyembuh dari air terjun tu untuk dijual di kedainya.
Rose: Gumawo sebab sudi temankan aku. *tunduk tanda terima kasih*
Yona: It's okay Rose. We're friends right? And a friend never leave their friend alone in this this dangerous place. Especially when that friend was injured.
Mereka semua lalu bersetuju untuk temankan Rose dan macam biasalah, Mark akan piggyback Rose macam budak suruhan yang setia. Geng bts yang lain datang sini cuma nak temankan Suga dan Suga pula nak temankan Yona dan rakannnya mencari Red Crystal.
Namjoon dan Suga agak gembira bila mereka dah ada masa untuk bersama Shina dan Yona dengan lebih lama. Mereka pun mula masuk Greasle forest. Mark piggyback Rose dan mereka berada paling hadapan sebab Rose je yang tahu jalannya. Namjoon dan Shina serta Suga dan Yona menyusul di barisan kedua. Hyejung dan Mingyu di barisan ketiga sambil pegang tangan XD The rest semua barisan keempat tengah main gertak-gertak XD Sekejap ketawa, sekejap gaduh.
xxxxxxxxxxxxx
"Ini ke air terjun tu?!!! Daebak!!" Jerit Hyejung sambil perhati sekelilingnya. Dia rasa macam nak jerit cam tarzan je ke kat sini. Mereka semua kagum dengan air terjun tu. Dahlah refreshing, lawaa pulaa tu!
Rose: Breathtaking right?
Mereka semua mengangguk serentak.
Suga: Dahlah tu. Pergilah ambil air tak guna kau tu dan jom pergi. *membebel sambil buat muka malasnya*
Rose hanya roll eyes sambil keluarkan botol dari begnya. Dia lalu mendekati air terjun tu dan mengisi botol tersebut penuh. Lepas je dia isi, dia berdiri sebentar sambil pandang je dalam air terjun tu. Mereka rasa hairan kenapa Rose tercegat je kat sana.
Rose: Rasanya aku lupa bagitau korang yang nak ambil air ni bukannya free. Mesti ada bayarannya dan sekarang aku nak langsaikan bayarannya.
Keluar sesuatu dari dalam air terjun dan ianya bercahaya sehingga membuat para demon sakit mata namun para manusia tu tak pula sebab mereka dah biasa nampak cahaya sebegitu di dunia manusia. Cahaya tersebut datang daripada tiga ekor duyung yang sangat lawa. Lepas je cahaya tu hilang, para demon pun pandang tiga ekor duyung tu.
Mata jejaka semua takleh blah sebab lawa sangat. Termasuk Namjoon, Suga dan Mingyu. Mereka rasa duyung tu sangat attractive dan sangat menawan. Shina, Yona dan Hyejung memandang mereka dengan death glare tapi tiga jejaka tu tak perasan sebab mata masih kat duyung tu XD
"So Rose, selepas bertahun lamanya kau ambil air kami kini kau datang semula. And look! Kau bawa kawan baru. " Jelas salah satu duyung dengan wajah elegannya.
Rose: Guys, let me introduce you the guardians of Greasle Magical Waterfall. Dari kiri ke kanan, Ophelia, Orelia, Ozelina. As you can see, they are mermaids.
"Hello demons and.....humans?" Tanya Ozelina. Wajah mereka sangat terkejut dan juga kagum at the same time sebab ada humans dalam dunia demon ni. Mereka bertiga terus tunjukkan wajah 'This is interesting~' mereka.
"Yeap. So...Aku dah bawa bayarannya. Macam dulu, diamond rare berwarna purple untuk hiasan rambut. Kamu pernah cakap kan yang kamu suka benda macam ni-"
Belum sempat lagi Rose nak habiskan ayat, salah satu duyung tu dah mencelah. Duyung tersebut ialah Orelia.
Orelia: Aku nak dia. Wait....KAMI nak dia.
Rakannya duyung berdua tu pun angguk setuju seakan-akan mereka dah bincang masak-masak melalui telepathy. Mata mereka semua menunjuk ke arah tangan Orelia yang menunjuk ke arah salah satu antara mereka. Yang ditunjuk tu pun terkejut bila dia ditunjuk.
Yona: Me?!!! W-Waeyo?!!
Mereka semua memandang duyung lawa bertiga tu untuk penjelasan sebab mereka semua memang sangat terkejut dengan keputusan mendadak ni. Yona memegang lengan Suga yang berada di sebelahnya sebab takut diapa-apakan oleh duyung tu. Suga juga memegang tangan Yona untuk protect dia dari ditarik ke apa ke.
"Sebab dia lain dari yang lain. 8 demons, 4 humans and 1 angel."
Yona:B-Bwoyoo?!! Angel?!! Aniyo! I'm a human. HUMAN.
Yona terkejut bila mereka cakap dia ialah angel. Mereka semua pandang Yona dengan mata terkebil-kebil. Ada yang nak ketawa tapi tak berapa nak ketawa. Ada yang terkejut sampai tahap nak terkeluar jantung dari dalam badan.
Ophelia: Poor girl. She didn't even know that she's an angel. Kami boleh nampak aura dalam badan kau. Kau ialah half human half angel.
"Aniyooo! Dia ialah manusia! Aku yakin sebab kami dah berkawan lama!!" Jelas Shina sambil pegang bahu Yona. Yona dan Hyejung mengangguk pantas.
Orelia: Korang seriously tak percaya? Wait a minute.
Orelia iaitu juga ialah salah satu duyung tu pun menarik Yona ke arah nya dengan kuasanya. Mereka semua terkejut dengan aksi tu dan Suga cuba nak capai tangan Yona tapi tak sampai. Yona kini berdiri di sebelah Orelia. Yang bezanya cuma Orelia dalam air separuh badan manakala Yona pula terapung atas air. Yona tak nak pandang bawah sebab takut sangat.
Orelia: Aku akan lepaskan dia sekarang dan tengok apa yang jadi lepas ni.
Yona baru nak bantah, Orelia si duyung tak tahu malu tu pun lepaskan Yona. Yona akhirnya end up dalam air dan dia sebenarnya tak pandai berenang. Shina dan Hyejung cuba nak selamatkan Yona tapi kuasa duyung tu menghalang mereka berdua. Suga pula baru nak berenang masuk dalam, tapi dihalang juga oleh duyung tu.
Yona masih lagi dalam air dan tak muncul-muncul dengan agak lama. Shina dan Hyejung dah mula nak nangis sebab takut Yona dah takde. Yang lain mula rasa tak sedap hati. Mereka pandang area di mana Yona di lepaskan dengan penuh rasa cemas dan harap agar Yona masih hidup.
xxxxxxxxxxxx
Sorry lambat update sebab tahu lah author ni ada kerja dan author memang sangat sibuk butttttttt dun worry becus author akan update juga walau pun ada lama sikit.
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂