Chap.52

1K 111 8
                                    

- Di rumah Yona -

Jimin: Kau betul-betul nak pergi ke? Kami macam mana?

Yona hanya tersenyum sambil rosakkan rambut Jimin. Mereka semua berada di ruang tamu rumah Yona kecualilah Suga yang dah keluar untuk bersama Jennie. Yona agak lega yang Suga tak bersama mereka sekarang ni sebab Yona akan rasa awkward nak bercerita kalau ada Suga.

"Rumah ni akan jadi milik korang. :) And yes aku memang akan pergi so jangan tanya lah yer." Jelas Yona. Minggu ni ialah minggu terakhir Yona di Seoul.

Jungkook: What about Suga hyung?

Keadaan mula menjadi janggal bila nama Suga disebut. Yona hanya tergelak sedih bila Jungkook tanya soalan tu. "Dia kan dah ada Jennie? Eloklah tu lagipula dia memang dah lama cintakan Jennie dan begitu juga dengan Jennie." Jelas Yona.

Namjoon: Tapi kami nak Suga hyung dengan kau. Kami tau kau sangat sukakan Suga hyung juga dan mungkin lebih dari Jennie.

Yona: Aigoo perasaan aku tak penting sangat berbandingkan perasaan Suga hyung korang tu. Aku tak nak paksa dia sukakan aku kalau dia memang nakkan Jennie. And you guys should support your hyung! :)

Mereka hanya mengangguk tanda faham dengan wajah yang tak rela. Mereka sedih akan hubungan Suga dan Yona yang tak berjalan lancar. Mereka nak berbincang dengan Suga tentang hal ni lebih lanjut lagi.

xxxxxxxxxxxxxxxx

Yona dah pergi ke rumah Hyejung dan Shina untuk meluangkan masa bersama mereka memandangkan lepas ni mereka akan berjauhan....dalam masa yang panjang.

7 jejaka setan yang handsome belaka tu pula berada di rumah Yona yang kini juga rumah mereka. Mereka pun mulakan misi mereka untuk berbincang dengan hyung mereka kecuali Jin yang tak panggil Suga sebagai hyung  sebab Jin adalah hyung pertama bagi mereka semua XD

Suga: Waeguere?

Suga mula rasa hairan bila rakannya mengelilinginya dalam bentuk separuh bulat semasa dia tengah bermain phone di ruang tamu. Suga menyimpan phonenya dan bersedia nak berbincang ngan mereka. Suga sepertinya dah boleh agak tentang apa yang mereka nak bincangkan.

"Kenapa hyung pilih Jennie sedangkan hyung kata hyung sukakan Yona?" Tanya V.

Suga: A-Aku......It's just that I really want to have Jennie but at the same time still care for Yona. I don't know what to do. Aku gembira akhirnya Jennie sukakan aku semula tapi aku sedih yang Yona restukan kami begitu saja macam dia tak nak perjuangkan pun hubungan kami...

"Kau betul betul tak faham akan perasaan Yona kan? Dia sayangkan kau tapi dia lepaskan kau kepada Jennie sebab dia tahu kau sangat sayangkan Jennie." Jelas Jin.

"Eo. Dia even ingat yang dia tu cuma penghalang. Dia dah nak pergi ke US next week hyung what you gonna do?" Tanya Jhope. Suga tak tahu pun yang Yona rasa sakit hati selama ni. Dia cuma ingat yang Yona dah tak sukakan dia.

xxxxxxxxxxxxxx

Hyejung: Yona.... Aku tahu kau tak nak cakap tentang hal ni tapi kau betul-betul rasa hal ni yang terbaik ke?

Hyejung, Yona dan Shina tengah berada dalam rumah Hyejung untuk spend time together. Mereka bertiga berada dalam bilik Hyejung, tengah baring atas katil dengan malasnya.

"Eo...Aku rasa ini yang terbaik. Aku tak nak bertengkar lagi. Lebih baik aku lepaskan daripada aku sakit hati dengan lebih lama." Jelas Yona sambil menutup mata.

"Aku tahu yang kau sangat sukakan Suga dan mungkin lebih dari Jennie sukakan Suga. Suga tak boleh banding ke mana satu lagi real antara kau dan Jennie?" Tanya Shina yang tengah tak puas hati dalam hal ni.

Yona: Entahlah. Takyah lah fikir sangat pasal benda ni. Let's just focus on us okay? *senyum*

Shina dan Hyejung tak dapat nak balas dan hanya tersenyum semula. Mereka bertiga pun mula mengambil gambar bersama dan cerita tentang apa yang Yona patut buat kat US. Mereka tak nak lepaskan Yona tapi kalau Yona dah buat keputusan nak teruskan, diorang tak nak halang impian Yona.

xxxxxxxxxxxx

Yona tengah on the way nak balik ke rumahnya. Shina dan Hyejung sarankan Yona untuk naik teksi ataupun biarkan diorang dua teman dia balik tapi Yona berkeras nak balik jalan kaki dan sendirian. Yona nak menikmati masa-masa ni sebab lepas ni dia mungkin dah takkan kembali lagi.

Tetiba Yona terima pesanan teks dari Jin.

Jin
: Yona, Suga dah hilang!!! Kami tak tahu dia kat mana. Dia cuma kata dia takkan balik sampailah dia dah fikir masak-masak tentang perasaannya. Dia ada dengan kau ke? Kalau ya tolong inform kami ye?

Yona agak terkejut dengan apa yang dia baca sekarang ni. Dia tak sangkalah pula Suga sangat serious dalam hal ni. Yona ingat yang Suga tak nak ambil tahu pun pasal apa yang terjadi.

Yona: Mana dia ye? Kat rumah banglo dia? Nope, mesti dia sedar yang kami semua tahu itu rumah dia. Cafe kegemaran dia? Tapi takkanlah dia nak tinggal sana 24/7 sebab sana banyak orang. Dia suka tempat yang sunyi dan nyaman.......Eo?! Aku tahu dia kat mana!!

xxxxxxxxxxxxxx

Suga tengah baring sambil menikmati permandangan depannya. Langit biru gelap dan diliputi dengan bintang yang sangat banyak buatkan hatinya tenang. Tak sangka demon sukakan benda-benda indah sebegini XD

"I'm such a loser. Aku tak tahu aku patut pilih siapa sampaikan Yona bencikan aku. Urghhh!!!" Marah Suga sambil menutup kedua matanya dengan lengan kanannya.

"Suga!!"

Bunyi pintu besi dibuka dengan kuat membuatkan Suga pandang ke arah pintu tersebut. Apa lagi apabila dia dengar je suara yang memanggilnya. Suga terkejut bila Yona tahu akan kedudukannya.

Suga: How did you know that I'm at the school rooftop? *dalam posisi duduk dan terkejut*

"Ofcourse I know silly! We've been here before.  Kenapa kau tak balik rumah? Yang lain risaukan kau tau tak!" Marah Yona sambil mendekati Suga. Macam nak sepak je kepala Suga ni.

"Aku nak bersendirian. Kalau boleh aku nak kau pergi dan biarkan aku berfikir. Aku perlukan masa. " Jelas Suga lalu sambung baring dan menutup kedua matanya dengan lengan kanannya.

Yona agak marah yang Suga suruh dia pergi. Yona tahu yang Suga bukan bermaksud untuk sakitkan hati dia dengan menyuruh dia pergi, dia cuma tak nak diganggu semasa dia berfikir. Tapi jauh dalam sudut hati Yona, dia agak sedih yang Suga tak nak luangkan masa bersama dia walaupun dia dah nak ke US tak lama lagi. Sebagai kawan juga cukup memadai bagi Yona.

Yona: Apa yang kau fikirkan? Tentang perasaan kau yang tak tentu ke?

Suga: Shut it Yona.

Yona lalu duduk di sebelah Suga sambil memandang langit yang sangat indah. "Aku tahu kau sangat sukakan Jennie. Aku tak marah pun lah kalau kau nak bersama dia :) Kita pun bukannya ada apa-apa lagi betul tak?" Jelas Yona. Suga lalu mengalihkan lengannya dari matanya dan memandang Yona yang berada di sebelahnya.

"Erm...Maybe it's a bestfriend thing you know? Rasanya kita suka satu sama lain disebabkan keakraban kita yang kita anggap cinta XD" Yona tergelak kecil semasa dia explain.

Suga: Yona I-

"But Suga...I'm sorry that I fall for you for real." Kata Yona sambil memandang Suga yang memang tengah memandangnya. Suara Yona kedengaran seperti dia tengah cuba tahan tangisannya. Suga baru saja nak peluk Yona tapi Yona segera menjauhkan diri.

Yona: No. You'll make me fall for you even more. Let's make all this thing clear okay? Kita berdua takde apa-apa hubungan dan cuma kawan. So now, kau tak payahlah nak fikirkan lagi tentang hal ni :) I'll support you and Jennie :) And!! Jangan lupa balik nanti ya? Yang lain dah risau.

Dengan itu, Yona pun pergi meninggalkan Suga yang speechless. Dia tak sempat pun nak explain kat Yona tentang perasaan dia terhadap Yona.

xxxxxxxxxxxxxxx

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now