"Dia ada balas tak yang dia setuju nak jumpa kau?" Tanya Yona. Mereka kini berada di pintu entrance xyz mall.
Suga: Tadi masa kita kat panggung, dia balas dan cakap dia setuju lepas tu dia kata dia akan datang jam 6 petang.
Yona: Eo! Sekarang dah nak jam 6. Baik aku sembunyi dulu kat dalam. Aku akan perhatikan kamu so jangan risau kalau kau tak tahu nak buat apa. Aku akan text kau so sentiasa on phone. *bercakap dengan pantas dan masuk ke dalam dengan larian pecut*Suga tak sempat pun cakap 'okay' 😂😂. Suga pun berdiri tepi pintu entrance. Banyak juga gadis yang lalu lalang mendekati Suga tapi Suga buat derk je.
Jam menunjukkan 6.15. Jennie masih lagi tak munculkan diri. Suga seperti biasa, setia menunggu Jennie. Tak lama kemudian, seorang gadis lawa mendekatinya. Dia tersenyum manis tapi tak lah nampak desperate sangatlah😂
Suga: Jennie...You came.
Jennie: Sorry I'm late. So, let's go?
Suga mengangguk sambil tersipu malu dan masul bersama Jennie ke dalam mall tu semula. Yona berada tak jauh dari mereka. Sebenarnya tadi Yona sembunyi kat kedai roti berdekatan pintu entrance so bila mereka lalu je, Yona keluar dari kedai dan ikut mereka dari belakang.
Yona kini memakai casual cap berwarna hitam. Match dengan rambut biru gelapnya yang menarik. Dia beli cap tu dari kedai berdekatan supaya samaran lebih menyerlah. Nanti kalau Jennie cam muka Yona, dia akan mula syak apa-apa.
Yona's POV
Hahh berjaya pun plan aku! Kalau tak mampos aku kena bunuh oleh Suga. Dahlah aku ni kecik je orangnya, kalau dia sekali tendang mungkin dan patah tulang rusuk aku.
Aku pun ikut jelah diorang dari belakang. Takmo rapat sangat nanti ketara stalk diorang😂 Suga ni pun satu dah si Jennie the pretty barbie doll tu kat sebelah dia, cuba lah dia try try pegang tangan keeee letak tangan dia keliling bahu Jennie ke hahh senang sikit kerja.
Diorang jalan sesame tapi hmm tak rasalah aura cinta tu. Cam playgirl jalan ngan teman lelaki bahalul kesepuluhnya je aku tengok. No offence tapi Suga ni tak pernah bercinta ke?
Aku pun ikut sampailah mereka menuju ke kedai buku. Hok aloh. Kedai buku?! Asal gi sini halamakk. Mana pernah aku dengar orang date kat kedai buku. Siapa punya idea ni?
Jennie masuk kedai tu ngan senyuman pastu Suga duduk luar. Cehhh mesti Jennie yang nak ke sini. Suga ni kalau ngan Jennie amboiiii! Siap jalan control lagi! Act machoo padahal tadi naik elevator pun nak bergayut kat kaki aku.
Aku bereye contact ngan Suga dan aku tunjukkan thumbs up untuk tanda good luck. Dia tersenyum ke arah aku lalu memandang Jennie semula. Suka betul dia ngan Jennie yer setia pula tu. Kalaulah ada lelaki suka aku sampai macam tu sekali.
Lol sebenarnya ada tapi aku je memilih nak Jb yang dah ada yeochin tu. Dahlah Tzuyu tahu aku suka namchin dia. Aigoo baik aku putus asa jelah ngan Jb....Dia memang sah sayangkan Tzuyu sepenuh hati.
"Mark apa citer dah ye?" Gumamku kecil.
- Panggung wayang -
Okay cun. Diorang dua duduk depan aku so senang aku nak tengok berkembangan. Tak lama lagi part sedih so mesti menjadi ajaran aku kat Suga tadi. Itupun kalau dia pasang telinga dia yang aku tak tahu ada ke tak.
Semasa babak sedih tu, Jennie tak nangis pun. Begitu je juga dengan babak sedih yang berikutnya. Okay Jennie ni manusia betul ke tak? Babak sedihhhh gila macam tu pun dia tak nangis?! Oh my gashhh padan sangatlah jadi bini setan bernama Suga ni.
Selepas habis je cerita tu, mereka pun keluar dari panggung dan rasanya menuju ke sebuah cafe. Okay ini masanya Suga perlu guna tricknya sendiri. Tak menjadi pula apa yang aku plan untuk diorang masa kat panggung.
Nampaknya Suga punya tangan kanan dah meliar nak pegang tangan kiri Jennie. Siiiiiikitttt je lagi dan poof!! Jennie reject lah pula. Kesiann Suga😂 Savagenya Jennie ni😂 Patutlah sampai sekarang belum ada boyfriend aku tengok.
End of POV
- Cafe -
Jennie: Okay, apa sebenarnya tujuan kau bawa aku ke sini? Jujur.
Suga: What? Aku cuma nak date dengan kau. What's so wrong with that? I know that you love me so stop pushing me away and just accept me. *pegang tangan Jennie*
"No. Suga." Jennie menarik semula tangannya. "I can't be with you. You are a demon, Suga. This is not where you belong. Jebalyo, go away!"
"Tell me the truth. The reason why you don't want to accept me. Lepas tu, aku takkan ganggu kau lagi." Kata Suga dengan wajah serious.
Yona sebenarnya duduk meja sebelah je sambil wajahnya ditutup dengan buku menu di cafe tersebut. Yona mengeluh dengan perasaan yang sedih. Dia ingatkan mereka akan jadi couple tapi malangnya masih gaduh.
Jennie: Fine! The truth is I'm tired of you! Apa yang kau harap kat aku? Kau ingat aku nak bercinta dengan setan? You've gotta be kidding me. Kau nak aku bina keluarga bersama kau? Anak kita nanti apa? Manusia kacukan setan? Think Suga. It's not all about you. I'm doing this for us.
Selepas je Jennie selesai, dia pun pergi tanpa pandang pun Suga.
Suga pula masih duduk di tempatnya sambil berfikir tentang apa yang Jennie cakap. Yona pun perlahan-lahan mendekati Suga.
Yona: Suga...Janganlah sedih. Nanti kita cari jalan lagi-
Suga: It's okay. Aku takkan ganggu hidup dia lagi. Aku dah janji. *berdiri dan keluar dari cafe*
"W-Wait for me!" Jerit Yona sambil mengejar Suga dari belakang. Yona tak nak banyak cakap sebab takut Suga naik angin.
- Apartment Yona -
"S-So...Kau nak buat apa? Misi kau ke sini ialah cari Jennie. Sekarang kau dah tak nak kacau hidup dia so apa next?" Tanya Yona. Dia curious juga apa yang Suga nak buat lepas ni.
Suga: Aku akan balik ke dunia aku. *duduk di sofa sambil main phone*
Yona: J-Jinjja? Bila?
Suga: Esok? Lusa? Entahlah. *mengeluh*
Yona hanya mengangguk. "Erm, aku rehat dulu kat bilik. Bye." Kata Yona sambil masuk ke biliknya. Dia lalu baring atas katil sambil pandang siling.
"Aku sepatutnya gembira sebab dia akan pergi. Dah takde lagi ancaman untuk bunuh aku lepas ni tapi kenapa aku...rasa semacam? Hati aku rasa sakit macam kena tikam berpuluh kali." Guman Yona sendirian sambil memukul dadanya sendiri dengan tangan kanannya. Air matanya jatuh tanpa dia sedari.
xxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂