Chap.51

1K 122 7
                                    

"Annyeong Yona! Kau dah makan? Kalau tak aku boleh tolong masakkan lagi untuk kau." Tanya Jin. Mereka baru selesai makan malam huhu. Lambatnya diorang makan malam XD

Yona: Takpe aku dah makan :) Korang jangan tidur lambat sangat tau? Aku masuk rehat dulu.

Yona sempat bagi ceramah sebelum dia masuk dalam biliknya. Dia tak nak bertembung dengan Suga dengan lebih kerap so dia bercadang nak masuk tidur awal je. Hyejung dan Shina akan datang ke sini awal esok so taklah Yona rasa awkward.

xxxxxxxxxxx

Keesokan harinya, pintu bilik Yona di ketuk dengan kuat. Yona pun apa lagi, bangunlah dengan rambut serabai bersama dengan pajama mickey mousenya. Dia membuka pintu biliknya dengan malas.

Suga: Yona...

Yona terus menghempas semula pintu biliknya bila dia dapat tahu Suga yang ketuk pintu biliknya. Dia tak tahu kenapa dia boleh jadi marah saat ni. Dia dah bercadang nak sembunyi perasaan marahnya tapi akhirnya terlepas juga.

"Yona, let's talk. Nae?" Rayu Suga yang tengah cuba nak berbincang dengan Yona dengan sebaik mungkin. Yona sepertinya sangat malas nak bercakap dengan Suga apa lagi nak jumpa dia. Suga akhirnya berhenti bila Yona langsung tak beri respon dengan kata-katanya.

xxxxxxxxxxxxxx

Shina: What happened between you and Suga? Korang nampak macam gaduh.

Yona cuba tak nak cerita pasal benda ni sebab takut akan jadi controversy lagi. Dia tak nak kawan-kawannya mula bencikan Suga kalau dia ceritakan segalanya. Yona berfikir bahawa biar dia sendirian saja yang bencikan Suga sebab Suga tak banyak kawan manusia.

Yona: No we are not. Aku cuma malas nak bercakap dengan dia that's all.

Lepas je Yona selesai berkata, dia pun ke kelas dengan pantas sebab nak elak soalan dari Shina. Yona dah berusaha sedaya upaya untuk elak segala soalan tentang dia dan Suga sampailah ke saat ni. Shina pun hanya mengeluh. Dia tahu ada something berlaku tapi dia tak nak desak Yona sebab takut Yona akan lebih sakit hati.

- Dalam kelas -

Cikgu: Shin Yona ssi? Mari sini kejap.

Yona pun pergi ke depan kelas untuk bercakap dengan cikgu manakala semua mata pelajar memandang situasi tersebut. Mereka hairan kenapa cikgu memanggil Yona tetiba. Bila Yona mula membuat wajah terkejut sambil menutup mulutnya, mereka semua makin hairan.

Cikgu: Okay semua. Kamu perlu ucap tahniah kepada pelajar Shin Yona dan juga selamat tinggal. *sambil memegang bahu Yona*

Keadaan mula menjadi riuh. Mereka semua tak tahu apa yang berlaku sekarang ni. Kenapa perlu ucap tahniah dan juga selamat tinggal? Yona pula masih lagi berada dalam keadaan yang terkejut. Dia tak tahu yang saat ni akan berlaku.

"Pelajar Shin Yona akan berpindah sekolah ke US kerana terpilih sebagai pelajar cemerlang di sekolah ni.

Mereka semua berteriakan dan menepuk tangan sebab tak percaya yang rakan mereka Shin Yona ni mampu terpilih di sekolah dekat US. Tapi mereka memang dah tahu yang Shin Yona ni memang sangat cemerlang orangnya.

xxxxxxxxxxxxx

Hyejung: Yahhhh kajimaaaaa sekyaaa!!!!! *menggocang badan Yona banyak kali sambil merengek*

Mereka semua berada di kantin sekolah. 7 setan tu, Mark,Mingyu, Shina, Hyejung dan Yona. Yona hanya tersenyum bila Hyejung membantah habis-habisan tentang hal ni. Yona sememangnya dah lama nak ke US untuk sambung pelajarannya supaya mampu menjadi lebih berjaya pada masa akan datang.

Jhope: Waeyo? Yona nak pergi mana?

Mereka semua belum tahu lagi hal ni kecuali lah yang sekelasnya iaitu Hyejung, Jimin, V dan Jin. Mereka kelihatan hairan sebab wajah rakan berempat yang sekelas dengan Yona ialah sedih.

"Yona akan ke US!!!!!! Dia akan pindah sekolah!! Dia takkan bersama kita lagi dalam jangka masa yang lama." Jelas Hyejung kepada yang lain. Mereka nampak terkejut.

Mark: Yah jinjja??! Bila kau daftar benda ni?!

"Dah lama. Saja nak try luck tapi tak tahu lah pula terpilih."

Shina: You're going? *sedih*

"Ofcourse I am. I've been wanting to learn something outside this country." Jelas Yona dengan senyuman manisnya. Dia rasa sedih sebab perlu tinggalkan rakan-rakan dia tapi Yona percaya yang cara ni boleh buatkan dia lupakan Suga.

Jennie: Sugaaaa how's your day? *dengan cerianya sambil cium pipi Suga*

Suga dan juga yang lain agak terkejut dengan situasi ni. Cuma Yona saja yang tak berapa hairan. Suga memandang Jennie sambil tersenyum manis menandakan yang harinya okay.

Shina: What happened here? *agak marah dan curiga*

Yona lalu berdiri dengan tetiba supaya mereka tak sambung topik ni. Yona bercadang nak selamatkan Suga buat kali terakhir. Walaupun dia bencikan Suga sebab dia dah sakitkan hatinya, dia tetap tak nak yang lain mula marahkan Suga.

"There's nothing wrong with them why are you guys so serious? XD They're so cute together don't you guys think so? Well I gotta lot of things to do and I need to go. See ya!!" Jelas Yona dengan senyuman. Dia cuma nak nampak seikhlas yang mungkin tapi nampak ada sedikit ketidak ikhlasan yer XD

Jennie tersenyum lebar dengan kata-kata Yona kerana menyokong dia dan Suga. Yang lain pula masih dalam keadaan terkejut. Mereka asyik bertanya dengan diri mereka sendiri bahawa adakah Suga dan Yona dah takde apa apa hubungan atas rasa sayang antara satu sama lain. Salah Suga atau Yona? Mereka asyik berfikir.

Shina dan Hyejung mengejar Yona yang dah agak jauh dari mereka. Suga pula tak tahu nak buat apa. Yang lain memandangnya dengan wajah 'apa dah jadi?' dan Suga hanya membalas dengan wajah 'I'll tell you later.'

" Yona! Chamkan!! Yahhhhh!!" Jerit Shina dan Hyejung sambil mengejar Yona. Ternyata mereka saling berkejaran XD Yona tak nak berhenti berlari sebab takut Shina dan Hyejung akan menyoalnya. Tapi akhirnya mereka pun berhenti dari kejar mengejar dan berbincang dengan tenang.

Yona: Haihhh..... apa lagi yang korang nak ni? *penat*

" Apa dah jadi ni??? Bukan kau dan Suga pasangan ke?! Kenapa kau sama-samakan Jennie sunbaenim dengan Suga kesayangan kau tu?" Tanya Hyejung. Shina turut rasa marah sambil mencekak pinggang.

"Just let them be. Aku dah katakan yang aku tak suka jadi perampas? Jennie dan Suga saling mencintai dan aku tak nak jadi penghalang. Don't hate Suga okay it's not his fault, I am the one that support them." Jelas Yona membuat Hyejung dan Shina turut berasa sedih tentang ni.

Yona sejak dulu lagi asyik fikirkan orang lain terlebih dahulu. Dia terpaksa lepaskan orang yang dia suka setiap masa demi kebahagian semua pihak. Yona menerima takdirnya dan akan happy dengan apa saja yang dipilih oleh Suga.

Shina: Are you sure? Kami tak nak lihat kau sedih sebab lelaki lagi Yona. :(

"I'm sure guys. :) Don't worry."

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now