Chap.73

1.5K 146 23
                                    

Yona turun ke lobby untuk party yang dia telah dijemput sebentar tadi. Dia memakai dress berwarna merah paras lutut. Bahagian atas dress ialah ketat dan off shoulder. Rambut birunya di biarkan saja seperti biasa.

Yona: Mana hallnya ni? *mencari*

Yona nak bertanya tapi takde pun orang di lobby. Di counter pun takde orang. Agak hairan Yona dibuatnya. Takkanlah pekerja bertugas pun pergi berparty fikir Yona. Yona mula berlegar-legar di kawasan lobby tu. Menunggu ada orang lain yang datang.

Tapi takde siapa pun datang.

Yona rasa seperti dia di prank atau something. Dia nak je check info info di counter tapi tak elok lah kalau CCTV dapat record semua tu. Habis Yona kena masuk lokap.

"Aish!! Check je lah setiap bilik kat lobby ni!! Kalau takde siapa atau pun party, aku nak naik." Gunam Yona sendirian. Sehari suntuk dia sendirian. Sampai ke saat ni pun masih sendirian. Yona rasa seperti di curse😂😂

Yona pun mulakan misinya. Bila dia jumpa je bilik dia main buka je😂 Dah takde rasa malu dalam dirinya. Dia lagi malu bila dah dress up bagai tapi takde pun party.

Kedengaran bunyi orang bercakap di hujung lorong tersebut. Dari jauh Yona dah boleh nampak pintu besar terletak di hujung lorong ni. Pintu tu tertutup rapat tapi boleh dengar suara orang bercakap dalam tu. Yona pun berjalan ke arah bilik tu. Bila Yona sampai je depan pintu, dia membaca papan kecil di atas pintu besar tu.

' Hall '

Yona: Lahh ini ke hall tu? Damn lama betul nak cari tempat ni.

Yona mula membuka pintu tersebut dengan perlahan. Bila dia pandang je apa yang ada kat dalam, dia terkejut. Sangat terkejut. Ianya gelap gelita. Nak marah juga Yona sebab pekerja tu menipunya. Yona tak dapat nak tahu apa yang ada kat tempat tu sangat sebab ianya gelap sangat. Yang Yona tahu, ianya luas kat dalam.

Yona mengeluh lalu mula menutup pintu. Tapi bila dia nak tutup pintu, pintu tersebut tak dapat nak tutup. Seperti ada orang menghalang pintu tu dari tertutup dari other side of the door. Yona tarik sekuat hati tapi tak dapat. Yona lalu menendang pintu tu dengan kuat sehingga someone di sebalik pintu tu mengeluar kan bunyi.

"Ah!"

Yona terkejut bila ada bunyi datang dari sebalik pintu tu. Dia mula rasa takut sebab takut ianya hantu😂 Yona ni takut hantu sebenarnya😂 Tapi Yona beranikan diri untuk pandang sebalik pintu.

Yona masuk dalam hall dan berjalan perlahan untuk melihat siapa atau apa sebalik pintu. Dia bersedia nak menjerit kalau ada benda belakang pintu tu. Bila Yona pandang je belakang pintu, dia terdiam. Benda tu tengah berdiri tegak sambil menutup mata.

" Jae?"

Dengan tu, lampu bilik tersebut terpasang dengan serentak dan bilik tersebut dipenuhi dengan cahaya. Yona memandang sekeliling dan dia menutup mulut sebab terkejut sangat. Terlalu bnyak kejutan hari ni😂 Silap-silap pengsan juga Yona kat tempat kejadian.

Belon merata tempat. Banyak confetti di udara disebabkan oleh poppers yang dilancarkan oleh beberapa orang. Semua rakan-rakannya berada di hall ni. BTS, Hyejung, Mingyu, Shina, Mina, Mark, BM, Junhoe, Jae. Yona macam nak meletop je sekarang ni.

Banner besar di pegang oleh Jimin dan Jungkook. ' HAPPY BIRTHDAY!!! 🎂'

Mereka semua serentak mengucap happy birthday kat Yona dengan tepukan. Yona rasa seperti hatinya nak cair sekarang ni. Emosinya tak terkawal. Yona mula menangis.

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now