Chap.66

1K 127 23
                                    

-Keesokan harinya-

"Goodluck Yona. Kalau dia start tarik rambut nanti jangan mengalah tau? Mesti tarik balik." Mark menasihati Yona.

Yona mengangguk lalu menunggu di depan sekolah. Kiranya ada sejam lagi kelas nak mula so adalah masa sikit nak gaduh😂 Jennie masih tak kelihatan. Yona mengarahkan Jae, Mina dan BM untuk ke kelas terlebih dahulu. Tetiba kelihatan Suga tengah berjalan ke arahnya sambil melambai tangan. Yona pun lambai balik dengan senyuman paling palsu di dunia😂 gemuruh kot.

"What are you doing here? Tak masuk?" Tanya Suga. Dia berkata sambil membetulkan rambutnya( yang macam Jimin selalu buat tu😂). Pipi Yona berona merah kerana terlalu handsome Suga sekarang ni.

Yona: L-Later ahahha!😅 I-I'm waiting for someone.

Suga: Ouh. N-Namchin?

Sebelum Yona sempat jawab, Namjoon dah memanggil Suga dari dalam. Yona memandang ke arah Namjoon dan tunduk sambil senyum. Namjoon lalu wink ke arah Yona sepertinya Namjoon tahu akan kenapa Yona berada di luar sana so Namjoon cuba bawa Suga jauh dari Yona. Agar Suga tak tahu akan kes Yona dan Jennie ni.

Suga: See ya!👋

Yona: E-Eo! S-See ya..👋

Lalu Yona pun bersendirian sambil menunggu Jennie.

Trut trut!

Phone Yona berbunyi. Yona pun memeriksa siapa yang mesej dia. Ternyata ianya Mark.

Mark
: Remember what I said!! Tarik balik rambut dia kalau dia tarik rambut kau!!! Btw goodluck huhu😂👍

Yona tergelak sambil membalas text tu dengan ' Yelaa pak cik👊👍' Lepas je Yona selesai hantar mesej tu, dia pun masukkan phone dalam poket.

Jennie: Ehem. *fake cough*

"kkamjakiya!" Yona terlompat bila Jennie tetiba muncul depannya. Dia tak perasan sebab sibuk gelakkan text Mark. Yona pun membetulkan rambutnya lalu clearkan tekak agar dapat berlawan mulut dengan lebih lancar😂

Jennie: Oreman(long time no see) Shin Yona.

Yona: Y-Yeah..

Jennie: Memandangkan class dah nak start, aku tak nak buang masa. Let's just straight to the point.*serious*

Agak menakutkan juga Jennie ni bagi Yona. Gaya sedikit sama dengan Suga. Patutlah Suga sukakan Jennie dulu😂 Yona pun menelan air liur sambil mengangguk.

"I still love Suga. Aku lepaskan dia dulu sebab dia sangat sukakan kau but now...dia dah tak ingat pasal cinta korang dan aku takkan lepaskan dia lagi. I don't wanna be a bad person but let me remind you one thing. Please stay away from Suga." Jelas Jennie lalu berlalu pergi.

Yona: Mianhae Jennie. Aku juga masih cintakan Suga.

Langkah Jennie terhenti lalu dia memandang Yona dengan wajah yang sangat pissed. Yona juga memandang Jennie tapi dengan wajah confident. Yona dah yakin dengan apa yang dia nak lakukan.

"Aku takkan lepaskan dia lagi. Aku dah penat mengaku kalah untuk kebahagian orang lain sedangkan aku bersedih sendirian. I don't care if you hate me. One thing for sure...Bring it on because I'm not scared." Jelas Yona dan mula berjalan straight ke kelas tanpa pandang Jennie yang dah jauh tertinggal dibelakang. Jennie pula speechless yang Yona berani nak berkata sebegitu dengannya.

- Kantin -

Yona bersama Jae, Mina dan BM duduk semeja dan makan sandwich😂 sandwich je mampu sebab nak save bajet😂 Mereka mula borak seperti biasa dan gelakkan lawak bodoh Jae yang sentiasa menjadi. Shina join mereka berempat beberapa minit kemudian.

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now