Chap.25

1.4K 155 2
                                    

Yona's POV

Apa aku nak buat ni?!!! Dia tak makan pula umpan aku!! Bodoh punya Yona! Asallah kau cakap Angel?! Takde benda lain ke yang boleh dijadikan alasan macam ' aku ni adik kandung kau.' atau 'aku ni hantu.' Ehh apa aku cakap ni?!!

Aku mula merepek sebab yelah orang takut mestilah fikir bukan-bukan. Macam ni ke orang yang dah mati fikir selepas mereka dibunuh.

"Hah kenapa diam?!!! Kata Angel?!! Hah terbang sekarang! Keluar kan sayap putih melepak tu dan terbang aku nak tengok lepas tu confirm lah aku cakar sampai hancur." Kata demon B sambil tergelak jahat. Tch, dia naik main-mainkan aku.

Takpelah. Biar aku kena makan jelah. Ku relakan jiwaa~

Tetiba badan demon B melayang dengan laju tapi hairannya aku tak pula. Malah aku jatuh ke darat. Sekali aku pandang, rupanya tangannya yang menggenggam aku dah putus dari badannya. Wait.....

ARGHHH!!!!!

Sial!! Aku dalam genggaman tangan yang tak bernyawa!! Eh tapi kalau macam tu, boleh lah aku lepaskan diri? Ahaha bodohnya aku.

Aku pun cuba keluar dari genggaman tu tapi susahlah pula nak panjat keluar. Tetiba ada sepasang tangan menghulur ke arah ku dari atas. Aku pandang ke arah tangan tersebut dan ternyata ianya milik Suga. Dia ke yang buat tangan demon B ni putus? Fuhh hebat crush aku ni! Tak sia-sia aku suka dia. Hebat demonnya huhu😎😎

Suga pun menolong aku untuk keluar dari genggaman tangan terputus tu. Akhirnya aku bebas!! Aku siap melompat lagi😂

Suga: Tunggu sini jap. Aku nak settlekan si buruk tu. *berlari ke arah demon b*

Ish jahatnya dia cakap demon B tu buruk. Tapi ada betulnya juga. Memang buruk demon B tu. Ada ke nak dia sebagai suami ni? Dahlah gaya asshole habis tambah lagi muka shrek tu hmmm kalau di masukkan dalam zoo di dunia manusia mesti kaya pemilik zoo tu. Hari-hari orang datang tengok demon ni.

End of POV

Yona duduk menyandar di tangan demon B yang terputus. Sambil tunggu Suga, sambil dia fikir apa makanan yang mereka dapat tadi.😂😂 Dia terfikir juga nak bawa tangan demon B ni sebagai bantal. Ew😂

- Situasi Suga -

Demon B: Demon sepatutnya makan manusia!! Hapuskan manusia!! Bukan jadi kawan dia!! *marah*

Demon B tu nampak marah dengan kelakuan Suga yang menolong Yona. Dia juga menjadi semakin lemah sebab tangan kirinya dah terputus sebab di potong oleh Suga menggunakan kuku panjang dan sangat tajam. Demon B tu cuba nak menyerang Suga tapi Suga berjaya mengelak.

Suga: Bro, aku tak macam kau. Dia dah tolong aku masa aku kat dunia manusia so apa salahnya nak balas budi dia? Ish aku takkan pernah faham fikiran kolot demon sekarang. Bye~ *lambai tangan depan muka demon B*

Suga lalu membunuh demon B dengan sekali cakar di bahagian badannya. Wajah Suga penuh dengan darah begitu juga dengan tangannya. Dia lalu mengeluh penat sambil berjalan ke arah Yona. Yona pun berdiri bila dia nampak je Sufa mendekatinya.

Yona: Yahh! Kenapa kau dipenuhi darah ni?! Kau cedera ke?!!

Suga hanya tergelak kecil sambil lap darah kat wajahnya dengan tangan. "Do you really need to say that you're an angel? Tengoklah kau tengah cedera tapi masih tanya pasal aku." Suga menggeleng kepala sambil mengoyakkan hujung bajunya dan balut lengan Yona yang tengah berdarah sebab cedera masa bergelut dengan demon B tu.

"That's what angel do right? Care about others eventhough they hurted too." Kata Yona sambil memandang Suga yang tengah membalut luka Yona.

Suga: Really? I care about you eventho I was hurted too. Am I an angel then? *gelak*

Yona: You are.

Suga memandang Yona selepas je Yona balas pertanyaan dia. Dia tak tahu apa yang dia rasa sekarang ni. Awkward? Dah tentu tapi ada sesuatu lagi yang dia rasa cuma dia tak dapat nak jelaskannya. Dia pernah rasa perasaan ni tapi kali ni ianya lebih kuat.

- Tempat berteduh -

Suga dan Yona pun balik semula ke tempat di mana kumpulan satu bina tempat untuk berteduh tadi. Nampaknya demon A juga dah dikalahkan. Semua kelihatan sangat penat dan kesakitan.

Jin, Mingyu, Rose, Jungkook, dan V jatuh pengsan dan belum bangun-bangun lagi. Jungkook dan V pengsan lepas je mereka selesai kalahkan demon A tadi. Mereka berdua teruk juga dikerjakan oleh demon A namun mereka dapat balas balik. Mark, Jhope dan Namjoon menjaga mereka yang pengsan. Jimin pula dirawat oleh Shina dan Hyejung. Dua gadis tu akhirnya back to reality dan dah tak takut lagi.

Jhope: Eo hyungg!! You are badly injured! *terkejut dengan keadaan Suga*

Suga: Tch, don't worry. Jaga yang lain, aku nak buat unggun api. Sekarang ni sangat sejuk dan ianya tak baik untuk demon atau manusia yang sakit dan dalam keadaan pengsan.

Namjoon: Hyung I'll join.

Maka Namjoon dan Suga pun urus unggun api. Hyejung mendapatkan Yona yang tengah berjalan sambil pegang tangan kirinya yang cedera.

Hyejung: Yah neo gwaenchana?!! What happened?! How did you hurt?! *meneliti keadaan Yona*

"Nothing serious Hyejung. Now, go and treat Jimin. Dia nampak lagi teruk dari aku." Kata Yona. Jimin cuba sedaya upaya untuk tahan sakit kat perutnya akibat cakaran demon A. Ianya meninggalkan kesan yang sangat dalam kat skin bahagian perut Jimin.

Hyejung pun setuju je dan mula menolong Shina untuk rawat Jimin memandangkan mereka berdua pernah belajar bidang rawatan. Yona pun berjalan masuk ke dalam tempat berteduh buatan mereka untuk pastikan keadaan mereka. Mereka semua masih tak sedarkan diri dan Mark serta Jhope membersihkan badan yang lain terutama sekali bahagian luka.

Yona: Aku akan tolong.

Mark: Tapi kau cedera! Kau patut berehat.

Jhope: Betul tu. Tangan kau nampak teruk juga. *periksa tangan Yona*

"Aniyo. Aku nak tolong. Tengoklah keadaan mereka ni. Kecederaan aku takde apa kalau nak dibandingkan dengan mereka." Kata Yona sambil mendekati badan Rose. Dia kat dia akan tolong dan ianya muktamad. Jhope dan Mark takleh nak tolak sebab mereka memang perlukan pertolongan.

Yona pun membersihkan luka kat kaki Rose. Jhope keluar dari tempat berteduh untuk dapatkan air dan selepas setengah jam, dia pun datang semula dengan beberapa botol air.

Mereka gunakannya untuk bersihkan luka serta gunakannya sebagai bekalan minuman juga. Keadaan disitu pada masa ni adalah sangat tak tentu arah. Mereka hanya mampu buat yang terbaik dan harap yang lain akan sedar tak lama lagi. Oleh itu pada masa ini, mereka takkan teruskan perjalanan sampailah mereka sembuh.

xxxxxxxxxxxxxxx

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now