Hari ni hari ahad so cuti lah maksudnya. Semua have fun pergi beli belah dan sebagainya manakala Yona dan Suga kat rumah cuma lepak duduk depan tv layan cerita kartun.
Tetiba telefon Yona berbunyi bermaksud ada someone mesej dia. Yona pun membuka mesej tersebut dan membacanya dengan teliti.
xxxx
: Aku dah dapat number phone Jennie so kau better tolong aku rapat ngan Hyejung.Yona tersenyum memandang mesej tersebut. Yang hantar mesej tersebut ialah seorang jejaka yang suka ngan Hyejung. Hyejung tak tahu lagi benda ni so Yona hanya rahsiakan saja terlebih dahulu.
Yona: Weh, ini no phone Jennie so sekarang ni kau boleh text dia.
Suga: Jinjja?! Pro juga kau cari maklumat. Bagus-bagus. Bak sini tu! *merampas telefon Yona*
Suga pun menyalin no phone tersebut dan cuba call Jennie tapi Jennie tak jawab. "Dia tak jawab." Kata Suga.
Yona: Mungkin habis battery kot. Kau cuba mesej dia mana tahu nanti dia baca hahh terjatuh cinta balik.
Suga pun try lah type. Dia ikut je huruf-huruf ada kat keyboard dan buatlah ayat. Nak 1 tahun juga la Yona tunggu Suga selesai sebab dari tadi asyik menaip. Yona tak tahan lalu merampas phone Suga dan tengok apa dia type.
To: Jennie
Annyeong. Ini Suga.
Tu je.
Yona: Oh my gawd aku tak sangka dari tadi kau menaip, ini je hasil dia. Tangan tu macam bukan tangan je kalau fikir logik.
Suga: So kau nak cari gaduh? Cam tu? Aku bagi pilihan. Bunuh ke atau-
Yona: Ampun. Biar aku tolong taipkan yer. *senyuman paksa sebab takut*
To: Jennie
Annyeong. Ini Suga. Aku cuma nak bawa kau pergi date petang ni...Kat xyz mall. Aku tahu kau marahkan aku tapi please...I miss you. I miss hanging out with you. Aku janji akan berubah untuk kau. See you there pretty😉
Yona pun serahkan phone Suga kepadanya semula lepas je dia hantar mesej tu kepada Jennie. Suga membaca semula teks tu dan baginya agak boleh tahan. Suga lalu tersenyum sambil mengusap rambut Yona dengan kasar.
Suga: Gumawo.
Yona terdiam. Wajahnya blushing dengan mendadak. Tak pernah Suga buat dia macam ni dan dia rasa semacam. Hatinya berdegup kencang tapi dia tak tahu kenapa.
"Boleh pinjam baju kau lagi?" Kata Suga dengan wajah selamba.
Yona: Aigoo! Takkan selamanya kau nak pakai baju aku? Baju pompuan kot tu.
Yona membebel sambil masuk ke biliknya dan keluar semula dengan dompet di tangannya. Suga hairan kenapa ngan Yona sebab dia minta baju tapi Yona bawa dompet pula.
Yona: Jom. Kita pergi xyz mall dan beli pakaian baru untuk kau. *pakai kasut conversenya*
"Amboi. Banyaknya duit." Kata Suga sambil pakai kasut juga.
Yona: Wang simpanan aku encik. Aku kesian kat kau sebab pakai baju pompuan nak pergi date.
Suga: Baju kau tu macam baju lelaki tau tak! Dahlah besar macam gajah. Amende lah pompuan pakai baju besar. *tolak kepala Yona*
Yona: Y-Yahh! Suka hati aku lah!
- xyz mall -
"Sementara masih awal ni, kita ke kedai baju dulu." Kata Yona. Suga pula macam katak bawah tempurung. Tak pernah dia nampak bangunan yang meriah. Banyak pula orang.
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂