Yona: Yassssss!!!!! Berjaya pun larikan diri! *melompat keriangan*
Yona terus berlari ke arah sofa dan baring atasnya bila mereka sampai je kat apartment Yona. Mereka yang dimaksudkan tu sudah tentulah Jae,BM dan Mina. Mereka hanya geleng kepala memandang kerenah Yona yang macam dah naik sawan ni.
BM lalu berjalan ke arah Yona dan menumbuk lengan Yona. Yona lalu memegang lengannya lalu memandang BM dengan mulut terbuka luas. Yona lalu memijak kaki BM dengan kuat. BM melompat kesakitan dan akhirnya landing atas sofa.
BM: What was that for?! *acah-acah macam dah putus kakinya*
Yona: Sebab tumbuk tangan aku yang berharga ni.
BM: Kata dah tak sakit!!😑😑😬
Yona: Kalau kau tumbuk macam tu, tangan aku boleh patah round 2 kau tau tak?!
BM lalu roll eyes dan menuju ke dapur. Yona hairan dan mula mengeluh. Yona rasa bahawa BM ni tengah merajuk dan Yona pun mengeluh. Yona biarkan saja at first tapi lama sangat BM kat dapur. Yona pun bercadang nak pegi pujuk 😂😂
Yona: Yah what are u doing in here?
Kelihatan BM tengah duduk di meja makan sambil menunggu ramyun untuk masak. Kelihatan dua periuk kat atas stove. BM lalu memandang Yona dengan wajah 'oh dah datang akhirnya'. BM lalu berjalan ke arah Yona dan menyuruhnya duduk di kerusi berdekatan. Yona pun memandang BM dengan wajah 'apa dia merepek ni?' Tapi walaupun begitu, Yona ikut saja apa kehendak BM.
BM pun menghidang semangkuk ramyun depan Yona dan semangkuk lagi depan dirinya sendiri. BM pun memberi signal kepada Yona untuk makan ramyun tu. Yona rasa teragak-agak untuk makan ramyun tu. Kenapa agaknya BM memberi dia makan ramyun? Mungkinkah ramyun tu beracun? Adakah BM nak balas dendam? Terlalu banyak persoalan di minda Yona.
Yona: Kau nak racun aku sampai mati ke ni? *kecilkan mata sambil pandang BM*
BM sikit nak tersedak semasa dia baru nak telan kunyahannya. BM rasa nak gelak sambil menampar rakannya tu. "Racun?! Neo micheosseo?! Aku masakkan kau ramyun sebab aku rasa bersalah pukul tangan kau tu. Aku tak suka simpan rasa bersalah ni." Jelas BM dengan gaya swag. Dia lalu membuat aksi yang dia bangga akan apa dia buat sekarang ni.
Yona: Eyyy muka kau ni pandai rasa bersalah juga rupanya hmm bagus bagus. Btw thanks for this though!😝
Yona pun mula melahap ramyun tersebut. BM gembira yang Yona dah happy semula. Sebelum ni dia cuma senyum dan gelak palsu. Tengah mereka makan tu, pintu depan pula diketuk beberapa kali.
BM: Mak cik Mina!!! Buka pintu!!! *jerit sambil mulutnya dipenuhi mee*
"Fine!!! Fineeee!!!!" Jerit Mina yang tengah berlari untuk buka pintu. Mina tengah main phone di bilik sebentar tadi. Bila dia dengar je suara nyaring BM memanggilnya mak cik, dia pun keluar 😂
Mina pun membuka pintu depan perlahan-lahan untuk melihat siapa kat depan. Ternyata orang yang mengetuk pintu tu ialah Mark bestfriend Yona. Mina hanya roll eyes bila nampak Mark tengah berdiri sambil bawa chocolate dalam kotak. Mark turut roll eyes bila nampak wajah Mina muncul tepi pintu. Taulahkan mereka ni pernah berdebat mata masa dikelas. Hate at first sight katanya.
Mina: Yona ah!!! Kawan hodoh kau datang! *berjalan masuk dalam semula*
Mark pun masuk dan sempat dia menjeling kat Mina. Yona pun keluar dari dapur untuk berjumpa dengan Mark. Mark pun melambai tangan ke arah Yona bila dia nampak je Yona yang berjalan ke arahnya sambil mengunyah sesuatu.
Yona: Wae? E-Eo you brought chocolate!!! *excited bercakap sambil mulut masih dipenuhi ramyun*
Mark: Nahh untuk kau. Aku jalan-jalan tadi dan teringat kat kau yang rumours kata kau patah tangan. Tapi......*menyelidik tangan Yona* Macam takde apa pun tangan kau?
Yona pun direct acah-acah tangannya masih lagi belum sembuh walhal ianya dah pulih sepenuhnya. Mark lalu menunjal kepala Yona yang macam dah kena sampuk tu.
Mark: Takyah nak berlakon sangatlah. 😒 Aku dah tahu tangan kau sembuh. Kannn engko tuu angel ye tak? Hahh nah ambik ni. *beri sekotak chocolate kat Yona*
"What a true friend you are!! Gumawo Mark ssi!!!" Kata Yona dengan excited sambil terima chocolate tu dan melompat keriangan. Mark hanya geleng kepala sambil tersenyum memandang Yona. Mark sempat berborak ngan Jae dan BM beberapa minit selepas tu.
Yona dan Mina pula sibuk hentam chocolate kat ruang tamu sambil tengok drama korea bertajuk descendants of the sun. Mina hanya bencikan si pembeli choco tersebut dan bukannya chocolate tu sooooo....Mina main hentam je choco tu walaupun ianya sepatutnya untuk Yona je 😂 Lagipula, Yona dah ajak Mina makan sekali jadi bila ada rezeki ni janganlah ditolak huhuhu😂
Setelah beberapa minit kemudian, Mark pun duduk sebelah Yona dan turut menyuap chocolate dalam mulutnya sendiri. Mark sepertinya hendak berkata sesuatu tapi dia masih sedang cuba untuk mencari masa yang sesuai untuk katakannya. Akhirnya, dia membuka suara.
"Yona. I heard that Suga.."
Yona: Dah tahu semuanya? Yeap. Why?
Mark: That's great but....to be honest, ianya tak berapa baik sebab Jennie dah tahu. *garu kepala*
" And why is that?" Tanya Yona yang kini mula berhenti makan dan fokus dengan apa yang Mark nak cakap. Mina mematikan tv dan turut mendengar perbualan tersebut.
Mark: Actually...Jennie masih bercrush kat Suga dan bila dia dpt tahu kau pergi ke US setahun lepas, tambahan lagi Suga yang hilang ingatan, dia nak tawan hati Suga semula. And now, Suga dah ingat semuanya dan Jennie mengamuk tak tentu pasal.
Mina: Takut ler tu sebab Yona ialah cinta hati Suga sebelum ni.😌 Dia takut Suga takkan pandang dia dah.
"It's okay guys. E-Erm...apa tindakan Suga?" Tanya Yona yang sedikit gementar. Bukan sebab takutkan Jennie tapi takut yang Suga akan pilih Jennie. Sekali lagi.
Mark: The problem is....Suga juga tak tahu nak buat apa. Dia rasa bersyukur yang Jennie sentiasa ada di sampingnya tapi dia tak rasa lagi perasaan cinta kat Jennie AND!! Dia juga rasa yang sama kat kau. Suga tahu yg dia sangat sukakan kau sebelum ni tapi seperti yang dikatakan olehnya...Itu sebelum ni, Suga yang sekarang tak rasa cinta kat kau sedikit pun.
Yona mula berfikir. Nampaknya Jennie ada kelebihan sedikit sebab dia rapat dengan Suga. Yona lalu mengingat kembali keputusan lamanya iaitu melepaskan Suga sebab Suga dan Jennie lebih padan bersama.
Telefon Mark berbunyi menandakan ada orang hantar pesanan. Mark membacanya dngan pantas lalu memandang Yona dengan wajah bersalah. Yona pula tak perasan yang Mark tngah pandang dia sampailah Mark memegang bahu Yona.
"She just texted me. Jennie says she wants to meet you at school tomorrow morning."
xxxxxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂