"Oh My Gad." Kata Yona dengan nada kecil bila langsir tu ditarik hingga habis. Meaning Yona dah boleh nampak siapa disebalik langsir tersebut. Jantung Yona berhenti beberapa saat bila dia nampak wajah jejaka yang kiranya dah lama ada kat katil sebelah.
"Sorrylah aku dah terdengar perbualan kau dan rakan kau." Kata Suga. Bayangkan jelah yer wajah Yona yang tengah cuba nak cari ketenangan tapi tak dapat XD
"G-Gwenchana....Lagipun kau memang nak tahu pasal hubungan kita kan? S-So that's it..." Jelas Yona sambil tersenyum paksa. Namun Suga pula tak bagi emotion apa-apa pun. Entahlah dia tengah marah ke apa sebab takleh baca langsung riak wajah dia tu.
Suga: Apa jadi dengan kita? Kau tahu yang aku hilang ingatan kan?
"The thing is..." Yona pun membuka suara. Dia menceritakan segalanya kepada Suga. Termasuklah dia dah ke dunia demon untuk berjumpa dengan Suga sebab nak confess cintanya. Tentang Suga selamatkan dia dari raksasa dan juga dari abang sepupunya Raja Taeyang.
Yona ceritakan tentang macam mana mereka berjumpa. Yona sedaya upaya menolong Suga untuk dapatkan Jennie waktu dulu. Juga tentang Suga memalukannya di depan 7E sebab tak nak tolong dia XD
Yona: Semasa kita dah keluar dari dunia demon... Korang tinggal rumah aku dan aku benarkan korang ke sekolah bersama aku. Masa tu kita dah suka antara satu sama lain tapi belum officially dating dan aku takut sangat nak bawa kau ke sekolah. Takut yang kau akan suka kat Jennie semula.
Yona mengeluh dan menghembus nafas dengan wajah sedih. Sakit hatinya bila fikirkan tentang saat tu.
" Those nightmares came true. Kau sukakan Jennie semula dan kita dah jarang bersama masa tu. Aku marah tapi aku tak nak jadi penghalang antara kau dan Jennie so aku pun lepaskan kau dan pandang kau sebagai kawan je lepas tu tapi dah tentulah aku tak mampu." Yona tergelak kecil pada hujung ayatnya dengan mata yang berkaca serta hati yang terluka.
Suga hanya mendengar dengan teliti sebab dia langsung tak ingat saat-saat tu. Namun dia dapat rasa yang hatinya sedih mendengar apa yang dikatakan Yona. Sepertinya dia faham apa yang dirasakan Yona dan Suga tak sangka dia jejaka jenis sebegitu waktu dulu.
"Aku dapat tawaran untuk belajar ke US so aku ambil peluang ni untuk lupakan kau. Lepas tu kau dan Jennie break up beberapa hari kemudian. Aku sangkakan hal ni sebab Jennie bosan dengan kau tapi rupanya kau yang putuskan dia sebab kata Jennie kau masih sayangkan aku dan perasaan kau terhadap aku tak pernah berubah. Namun... Aku tak perasan tentang hal tu sampailah ke hari di mana aku terbang ke US." Jelas Yona sambil air matanya mengalir deras.
" Aku tak cuba hentikan kau ke masa tu?" Tanya Suga dengan curiousnya.
"You did but masa tu lah kau kemalangan dan ingatan kau dah hilang. Aku tak tahu pasal hal ni sampailah setahun kemudian aku menjejak kaki ke Seoul semula dan bertemu dengan rakan aku. Everyone hate me...maybe now you hate me too." Jelas Yona sambil memandang Suga. Yona agak terkejut yang Suga juga mengalirkan air mata.
Suga: I-I... Don't remember anything. Is that why my friends keep on saying that I shouldn't talk or be friend with you?
Yona: I guess so... They love you so much that they will protect you from any source of danger and to them... I am very dangerous to you. Biar aku bagi nasihat sikit walaupun timing tak berapa okay XD Kata-kata bestfriend adalah terbaik so aku sarankan kau dengar cakap mereka walaupun mereka suruh kau jauhkan diri dari aku.
Yona sedaya upaya berfikiran positif dan tak nak mewujudkan pergaduhan antara Suga dan BTS. Lagipula, dah tentu Suga akan pilih BTS daripada Yona sebab perasaan Suga terhadap Yona dah terkubur di ingatan lama Suga yang dah takkan pernah kembali lagi. Suga mungkin dah tak akan pernah suka Yona lagi.
Suga: But I don't hate you eventho you already told me all of this. Why are you blaming yourself when it's clearly not your mistake?
Yona agak terkejut dengan kata-kata Suga. Yona lalu mengelap air matanya dan memandang Suga dengan wajah tak percaya. Dia sangkakan Suga akan kata dia jahat sebab dah tinggalkan dia dulu dan buatkan dia terkejar-kejar akan Yona sehingga kemalangan tak diinginkan berlaku.
"You're not m-mad..? Aku tinggalkan kau d-dulu dan tak dengar explaination kau. Aku dah baca surat yang Jennie beri tu tapi aku tetap ke US u-untuk sambung pelajaran. I-I'm sorry!" Jelas Yona dengan perasaan bersalah. Dia berasa mungkin kalau dia tak ke US dulu, Suga takkan terjebak dalam kemalangan ni.
Suga lalu mendekati Yona dan duduk sebelahnya. Suga mengusap rambut Yona perlahan sambil cuba nak tenangkan Yona.
Suga: As I told you, ini semua bukan salah kau. Malang tak berbau so semua perkara ni tak dijangka akan berlaku termasuk kemalangan aku tu. Stop blaming yourself. Okay? *mengusap rambut Yona*
Yona mengangguk tanda faham. Dia rasa happy sangat yang Suga tak berfikiran macam apa yang dia bayangkan. Sememangnya perkara ni telah buat Yona jauh lebih gembira dari sebelum ni. Walaupun Suga tak menaruh perasaan terhadapnya buat masa ni, Yona still gembira sebab dapat berbual dengan Suga.
xxxxxxxxxxxxxxx
Yona dan Suga keluar dari bilik tersebut untuk keluar ambik angin. Suga bercadang nak bawa Yona ke bilik di mana Namjoon dirawat. At first Yona rasa takut sebab Namjoon sangat bencikan dia namun Suga meyakinkan Yona bahawa takde apa yang akan berlaku.
Suga membuka pintu bilik rawatan Namjoon dan mereka pun masuk ke dalam. Namjoon nampaknya tengah bermain dengan phonenya. Chat dengan Shina mungkin XD
Suga: Namjoon ah.
Namjoon: Eo hyung-
Namjoon terdiam bila nampak Suga membawa Yona bersama dengannya. Yona memandang lantai sebab takut nak bersua muka dengan Namjoon. Takut kena pandangan laser Namjoon XD
"Apa dia buat kat sini hyung? Kan aku dah cakap stay away from this girl." Jelas Namjoon dengan nada yang agak kasar. Yona mula rasa tak selesa berada dalam bilik tu. Dia berasa mungkin dia patut keluar dari situ.
Suga: No Namjoon. Aku dah tahu segalanya dan aku takkan jauhkan diri aku dari Yona. Kenapa korang nak salahkan dia? Ianya bukan salah dia dan kamu semua tahu yang ianya bukan salah dia.
Namjoon: Hyung...Dia cuba nak buat hyung maafkan dia dengan kata-katanya! Jangan terpedaya hyung! Lagipun angel memang musuh demon. *pandang Yona dengan mata laser*
Yona memandang Namjoon dengan wajah tak percaya. Yona cuba nak explain lagi kat Namjoon tapi nampaknya Namjoon berjaya mengelak dengan pandangan lasernya yang hebat XD
" You know exactly that it's not my fault....W-Why do you keep on blaming me....? Why do you hate me so much?" Tanya Yona dengan mata berkaca. Yona rasa sepertinya dirinya tersangatlah hina. Yona pun keluar dari bilik rawatan tersebut dan menuju ke bilik rawatannya sendiri.
"Lebih baik aku tak pergi tadi. Urghh!!! Kenapalah dia tu jahat sangat?! Shina ni tak pernah ajar namchin dia senyum ke?!" Bebel Yona sambil menutup pintu biliknya dan duduk atas katil.
Yona pun baring dan menyelimutkan dirinya sendiri. Yona cuba nak tidur tapi hatinya masih lagi panas membara. Yona menutup matanya dan fikir akan makanan yang enak-enak dia akan makan esok XD
Tetiba pintu biliknya dibuka. Mata Yona terbuka semula dan Yona berasa agak terkejut dengan someone yang masuk dalam biliknya.
xxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂