Chap.37

1.2K 143 12
                                    

"Erm......Kau bergurau kan?" Tanya Yona sambil tergagap.

Raja Taeyang tergelak besar sambil menutup wajahnya. Yona rasa macam nak lari je masa dia tutup muka tu tapi kaki dia lemah sangat nak lari XD Yona hanya mampu terundur sedikit. Lepas Raja Taeyang selesai gelak, dia mula memandang Yona dengan pandangan tajam. Ianya sangat tajam sehingga Yona seperti nak nangis je masa tu.

Raja Taeyang: Tahu tak tugas kau sebagai queen apa?

Yona menggeleng kepala sambil matanya mula berair. Dia tak tahu kenapa tapi tetiba dia rasa takut.

"Lahirkan anak kacukan angel dan devil. And then? sacrifice yourself. Aku tak nak ada angel tulen dalam istana aku lepas ni."

Terbatuk Yona bila Raja Taeyang kata suruh korbankan diri setelah lahirkan anak kacukan angel dan devil.

" Aku bukannya angel tulen pun. Dia ingat aku ni barang pakai buang ke? Tak guna punya setan." Bisik Yona dalam perlahan. Raja Taeyang tak berapa dengar bisikan Yona tapi dia dapat rasakan yang Yona tengah mengutuknya.

Raja Taeyang: Kutuklah suka hati kau. Aku dah sedia kan bilik untuk kau. Aku nak berehat.

Raja Taeyang berkata sambil berjalan menuju ke suatu bilik. Yona pula masih berdiri di tempat yang sama sambil memproses apa yang baru dikatakan oleh Raja Taeyang. Namun, Raja Taeyang menghentikan langkahnya lalu memandang ke arah Yona dengan wajah hairan.

Yona perasan akan Raja Taeyang yang asyik memandangnya. Hairan juga Yona. Yona lalu membuat muka 'yes?' tapi masih dalam keadaan takut.

"Rambut angel memang warna biru ke apa? Buruk."

Dengan itu....Dia pun berlalu pergi XD Yona terdiam. Rasa macam nak terajang je Raja tak guna tu. Yona pun mengeluh dan berlegar-legar di kawasan rumah tu.

Yona: Tch, apa punya Raja lah dia tu. Sediakan bilik tapi tak nak lead aku pergi bilik tu. Manalah aku tahu bilik mana kan? Jangan-jangan dia nak kurung aku dalam penjara.

Yona berkata sendirian sambil membuat aksi yang agak melebih tapi kena dengan setiap ayat-ayat dia. Tetiba dia mula terapung dan menuju ke suatu tempat. Gementar itu sudah pasti.

Setelah beberapa minit terapung, akhirnya sampai juga Yona dalam sebuah bilik yang agak luas XD ianya memang besar dan sangat menakutkan. Hiasannya sangat berbeza dari dunia manusia dan lebih teruk lagi dari hiasan rumah bts.

Kepala unknown entah siapa terpacak di dinding. Ada kapak bergantung juga. Yona tak rasa yang dia dapat tidur dalam bilik tu dengan lena. Yona baru nak buka pintu untuk keluar dari bilik tu, Raja Taeyang dah masuk.

Raja Taeyang: You like what you saw? Kepala tu ialah kepala angel yang aku penggal. Dan sudah pasti menggunakan kapak tu.

Yona terasa macam nak muntah saat tu juga tapi Raja Taeyang memberi pandangan sialnya dan membuatkan Yona terhenti dari bernafas untuk beberapa saat. Raja Taeyang lalu membuka pakaiannya iaitu baju besi macam sparta tu XD

"W-Woahh mowaneungeoya?!!" Yona menjerit sambil menutup matanya. Yona lalu melompat atas katil dan menutup wajahnya dengan pillow XD Raja Taeyang yang memandang Yona dengan hairan tu pun endahkan saja Yona.

Raja Taeyang: Ini bilik kita mulai hari ni. Aku-

Yona: NOOOOO!!!!

Yona mengaum kuat menyebabkan Raja Taeyang terkejut. Sikit nak melatah pak cik Taeyang kita XD Yona dah nak lari tapi Raja Taeyang menarik rambut Yona tanpa rasa belas kasihan. Yona pun tak jadi nak lari dan cuba lepaskan diri dari Raja Taeyang yang tengah menarik rambutnya dengan blank face.

"Kau baru jerit depan muka aku?!" Jerit Raja Taeyang sambil menarik rambut Yona dengan lebih kuat. Yona hanya menahan sakit sambil melemparkan pandangan maut kat Raja Taeyang. Raja Taeyang lalu menolak Yona jauh sampai Yona terhentak di dinding.

Raja Taeyang: Kalau aku cakap ini bilik kita then ini bilik kita mulai saat ni!! Tak payah nak bantah macam sial!

Lalu Raja Taeyang keluar dengan muka bengisnya dan meninggalkan Yona sendirian dalam bilik tu sambil cuba berdiri dalam kesakitan teramat tu. Yona berjalan terkedek-kedek sampailah ke katil dan Yona pun baring atasnya. Tak larat dia nak bergerak.

xxxxxxxxxxxxxxxxx

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now