"Yona...Aku lapar...." Kata Hyejung.
Mereka semua bersama dengan demon-demon berehat dibawah pokok besar yang agak nyaman.
Yona: Biar aku pergi cari makanan. Korang tunggu sini yer? *berkata kepada rakan manusianya sambil berdiri*
Suga: Kau nak pergi mana?
Yona: Cari makanan.
Suga: Bwo? Sendirian? Dahlah kau manusia.
Yona: Habis tu kami nak makan apa? Daun? Kayu?
Suga pun mengeluh. Nak juga dia marah si Yona ni sebab terlalu cetek pemikiran. Kekangkadang berani tak bertempat. Suga pun berbincang ngan rakan demonnya untuk pergi memburu memandangkan mereka juga perlukan tenaga.
Akhirnya, demon-demon tu pun bercadang nak pergi memburu. Yona tunduk terima kasih sebab sudi membantu tapi mereka tak bagi respond yang baik😂 Cukuplah dengan pandangan kosong dan jelingan maut😂 Yona tak berhak nak marah sebab mereka perlukan pertolongan soo diam ajelah.
Suga: Aku ngan Jin hyung akan tunggu bersama Yona dan dua rakan gadis manusianya. Dua lagi manusia lelaki tu rasanya perlu ikut kawan-kawan aku pergi memburu.
Mingyu&Mark: Bwo?!
Yona: Y-Yahh....Korang nak bunuh mereka berdua sebagai makanan ke apa?! Andwaeyoo!! *kejutan budaya*
Suga: Aniyo. Kami bercadang nak dua kawan manusia kau tu untuk belajar cara memburu haiwan dan lawan demon-demon yang jahat berdekatan. Supaya taklah kita kekurangan tenaga untuk berlawan.
Mark dan Mingyu kelihatan ragu-ragu tapi lepas je nampak wajah demon-demon tu hmm mereka setuju je😂 Lebih baik setuju daripada kena makan hidup-hidup.
Mingyu: Yona..Kalau aku tak balik-balik, tolong cakap kat Hyejung yang aku sayang dia tau. *bisik Yona*
Yona menendang kaki Mingyu sebab berkata bukan-bukan lalu melambai tangan ke arah Mingyu dan Mark yang dah ikut demon berlima lain untuk memburu.
Suga: Namchin kau? Aku ingat crush kau Jb? *tanya Yona sambil kutip kayu untuk buat unggu api*
Shina dan Hyejung berpandangan sesama sendiri. Mereka tak tahu pula yang Suga tahu Yona suka Jb sebelum ni. Ini membuat mereka semakin curious dengan hubungan Suga dan Yona sebenarnya.
Yona: Aku dah putus asa ngan Jb. Dia kan dah ada yeochin? Aku tak patut suka someone yang sukakan orang lain. Aku tak nak ganggu hubungan mereka. *sedih sebab perkara ni mengingatkannya kepada Suga juga*
"Sorry for interupting but are you and Jennie close?" Tanya Jin secara tetiba. Shina dan Hyejung macam pernah dengar je nama Jennie tu.
Shina: Kim Jennie? Senior kat sekolah kami? Yona tak rapat ngan dia. Kenapa? *menyampuk*
Hyejung: Dia tanya Yona bukan kau bodoh. Boleh tak jangan buat malu aku. Susah aku nak ngaku kau sebagai kawan aku kalau cenggini. *sindir*
Yona hanya tergelak kecil dengan tingkah laku kawannya. Dia bersyukur sebab kawannya sanggup ikut dia sampailah ke sini.
"Aku kenal dia tapi taklah rapat. Kenapa?" Tanya Yona. Suga menolak Jin perlahan sebab bertanya soalan yang berkaitan ngan Jennie. Crush Suga.
Jin: Ouh takdelah. Ingatkan kau rapat ngan dia. Boleh tak kalau kau balik dunia manusia nanti, kau buat Jennie suka Suga semula?
Suga: H-Hyung!! *menolak perlahan badan Jin*
Shina&Hyejung: Suga suka Jennie sunbaenim?! T-Tapi Yona-
Yona menghentikan Shina dan Hyejung dari bersuara dengan menutup mulut mereka berdua. "Eo chingu ah. Suga ngan Jennie ni saling suka." Kata Yona.
Suga lalu mengeluh bila fikirkannya semula." Apa yang saling sukanya? Tak nampak ke yang Jennie benci aku lepas dia tahu aku demon?" Kata Suga. Walaupun begitu, Suga tetap sayangkan Jennie sebab Jennielah cinta pertamanya.
Hyejung: Bagus lagi kau suka Yona. Dia cantik dan tak benci kau lepas tahu kau demon. *selamba*
Yona terus menyepak kaki Hyejung macam main bola. Lepas je Yona sepak terus dia tersenyum memandang Hyejung. Sempat lagi dia tunjukkan penumbuk berapinya😂
"Aku? Ngan Yona? Ahahahhaha!! Kami tak suka satu sama lainlah. Takkan pernah terlintas dalan fikiran kami nak bersama betul tak Yona?" Suga tergelak besar sambil pandang Yona.
Yona: E-Eo! Ahahahha aku ngan Suga ni padan jadi kawan je😂😂 Tak mungkin aku akan suka Suga ahahhaa *fake laugh*
Shina dan Hyejung berpandangan sesama sendiri lagi. Kini barulah mereka berdiam diri. Mereka tahu yang Yona tak nak Suga bencikannya oleh itu dia cakap macam tu. Mereka rasa simpati ngan Yona yang tak dapat nak confess feelingnya kepada Suga.
Jin: Yona aku nak tanya something. Ikut aku jap boleh?
Suga: Hyung, kau bukan nak bunuh dia kan? *hentikan Jin*
Jin: Anigodeunyo. Apa kata kau cerita ngan kawan dia? *tepuk bahu Suga beberapa kali*
Yona pun ikut je lah Jin. Mereka berada di sebalik pokok yang tak berapa jauh dari tempat mereka berehat. Suga pun biarkan ajelah. Shina dan Hyejung mula menyoal Suga tapi taklah berkasar. Walaupun Suga baik ngan Yona, tak bermaksud dia takkan makan kawannya😂
Jin duduk di sebatang kayu yang agak besar. Yona pun duduk sebelahnya tapi taklah dekat sangat. Yona agak takut nak bersuara so dia tunggu je lah Jin bersuara memandangkan Jin yang nak bertanya soalan kepada Yona.
Jin: Mian sebab panggil kau tetiba. Aku cuma nak tanya, Jennie ni macam mana orangnya? Dia baik tak dengan Suga?
Yona: Jennie? Dia ni lawa dan pujaan ramai jejaka kat sekolah kami. Cool as fuck dan memang padan ngan Suga.
Jin: Guere? Macam mana layanan dia kat Suga? Dia sukakan Suga juga ke?
Yona: Er...Dia taklah layan Suga dengan teruk. Aku rasa dia memang suka Suga. Nampak jelas masa Suga bercakap ngan dia cuma mungkin dia masih tak dapat terima hakikat yang Suga demon? Bukan selalu dapat jumpa demon ni😂 *tergelak janggal*
"Kau okay je pun?" Tanya Jin.
"Siapa kata?😂 Masa Suga bagitau yang dia tu demon, aku pengsan tau tak😂" Bila Yona teringat balik masa tu, dia rasa lucu pula. Bukan main dia patuh arahan Suga lepas tu😂
Jin: Ouh😂 Menakutkan sangat ke demon dimata manusia? *curious*
Yona: Kalau korang muncul dengan wajah sekarang ni mestilah takde siapa perasan tapi bila wajah demon korang muncul hmm memang berlarian manusia yang berdekatan dengan korang saat tu.
Yona menjelaskan serba sedikit tentang dunia manusia kat Jin. Jin pun jelaskan kenapa dia tanya pasal Suga kat Yona. Rupanya Jin cuma nak pastikan yang Suga suka dengan orang yang betul. Dahlah dia tu demon, suka pula manusia. Hahh itu yang Jin risaukan tu.
"Ini colour rambut betul kau ke?" Tanya Jin sambil memegang rambut Yona dengan lembut. Rambut Yona yang berwarna biru gelap tu menarik perhatian Jin. Sebab colournya nampak berbeza dari diwarnakan.
Yona: Eo. Ianya natural colour. Aku tak tahu kenapa tapi mak aku cakap ianya hadiah dari pari-pari😂😂 Biasalah cerita budak-budak.
Jin: Hmm memang semua manusia ada natural hair colour yang macam ni ke? *melepaskan rambut Yona yang disentuh sebentar tadi*
" Eh taklah! Aku je yang pelik😂 Semua orang yang kenal aku pun pandang aku semacam. Kawan aku taklah tapi mustahil mereka tak rasa aku ni pelik pada mulanya."
xxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂