Mark: Yona~
Yona pun berjalan dengan malasnya ke arah Mark. Dah nak dekat 5 kali dah Mark panggil dalam masa sejam. Memandangkan Rose dah tertidur sebab penat sangat mengarah Mark😂 akhirnya Mark boleh arah Yona semula dengan bebas.
Yona: Dah 5 kali dan ini dah masuk ke enam kali Mark. What do you want now? *malas*
Mark: Urut bahu aku. Huhu penat tahu tak? Siapa suruh kau buat perjanjian yang camtu? Sendiri yang kena HAHAHAHA! *sindir Yona*
Mereka kini berada depan tempat berteduh. Takleh masuk dalam sebab banyak yang tidur. Ianya masih petang tapi mereka nak rehat awal. Mereka bercadang nak bergerak esok sebab tak nak lambatkan manusia berlima tu nak balik ke dunia mereka.
Yang masih terjaga ialah Suga, Namjoon, Shina, Hyejung, Mark, dan Yona ofcourse. Suga, Namjoon, Shina dan Hyejung bercerita di depan unggun api. Jarak mereka dan Mark and Yona ada jauh sikit so mereka takkan boleh dengar perbualan mereka.
Mark: Yona. Kau pasti ke tak nak confess ngan Suga? Masih belum terlambat tau.
Yona: Sebenarnya aku agak confuse juga dengan minda aku sekarang ni. Aku tak tahulah. *tengah urut bahu Mark*
"Taklah salah mencuba walaupun kau rasa dia akan reject kau. Aku rasa dia bukan jenis jejaka yang akan ejek kau negatively sebab kau sukakan dia. Dia pasti takkan marah." Jelas Mark cuba untuk bantu Yona. Yona rasa ada betul juga kata-kata Mark.
"I'll think about it. But what I'm really sure of is he still love Jennie. I can't beat Jennie. " Kata Yona dengan sedih. Mark lalu menoleh ke arah Yona dan memegang kedua-dua belah pipi Yona.
Mark: Tell me why can't you beat Jennie? Kau ni comel, cantik, rambut perfect, baik and banyak lagi. For me you're too perfect. If I can see that in you, why can't he? *tersenyum manis*
Yona: Gomawo Mark.
Mark dan Yona mula bergaul dengan lebih rapat. Manakala yang lain pula memandang mereka dengan wajah hairan dan curiga.
Namjoon: You sure Mark and Yona are not dating? They seem like they are.
"Nope. Mark memang ada crush ngan Yona tapi Yona sama sekali tak." Kata Shina. Mereka sangat pasti tentang ni. Suga pun angguk tanda faham.
"Siapa sebenarnya yang Yona suka ni? First aku ingat Mingyu lepas tu Mark tapi korang kata Yona tak suka keduanya. Jb pun dia dah tak suka." Tanya Suga. Dia sebenarnya sangat curious sebab Yona selalu nampak sedih. Tadi pun Yona ada cakap pasal hubungan cinta masa Suga tetiba muncul dan terkejutkan Yona.
Hyejung: Aik kenapa kau nak tahu?~ *usik*
"B-Bwo? S-Saja je. Dia nampak sedih selalunya bila cakap pasal cinta ni. Jejaka yang dia suka sekarang ni pun macam Jb ke? Dah suka gadis lain?" Tanya Suga. Hyejung dan Shina berpandangan sesama sendiri. Namjoon pula tak percaya yang Suga nak ambil tahu sebab Suga ni jenis yang tak macam ni😂 Dalam otak dia selalunya ada satu gadis je yang dia risaukan tapi kini dah muncul sorang gadis lagi yang mula buat Suga risau.
Shina: If you're that curious, go and ask Yona. *senyum nakal*
Suga mula berfikir. Dia tak tahu nak tanya ke tak. Dia sebenarnya ada rasa some feeling yang dia tak dapat nak tafsirkan bila bersama Yona. Dia sentiasa ragu-ragu nak dekat ngan Yona kebelakangan ni.
"I'll think about it."
- Malam -
Mereka berkumpul di keliling unggun api selepas selesai makan malam. Patutnya mereka terus pergi rehat semula, tapi mereka tak dapat dan akhirnya mereka semua berkumpul bersama. Tapi kejanggalan tu dah tentu masih wujud😂
Yona: E-Er...Jom main game?
Mereka semua memandang Yona dengan hairan.
"Truth or dare."
Shina dan Hyejung mula hyped up bila dengar Yona cakap pasal game tu. Mark dan Mingyu pula tak berapa minat tapi worth the try right? Rakan demon yang lain tak tahu langsung apa yang Yona merepek ni.
Jimin: Game apa tu? Memburu ke? Kalau ye, tak nampak ke kami cedera ni cik adik? *sambil tunjukkan badannya yang cedera*
"Ianya game yang selalu dimain oleh manusia kat dunia kami. Famous tau game ni." Jelas Hyejung dengan excitednya.
"Botol akan diputar dan bila ianya berhenti, someone yang terpilih perlu pilih nak truth atau dare. Kalau truth, salah satu dari kita perlu tanya dia apa-apa je dan dia perlu jawab dengan jujur. Kalau tak maut akan menimpa siapa yang menipu." Kata Yona. Ayat paling last tu main hentam je supaya mereka tak berani nak main tipu.
"Dan kalau pilih dare, salah satu dari kita perlu dare yang terpilih tu untuk buat apa je." Sambung Shina. Yang lain mengangguk tapi ada yang masih tak faham sebenarnya😂😂
Rose: Mark ambil botol kat sana tu. *tunjuk arah botol yang tinggal separuh air kat dalam*
Mark terpaksa ikut sebab kalau tak Yona akan merajuk😂😂 Lagipun nanti Mark tak dapat nak mengarah Yona. Mark tak boleh hidup kalau tak kacau Yona😂😂
Botol pun diletak ditengah bulatan. Mereka dah berpindah ke tepi unggun api😂 Kalau tak hangus lah botol tu nanti. Yona pun memegang botol tu dan mula putarkannya. Yona juga kata kat mereka untuk perhatikan cara nak main game ni.
Hujung botol berhenti tepat kat arah Jin. Jin yang sebenarnya tak kisah sangat pasal game ni pun terkejut. Mereka semua memandang Jin sebab nak tahu apa akan jadi lepas ni.
"Truth or Dare Jin?"
"Er...Truth?"
Jungkook: Kau pernah terberak dalam seluar tak?
Jungkook excited sangat nak main game ni. Geng manusia agak kagum yang Jungkook faham cara nak main game ni sebagai beginner. Mereka semua pun memandang Jin.
"E-Eo..." Jawab Jin jujur. Dia takut bila ingat balik apa yang Yona cakap tadi. Jungkook tak gelak dan angguk je manakala yang lain dah nak mampos ketawa. Jimin siap tergolek kat unggun api lagi tapi itulah kelebihan demon. Api dan demon ialah satu so mereka takkan terbakar walaupun berjam-jam bertapa kat unggun api tu.
Jungkook: Jin hyung pernah terberak. Aku nampak dengan mata kepala aku sendiri. Ianya sangat busuk nak mampos.
Yona rasa Jungkook ni mengerikan kengkadang. Dia bagitau semua ni dengan muka blank seriously blank. Ketawa takde smirk takde. Blank je. Meremang bulu roma Yona.
Kali ni Jin pula putarkan botol dan ianya berhenti kat Rose. Rose panik tapi dia mula bertenang bila Shina yang duduk sebelahnya menenangkan dia huhu. Rose pun pilih truth. Takut nak dare sebab semua kat sini setan-setan belaka gaya. Tak mungkin mereka akan bagi dare yang senang macam lompat bintang ke nyanyi ABC ke.
Mereka berebut nak tanya Rose. Siap tolak-tolak lagi. Mereka ni fangirl betul ngan Rose. Rose pula bukannya rasa gembira sebab mereka minat dia malah dia rasa takut nak mampos.
"Kau pernah buat sex kan ngan tuan punya kedai kat sebelah kedai kau tu?" Kata Namjoon dengan wajah macam expert betul soal hal ni. Itulah byuntae Namjoon yang pro pasal kes sex-sex ni tapi tak pernah buat.
"Yahh!! Apa kau merepek ni?!! Kau nak aku lempang kau ke bodoh!" Jerit Rose sambil baling kasut kat kepala Namjoon. Bukan main tepat lagi kena dahi Namjoon😂😂 Mereka semua menepuk tangan akan kebolehan Rose membaling kasut.
"Hahh jangan nak tipu!" Kata Namjoon dengan wajah yang mendesak nak tahu.
Rose: Jinjja do!!! Aku tak pernah buat benda jijik tu!! *bersungguh*
"Eh jangan lah gaduh. Rose takkan buatlah benda macam tu. Aku percaya dia." Kata Yona sambil menunjukkan thumbs up kat Rose. Rose rasa bersyukur sebab ada juga yang tak syak dia tapi memang betullah dia tak buat benda tu semua.
xxxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂