Yona berjalan sendirian ke lockernya dan bersiap sedia untuk balik awal. Jae, BM dan Mina ketiga-tiganya ada class. Yona nak tunggu mereka tapi malangnya dia masih rasa awkward nak bersendirian di sekolah ni lebih lama.
Yona memasukkan bukunya ke dalam locker dan membawa keluar begnya lalu menutup pintu locker. Yona pun berjalan keluar dari sekolah dan tetiba bahunya di sentuh dari belakang. Dahlah sunyi sepi je lorong tu, tetiba ada tangan memegang bahunya pula. Takut juga Yona nak pandang belakang XD
"Mark.." Yona berkata sambil melihat Mark yang tengah memandangnya dengan wajah bersalah. Yona panik sebab tak tahu nak buat apa memandangkan dia tahu Mark mesti marahkan dia juga sebab pergi tanpa berjumpa dengan mereka untuk kali terakhir setahun lepas.
Mark: How are you? W-Wah...You gained so much prettier now. *cuba untuk tak tunjukkan rasa bersalahnya*
"I'm good. Thank you for the compliment and for talking to me :) I heard that, all of you...hate me." Jelas Yona sambil tersenyum dan memandang lantai.
Mark: It's not like that....Diorang cuma rasa sedih yang Suga hilang ingatan.
Yona: How about you? You hate me too don't you?
Mark: A-Aku tak pernah benci kau! Cuma marah sikit sebab kau tak jumpa dan ucap selamat tinggal dengan kami masa kau ke US setahun lepas. *berusaha meyakinkan Yona*
Yona tersenyum gembira sebab Mark tak bencikan dia. Dia ingatkan dia dah lost hope untuk buat mereka berbaik dengan dia. So kiranya tinggal 6 rakan lagi yang perlu dibawa berbincang. Yona perlu meminta kebenaran yang lain kalau nak pikat hati Suga semula dan Shina pula kiranya percayakan Yona tpi cuma nak buat Namjoon tak marah dengannya dengan membenci Yona juga.
Mark menemankan Yona balik memandangkan dia juga dah takde class. Perbualan mereka semakin tak janggal memandangkan dah settle hal so called membenci ni. Yona menceritakan kepada Mark betapa dia berkerja keras di sekolahnya kat US untuk dapat peluang ke Korea semula. Mark juga ceritakan betapa dia rindukan Yona dan apa yang bangtan buat sepanjang high school life mereka.
- Rumah Yona -
"Wah kau masih nak tinggal kat apartment ni? Takde yang lagi bagus ke selain ni?" Gurau Mark dan akhirnya dihadiahkan dengan balingan selipar oleh Yona.
Yona: Yah aku sayang tau tempat ni! Sejak aku umur 15 tahun lagi aku kat rumah ni dan berusaha kerja part time job untuk bayar sewa bulanan. *pakai apron dan mula memasak *
"Ewahh dah pandai masak kau ye hmm boleh lah aku datang sini hari-hari huahuahuaaa!!" Mark tergelak jahat padang hujung ayatnya. Nak je Yona baling sudip tepat di mukanya XD
"Kami dah balik!!!!"
Yona: Welcome home!
Mark segera memandang ke arah jeritan tersebut iaitu di depan pintu rumah. Kelihatan Mina, BM dan Jae tengah masuk dengan wajah penat. Mereka bertiga kelihatan terkejut bila mereka nampak susuk tubuh jejaka yang tak dikenali.
Jae: Yah siapa ni? *pandang Yona*
Mina: Ehhh?!!! Dia ni jejaka rude kelas history tadi kan?!! *memegang wajahnya tanda terkejut*
"Oh ya lupa pula nak kenalkan korang. Everyone, this is Mark. Mark, from left to right is BM, Mina and Jae. Aku kenal diorang masa aku belajar kat US." Jelas Yona sambil hidangkan makanan di meja makan.
Mark: Oh itu perempuan yang bagi kami death glare tadi. *smirk kat Mina*
Mina dan Mark berpandangan lama. Bukan pandangan sembarangan tau XD Pandangan membunuh tahap 10000!! Yona pun menenangkan mereka dengan mengajak mereka makan. Susah woo Yona masak, dah macam mak dah.
xxxxxxxxxxxxxx
"Urm Yona, baik aku balik dulu. Dah malam ni. And before that, we better exchange number first." Jelas Mark. Yona pun bersetuju dan mereka berexchange number phone. Mark pun balik setelah selesai.
BM: Ingat kawan kau tadi tu dah tak nak kawan kau? *selamba sambil duduk di sofa tengok tv*
"Dia kata dia tak anggap aku bersalah dalam hal ni dan dia memang sentiasa jadi kawan aku. Yang masalah 7 demons yang aku ceritakan tu dan termasuk Shina bestfriend aku dari kecik sekali." Jelas Yona sambil mengeluh. Penat dia nak fikir cara untuk buat mereka berbincang dengannya.
Yona pun masuk ke dalam biliknya dan baring atas katil. Mina kemudian masuk dalam bilik tu juga memandangkan mereka share bilik tersebut. Mina baring di sebelah Yona.
Mina: You really love him don't you? *pandang siling*
Yona: What kind of question is that... Ofcourse I love him. *nada sedih*
Mina: Well apa kata kau try pikat dia seperti apa yang kau buat dulu? *nada excited*
Yona: Actually aku tak pernah pun pikat dia...*baru teringat* Sebab aku ni pemalu sikit so bila aku suka someone aku akan suka dia senyap-senyap...*garu kepala yg tak gatal*
Mina lalu memandang Yona dan tersenyum nakal. " Jadi dia confess dulu yer? Hmm kalau dia boleh jatuh hati kat kau dulu, mesti dia boleh jatuh hati semula. Kalau jodoh tak ke mana kata orang huhu XD" Usik Mina sambil menolak-nolak badan Yona perlahan. Lalu mereka dua pun tergelak besar sambil menjerit excited.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Yona berjalan ke arah dewan sekolah untuk waktu PE mereka. Dia sibuk bermain mobile legend dalam phonenya sehingga dia tak sedar yang ada jejaka berjalan ke arahnya. Dengan itu, Yona pun terjatuh ke lantai kerana terlanggar jejaka tu. Yona tak nak marah sebab memang salah dia tak tengok jalan masa berjalan.
Yona: M-Mian... *tunduk muka sebab takut kena tengking*
"Gwenchana. Aku memang sengaja langgar." Jelas jejaka tu.
Yona segera memandang wajah jejaka tu bila dia mula bersuara. Min Yoongi berada tepat di depannya. Yona tak tahu nak balas apa. Yona cuba nak act normal dengan balas ayat biasa dikatakan jika someone langgar dia.
Yona: B-Bwoya..*nada tak berapa nak marah dan pergi meninggalkan Suga*
Suga:Wait! Aku rasa kita sama class lepas ni. Tak nak jalan sama-sama ke? *smirk sambil berlari mengejar Yona*
Yona menggeleng kepala dengan pantas sambil pandang lantai je. Yona berjalan dengan langkah yang pantas dan cuba sorok wajah tomatonya. Suga masih lagi mengikutnya dari belakang dan Yona cuba untuk berlari meninggalkan Suga. Akhirnya, Suga dah tak kejar dan barulah aman sikit hati Yona.
Sesampai je Yona di dewan, dia pun pergi ke arah BM yang tengah duduk di tangga ayam sambil diusha oleh gadis-gadis. Fans BM pun memandang Yona dengan mata laser bila BM dengan mesranya mengusap rambut Yona. Yona tak perasan pula dia dilaser dengan pandangan tersebut XD.
BM: Kenapa kau tercungap-cungap ni? Did something happen?
Yona: A-Ani..It's just that I talked to Suga just now...Arghh!!! *menjerit tapi dalam keadaan berbisik*
Yona lalu menutup kedua wajahnya kerana happy and at the same time malu. Dia melompat gembira sambil menolak-nolak BM. BM gerun tapi happy juga sebab Yona jarang jadi macam ni. Selalunya dia hanya senyum paksa ataupun buat wajah poker face.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Sorry sebab lambat publish chapter ni!!!!! Hari tu author ada terpublish chap 57 ni tapi author unpublish balik sebab sebenarnya tak siap lagi XD Author akan usahakan untuk cepat peng-update- tan chapter chapter seterusnya.
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂