Mereka semua dah selesai makan. Sejam lepas, pasukan memburu dah selamat kembali dengan buruan mereka. Seekor rusa dan beberapa buah epal.
Mingyu: Er...Kau ada cakap ngan Hyejung ke benda aku nak kau cakap ngan dia tu? *gelabah*
"Asal? Kalau aku dah cakap kenapa? " Yona smirk. Sebenarnya belum lagi sebab dia percaya Mingyu akan kembali dengan selamat. Saja je Yona nak usik si Mingyu ni😂
"J-Jinjja?!! Ottokhae?!" Mingyu cemas. Kelakuan Mingyu secara tetiba menarik perhatian yang lain.
Yona: 😂😂 Aku main-main jelah. Aku tak bagitau lagi. *merosakkan rambut Mingyu*
Hyejung: Apa korang cakap ni? Bagitau apa? *menyampuk*
Yona dan Mingyu tersentap seketika lalu menggeleng kepala dengan pantas. "Takde a-ape! Pasal Mingyu je adalah personal matter" Yona memberi alasan. Mereka pun mengangguk faham.
Shina: Ingatkan korang dah tak nak jadi lebih rapat lepas je Yona tolak Mingyu? Kau tak putus asa lagi ke Mingyu? Sebab tu ke kau selalu rapat ngan Yona je? *usik Mingyu*
"B-Bwo?! Ani-"
"Eo! Majayo. " Kata Mingyu. Dia tak nak sebab sebenar terbongkar so dia pun buat sebab yang baru. Dia nak selalu dekat ngan Yona sebab nak minta tolong rapat ngan Hyejung je😂 Dia dah move on sepenuhnya dari Yona.
Mark: Wow. Aku tak sangka Mingyu belum move on. Can't blame her tho. Susah juga nak move on dari Yona ni. Aku pun masih dalam process.
Keadaan ni menjadi lebih interesting bila dua jejaka manusia ni mengaku masih tak move on dari Yona lagi. Shina dan Hyejung lalu mengusik Yona.
Hyejung: Chotaa! Mesti seronok ada dua jejaka pujaan gadis kat sekolah yang masih suka kau. Jealousnya~ *pout*
"Jangan risau Hyejung ssi. Tak lama lagi pujaan kau akan sampai. Malah dia orang yang rapat je ngan kau setiap masa." Jelas Yona membuat Mingyu terbeliak mata. Hyejung tak faham tapi dia hanya iyakan saja. Berharap yang apa Yona cakap tu betul.
Jhope: Wuu manusia pendek berambut biru ni banyak peminat juga yer.
V: Kan hyung?😂 Kalau saiz dia kat demon ni memang banyak juga minat. Minat nak jadikan dia anak patung nyawa-nyawa ikan. *gelak*
Mereka semua mentertawakan ketinggian Yona. Maklumlah Yona ni memang pendek tapi lawa dia kebabom juga.
Yona lalu berdiri dari tempat duduknya dengan geram sambil baling kayu yang diasah tajam tepat kat kayu belakang V. V terkejut bila sebatang kayu tajam lalu sebelahnya dalam masa 2 saat je. Dia lalu pandang belakang dan pandang ke arah Yona semula.
Yona: Eo? Mian. Tangan aku gatal. Tak sengaja. *death glare*
Mereka semua terdiam dengan perubahan Yona yang sekelip mata ni. Even Hyejung dan Shina pun jarang nampak Yona macam ni. Last time mereka nampak ialah bila Yona kerjakan perompak yang masuk apartmentnya. Sekarang perompak tu dah tempang sebab Yona baling pisau masak tepat di kaki perompak tu.
"H-Hyung, kau pasti ke dia ni bukan datang dari dunia demon?" Tanya V sambil pandang Suga dengan mata terbeliak luas.
- Keesokan harinya -
Mereka pun bersiap sedia untuk berangkat ke destinasi seterusnya iaitu perkampungan Greasle. Mark dan Mingyu kini dah kiranya berkawan lah ngan rakan demon mereka. Semua berlaku masa mereka pergi memburu bersama.
Yona dan dua rakan baiknya berada paling depan sebab yang lain sibuk bercerita sambil bermain di belakang. Termasuk juga dengan Mark dan Mingyu.
Shina: Owh..*terduduk*
Yona& Hyejung: W-Waee?! *terkejut sambil pandang Shina*
Shina: Aku rasa kaki aku terseliuh. Mungkin sebab terlanggar batu tadi. *menahan rasa sakit di anklenya*
"Ottokhaji? Nak aku piggyback ke?" Tanya Yona. Shina hanya tergelak dengan pertanyaan Yona. Yang lain juga rasa lucu. Sebabnya ialah Yona ni comel sangat😂
Shina: Kau? Nak piggyback aku? Tinggi kau pun kat dagu aku je😂 *cubit pipi Yona*
"Bwoya...Aku patahkan lagi kaki tu nak?" Kata Yona sambil tunjukkan muka merajuknya. Shina dengan pantas menggeleng kepala sambil lap peluh.
"Biar aku angkat." Kata Namjoon.
Ouh....
Mereka semua memandang Namjoon dengan wajah terkejut. Memandangkan Namjoon berada kat belakang Shina je so mungkin dia memang nak tolong atau.......ada cerita sebaliknya😏
Shina: T-Takpee!
Namjoon: Shut up. *piggyback Shina*
Jimin: Wuu hyunggg! Smooth juga cara nak-
Namjoon: Nak apa? *death glare*
Jimin terdiam lepas Namjoon bagi dia death glare. Dia hanya tersenyum kambing lalu berjalan sebelah Jin memandangkan Jin paling tua antara mereka.
Hyejung: Aku bila lah nak kena piggyback.....*jealous*
Yona terfikir sesuatu yang menarik bila Hyejung cakap macam tu. "Kau nak kena piggback? Kejap aku panggil anjing aku. Mingyuuu!" Jerit Yona. Hyejung nak halang Yona tapi pantas sungguh Mingyu ni sesaat je dah sampai depan Yona.
Yona: Hyejung nak kena piggyback. Tolong dia boleh? *wink*
Mingyu: B-Bwo? Er....Okay. Naiklah. *muka berona merah*
Hyejung lantas memukul bahu Yona. "A-Aniyo!! Aku saja je cakap macam tu! Takpee kau boleh pergi cerita ngan kawan kau!" Hyejung menolak tawaran Mingyu. Wajah mingyu yang kelihatan teruja sebentar tadi kini berubah jadi sedih. Mingyu lalu berjalan ke arah Mark dan rakan barunya kat belakang ngan wajah hampa.
"Tch. Bosanlah kau ni." Ejek Yona.
Hyejung: Oh ya? Nak aku panggil Suga untuk piggyback kau pula?
Yona: Andwaee!! *merayu*
- Perkampungan Geasle -
Mereka akhirnya sampai juga kat perkampungan Geasle. Walaupun ianya dah malam, tapi masih berbaloi sebab mereka at least dapat cari makanan dengan mudah kat sini.
Suga: Yona. Korang semua ikut je kami arrasso? Jangan merayau. *pegang bahu Yona*
Yona dan 4 manusia lain tu pun mengangguk. Mereka berjalan masuk ke dalam perkampungan kecil tu. Ianya taklah macam kampung sangat. Macam bandar kecil? Cuma ianya nampak ketinggalan zaman je😂 Dan super scary!
Tengah mereka berjalan tu, semua demon memandang mereka. Terutama sekali 5 manusia yang berada di tengah-tengah mereka. Semua demon berdekatan tahu yang 5 manusia tu bukan demon sebab bau badan mereka sangat berbeza dari bau badan demon.
Demon A : Suga. Kenapa korang bawa manusia ke sini? *serious*
Beberapa kumpulan demon berada kat depan Suga dan yang lain untuk menghentikan mereka. Mata mereka tak lepas dari pandang manusia berlima tu. Maklumlah di dunia demon, manusia ialah makanan yang jarang dijumpai. Ianya mahal dan sangat berharga. Tapi seperti yang diterangkan, manusia jarang ada kat dunia demon so bila mereka nampak sekumpulan manusia mereka rasa hairan dan terkejut.
"Aku ada hal dengan manusia ni. Jangan berani nak sentuh mereka." Kata Suga dengan serious.
Demon B: Fine. Tapi kalau aku jumpa mereka merayau sendirian kat kawasan ni, aku takkan berdiam diri. *smirk*
Demon C: Maja. Tau tak manusia ni mahal harganya? Susah nak dapat tau. *gelak jahat*
Suga hanya mengendahkan mereka dan mula mengetuai yang lain untuk jalan masuk ke bandar kecil tu. Mereka perlu mencari tempat penginapan untuk bermalam. Manusia berlima tu hanya melekat dengan rakan demon mereka sebab takut akan jumlah demon yang menakutkan berdekatan mereka.
Mark: Tengoklah demon tu. Dia pandang Yona macam nak telan je Yona.
Yona: Mana?! M-Mana satu-
Yona terdiam bila dia dah nampak demon yang dimaksudkan oleh Mark. Yona jadi makin takut. Maka dia pun berpaut je kat lengan dua sahabat karibnya.
xxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂