Chap.70

1.2K 129 9
                                    

Malam masih tak nak lari😂 Dan Yona pula masih tak nak tidur lepas dia balik je dari date dia ngan Suga. Yona memandang siling biliknya sambil baring atas katilnya. Dia asyik memikirkan apa yang dikatakan oleh Suga tadi. Mina mula berdengkur sebelahnya tapi tak bagi effect langsung kat Yona.

Ting Ting~

Bunyi mesej masuk dalam phone Yona. Yona segera membuka peti mesejnya dan dia dapati bahawa ianya dari Suga. Yona membacanya dengan excited.

Suga
: Are you asleep?

Yona pun membalas dengan pantas.

Yona
:Ani.

Suga
: It's freakin 1 am! Why arent u asleep yet?😨

Yona
: Aku belum nak tidur lagi. Wait....Kenapa pula kau nak marah aku? Kau sendiri tak tidur lagi😬😒😒

Suga
: Well......Aku dah nak tidur lah ni. Saja text kau supaya hari kau akan berbunga esok pagi😏😏😏

Yona macam nak hempas je kepala dia sendiri kat dinding sekarang ni. Suga semakin hari semakin hebat untuk buat hati Yona berdegup pantas😆😆 Yona membalas text tersebut.

Yona
:Ew.😂 Bye aku dah nak tidur.

Suga
: Okay😂 Jalja! Sweet dream and till we meet again in my dream😘😂

Yona tergelak dengan text tu sambil menutup telephonenya lalu letak atas meja kat tepi katil dia. Yona nak sangat terus berchat ngan Suga tapi dia tak nak lambat ke college esok pagi so dia bercadang nak rehat kan diri.

xxxxxxxxxx

Mina: How's ur date last night?😏😏 *menyiku pinggang Yona perlahan*

Yona pun tersenyum kambing mengingat kembali moment semalam. Sungguh indah😄 Dari wajah Yona, Mina dah tahu ianya berjalan lancar. Mereka berdua berjalan ke arah kelas mereka iaitu kelas history.

Sesampai je mereka kat luar kelas tersebut, Yona terhenti dengan wajah gugup. Mina hairan dengan kelakuan Yona.

"Wae?" Tanya Mina

"Aku malu nak jumpa Suga!!😫😫 Memanglah happy sebab sekelas tapi aku...tak tahu aku nak cakap apa ngan dia!!" Yona berkata dengan nada cemas. Mina lalu tergelak kecil melihat keadaan Yona sekarang ni.

Mina: Aigoo uri Yona ssi!! It's gonna be okay. Takde apa yang nak dimalukan. Kau hanya perlu act macam biasa dan bila mata korang bertembung, senyum je macam biasa. *seperti pakar nasihat cinta*

Yona pun mula tenang dan setuju untuk masuk kelas. Yona dan Mina masuk ke kelas dan terus menuju ke meja paling belakang. Semua pelajar dah ada kat kedudukan masing-masing masa mereka masuk. Agak janggal sebab macam ada banyak pandangan laser memandang mereka berdua😂

Yona pun memandang tempat duduk Suga dan yeap itu pun dia tengah main phone. Yona nak senyum kat Suga tapi nampaknya Suga tak perasaan kehadiran Yona. Mina pun memberi Yona pandangan 'Takpe nanti dia perasanlah tu'. Yona pun duduk di tempat duduknya. Masa tulah dia menerima teks mesej dari someone.

Yona kehairanan bila nampak nama orang yang hantar mesej kat dia. Yona pun buka je mesej tersebut dan membacanya.

Suga
: Mian sebab tak pandang kau masa kau masuk sehinggalah saat ni. Aku cuma rasa malu dan tak tahu nak buat apa kalau aku nampak wajah kau. Miannn😥🙇

Yona tergelak kecil. Rasanya Suga terdengar gelak Yona tu dan turut tergelak sama tapi Suga memyembunyi wajahnya bawa meja supaya takde yang perasan dia tengah ketawa.

Yona
: Actually aku pun sama😂 Mina sedaya upaya yakinkan aku untuk masuk kelas ni tadi.

Suga
: Kau jangan berani nak escape kelas ni yer cik adik😤 I may be shy to meet u but I still wanna look at ur face tho😉 #pleasedontmelt

Yona terbatuk baca teks tersebut. Namun Yona memang dah terlanjur cair dengan ayat Suga.

Yona
: Yeke? Aku nak escape kelaslah.

Lepas je Yona hantar tu, dia terus berdiri dari tempat duduknya. Terkejut juga Mina bila Yona tetiba berdiri.

Suga segera pandang belakang bila dia baca teks Yona tu.

"Yahh😬" Suga berkata dengan nada panik sambil pandang Yona. Cukup untuk menarik perhatian semua pelajar dalam kelas tu. Yona terkejut bila Suga berani memanggilnya. Keadaan menjadi senyap sunyi buat seketika. Yona dan Suga memandang sekeliling lalu perlahan-lahan menyembunyikan wajah di bawah meja.

Lepas beberapa minit, barulah semua pelajar dalam kelas tu mula bergosip. Ada yang cakap mereka ada hubungan, ada yang cakap Suga bencikan Yona dan ada juga yang cakap Suga marah bila someone buat bising masa dia tengah buat sesuatu.

xxxxxxxxxxx

Yona berjalan sendirian ke kantin sebab Mina, Jae dan BM lambat sikit. Mereka perlu urus urusan mereka. Maka Yona pun tunggu mereka kat kantin. Yona dari jauh dah nampak meja kosong nun jauh kat hujung kantin.

Malangnya...

Geng bts duduk di meja sebelah. Yona baru nak sampai meja kosong tu bila dia perasan semua geng bts duduk sebelah meja serta tengah memandangnya. Yona baru nak berpatah balik namun tak jadi sebab dihalang oleh pertanyaan abang-abang handsome sekalian.

"Eh nak ke mana tu cik adik?" Tanya Namjoon sambil tergelak kecil. Rasanya semua geng bts dah tahu tentang kejadian Yona dan Suga di kelas history tadi.

Yona: I just remembered that I forgot to bring my wallet. *lakonan*

Jimin: Yeke? Tu yang kau pegang tu apa? *menahan ketawa*

Yona memandang tangannya dan tak guna.....dia tengah memegang walletnya yang dah lah besar lepas tu colour terang pula. Dia lalu tersenyum paksa😅 sambil sambung lakonannya iaitu pura-pura baru sedar dia tengah pegang walletnya sendiri. Yona terpaksalah duduk meja kosong tu untuk elakkan dirinya nampak sangat bodoh depan mereka😂

"Yahh Yona! Aku dengar kau dan Suga ada something?! Wahhh chukahae nae sarang!!! Dah lama kau idamkan Suga untuk jadi namchin kau kan?!" Kata Shina dengan kuat cukup untuk meja sebelah dengar😂😂  Dia dari kelas berlari sampailah ke kantin untuk tahu lebih lanjut tentang hal ni.

Yona memberi Shina pandangan maut dan barulah Shina sedar geng bts kat sebelah je. Shina lalu menutup mulutnya dan duduk kat depan Yona perlahan-lahan. Geng bts dah mengusik Suga habis-habisan. Even Suga pun tak tahu yang Yona dah lama nak dia sebagai namchinnya. Suga lalu memandang Yona dengan senyuman nakal.

"JINJJA?!!" Tanya Suga sambil tersenyum nakal.

Yona tak mampu nak bersuara sekarang sebab malu sangat😂 Apa lagi nak pandang Suga! Yona hanya mampu memandang ke arah bertentangan dari di mana geng bts berada. Yona dah nak berdiri dan larikan diri dari tempat tu tapi Mark yang baru je tiba pun menghalangnya.

"YAHHH kau dan Suga dah bercinta kannn?!!!! Wahh chukahaeee!! Aku ingat lagi dulu kau sedih sangat bila Suga tak sebut langsung tentang nak jadikan kau yeochin masa korang dah suka antara satu sama lain. Termakbul juga hajat kau kann!" Itu dia sorang lagi si bodoh yang malukan Yona kedua kali. Dah lah cakap kuat macam speaker. Yona macam nak smackdown je Mark saat ni.

Barulah Mark sedar yang bts kat meja sebelah je masa Yona buat muka nak makan dia😂 Mark pun mengetap gigi dan duduk sebelah Shina sambil pandang Shina dan sedar akan nasib mereka sama.

"Wahh chukahae Yona ssi sebab dah ada namchin." Usik Suga sambil menahan ketawanya. Yona tak tahan dengan keadaan sekarang ni lalu berlari meninggalkan tempat tu. Muka dia dah nak meletop bila Suga cakap macam tu.

xxxxxxxxxxxx

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now