"Suga! Ada no. phone tak?"
"Nak gambar boleh?"
"Jom jadi namchin saya?"
Bertalu-talu soalan yang diberi oleh pelajar perempuan kepada Suga sejak tadi. Sekarang baru waktu rehat hahhh dah ada peminat. Mereka berada kat kantin.
Yona dan Suga duduk bersama tapi taklah duduk rapat. Banyak pelajar asyik bagi bunga dan surat cinta tapi mata Suga langsung tak pandang pelajar tersebut. Matanya hanya fokus kepada seorang gadis tu.
Jennie.
Jennie sedang duduk bersama rakannya di meja tak jauh dari meja Yona dan Suga. Jennie ada juga bereye contact ngan Suga tapi dia segera larikan pandangannya. Begitu juga dengan situasi Yona.
Yona tak kesah pun pasal persekitarannya yang bising. Terutama sekali bunyi jeritan pelajar perempuan di sekeliling Suga yang berada di sebelahnya. Matanya hanya pandang seorang jejaka.
Jaebum.
Jb bersama dengan Tzuyu di meja tak jauh dari meja Yona dan Suga. Mereka tengah gembira bersuapan. Yona hanya menahan rasa sakit hatinya. Dia sakit hati sebab Jb dan Tzuyu nampak sangat sesuai bersama berbanding dia.
Hyejung: Yona yah. Mingyu tengah cari kau. Dia nampak tak puas hati sebab dia ternampak kau ngan Suga berjalan bersama. *muncul tetiba*
"Haihh...Apa lagi budak tu nak? " Yona makin runsing fikirkan pasal beberapa jejaka yang asyik ganggu hidupnya ni.
Hyejung: Dia nak jumpa kau kat kelas dia. Ntah apa dia nak. *selamba*
Yona mengeluh panjang. Dia buat keputusan untuk tamatkan semua permainan hari ni juga. "Suga, rasanya kau perlu urus diri kau sorang diri. Aku ada hal." Kata Yona lalu berjalan menuju ke kelas Mingyu.
Suga pula tak kesah pun. Dia cuba mendekati Jennie masa Jennie nampaknya ingin beredar tapi dia tak berjaya sebab Jennie bersama rakannya sepanjang masa. Suga menghentak meja kantin tu dengan kuat membuat ianya kemek sedikit😂
- Kelas Mingyu -
"Bwo? What do you want now?" Kata Yona sambil mencekak pinggang. Mingyu duduk di tempat duduknya dengan kedua belah kakinya atas meja macam boss besar. Gula lollipopnya dikeluarkan dari mulutnya.
Mingyu: Kau curang ngan aku?
Yona: Since when aku ni yeochin kau sampai kes curang-curang ni? *roll eyes*
Mingyu: Since aku cakap aku nak kau jadi yeochin aku. *senyum bangga*
"Geumanhae Mingyu. Aku tak nak korang buat aku macam ni lagi! Tahu tak korang buat aku rasa bersalah setiap masa! Aku dah kata....Aku tak boleh terima perasaan korang." Jelas Yona dengan wajah redanya😂 Mingyu lalu membuang lollipopnya ke arah dinding dan ianya menghasilkan bunyi yang agak kuat.
"Budak suga tu ke puncanya? Kau suka sangat ke dengan dia sampai aku yang dah suka kau lama ni kau takleh nak bagi chan langsung?" Tanya Mingyu dengan perasaan tak puas hati. Rakan sekelasnya hanya mampu berdiam diri bila keadaan dah jadi menggerunkan enggini.
"Jangan nak libatkan Suga. Kau tahu yang aku memang reject kau walaupun sebelum Suga masuk di sekolah ni." Kata Yona dengan nada serious.
Hyejung: Mingyu. Dahlah tu.
Mingyu: Kau jangan nak masuk campur!! *tolak Hyejung*
Hyejung terus tergolek kat lantai bila ditolak oleh Mingyu. Yona terkejut dengan apa yang baru terjadi. Dia tak sangka yang Mingyu berani betulll nak tolak kawan baiknya.
"Gwenchana?!" Yona cemas bila kaki Hyejung berdarah akibat tergeser kat lantai masa jatuh tadi. Hyejung mengangguk kepala tanda dia okay. Yona terus melemparkan pandangan maut kepada Mingyu.
Mingyu: I-Im sorry...Jinjja mianhae...It's not on purpose... *panik*
Yona memapah Hyejung dan mereka pun ke bilik rawatan. Kakinya bukan je berdarah tapi lututnya juga retak sedikit. Yona hiraukan Mingyu yang dari tadi asyik minta maaf kat belakang mereka. Akhirnya Mingyu berhenti minta maaf dan balik ke kelas bila loceng berbunyi.
- Waktu balik -
Yona: Betull ni kau akan okay?
Hyejung: Eo. Shina kan ada? Kau nii lupa ke kami jiran? Hahh takpe. Kau urus lah si Suga tu. *wink*
Yona rasa sedih dan bersalah. Terlalu banyak benda yang tak diingini berlaku. Dia tak tahu nak buat apa lagi. Suga mendekatinya.
Suga: Kalau aku tinggal rumah kau mulai hari ni boleh tak? *bisik*
Yona mengeluh panjang. Dia dah malas nak fikir. Dia mengangguk lemah dan berlalu pergi. Btw mereka jalan kaki balik ke aparment Yona. Yona sebenarnya nak cakap tak boleh tapi dia tahu yang Suga mesti akan cuba sedaya upaya untuk yakinkannya. Dia iyakan aje sebab dia sendiri pun kesian kat Suga ni.
"Kau okay ke?" Tanya Suga. Dia berjalan kat belakang Yona. Yona mengangguk perlahan.
"Kau?" Tanya Yona pula. Dia tak pandang pun Suga kat belakang dia masa dia tanya tu.
Suga: Hmm..Sekolah ni seronok. Tapi Jennie masih tak nak layan aku. *nada sedih*
Yona: Himnaeyo... Jangan putus asa tau.
Suga: Arayo.
- Apartment Yona -
Suga duduk di sofa ruang tamu. Dia sedang menonton drama kat tv. Scarlet Heart Ryeo tajuknya. Tengah asyik dia tonton tv sambil makan ramyun, someone ketuk pintu. Dia baru otw nak buka, Yona berlari ke arahnya.
Yona: Yah!! Kau pergi sembunyi dalam bilik kau! Ppalli! Jangan buat bising tau! *bisik sambil tolak Suga masuk bilik*
Suga yang tak tahu apa-apa tu pun masuk je bilik dia dan menutup pintu. Lepas tu barulah Yona buka pintu. Kelihatan seorang jejaka yang tampan berdiri depan pintu.
Junhoe: Annyeong.
Yona: E-Eo nae annyeong Junhoe. Why are you here?
"Takde ape. Cuma nak lawat kau. Boleh aku masuk?" Tanya Junhoe. Yona teragak-agak pada mulanya tapi dia iyakan aje. Maka Junhoe pun masuk dan duduk di sofa kat ruang tamu.
Junhoe: S-So...Kau masih suka Jb?
Yona mengangguk perlahan dengan wajah bersalah. Sebenarnya, Mark dan Junhoe tahu yang Yona sukakan Jb. Mingyu je tak sebab nanti Mingyu pasti akan dedahkan rahsianya. Junhoe kan bestfriend Yona so dia tahu. Yona rasa bersalah sebab sebelum dia tahu Junhoe sukakannya, dia sentiasa ceritakan tentang perasaannya ke Jb kepada Junhoe.
Junhoe: Oh...Aku-
Yona: Junhoe yah....Mianhae. *duduk sebelah Junhoe*
"G-Gwenchana....I'll always be here when you need me. It's not your fault. Aku yang suka kau so kau takyah rasa bersalah." Junhoe memegang tangan Yona sambil tersenyum memandangnya.
Yona: Gumawo Junhoe....Aku akan tetap sayangkan kau sama macam sebelum ni. You're my forever bestfriend. *menyerabutkan rambut Junhoe*
"Tch😂 Sweet talker."
Yona tergelak dengan ayat Junhoe. "Sooo kau datang sini sebab tu je?" Tanya Yona. Junhoe berdehem selepas tu. Macam ada something yang dia nak cakap.
"Sebenarnya....Ini pasal budak Suga tu."
xxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂