Chap.35

1.4K 157 12
                                    

Yona's POV

Someone!!! Help me!!! Bodoh punya duyung! Aku tak pandai berenang lah!!!

Aku tengah struggling nak dapatkan oxygen yang memang takde dalam air ni. Aku semakin lemah dan aku tak tahu nak buat apa dah. Kenapa mereka tak selamatkan aku ni?! Lama-kelamaan mata aku pun semakin layu. Penglihatan aku kabur dan badan aku pun dah tak bergerak.

xxxxxxxxxxxx

Aku membuka mataku perlahan. Aku buka je mata aku, aku perhatikan sekeliling aku dan aku nampak langit merah. Maksudnya aku masih di dunia demon dan terlantar di hutan atas rumput yang agak keras ni. Tch ingatkan bolehlah nak pengsan dan bangun atas katil empuk.

"Yona? Yahh dia dah bangunlah!!!"

I recognize this voice. Suara Shina yang bising bak microphone rosak. Lama kelamaan mereka semua mengelilingi aku. Semua sekali. I saw Suga's face and he looks worry af huhu aman jiwa aku nampak dia risau ahahahha bukan apa, sebab siapa tak gembira bila crush mereka risaukan mereka kan?

Suga: Gwenchana?!! *memegang wajah Yona*

Fuck. Dia pegang muka aku....Nak meletop lah jantung ni rasanya. Aku masih tak terbiasalah sejak dia cakap dia sukakan aku. Selalunya aku je yang tergilakan dia tapi bila dapat tahu yang dia pun suka aku hmmm. Aku pun angguk je kepala aku.

"What happened to me?" Tanyaku. Mereka semua berpandangan sesama sendiri. Macam ada something buruk baru je berlaku ni..? Kenapa wajah mereka semua nampak risau dan sedih?

Hyejung: Yona ah. You're an angel....A-And they want you to stay with them. I...

Hyejung mula menutup matanya. W-Wait.....Aku memang angel ke?!!! But that's impossible! Aku memang takde super power kecuali rambut aku yang natural blue ni je lah. Damnn aku tak tahu nak buat apa. Aku terlalu terkejut sampai aku cuma mampu memandang mereka dengan mata terkebil-kebil.

"Sekarang ni kita kat mana?"

"Somewhere berdekatan Greasle Magical Waterfall. Mianhae Yona. Aku dah cuba segalanya untuk batalkan perjanjian ni tapi mereka tetap nak kau walaupun aku dah tawarkan untuk pulangkan semula air mereka."

Penjelasan Rose buat aku rasa bermacam feelings. Happy sebab dapat tahu aku angel dan sad sebab perlu berpisah dengan yang lain. Mad sebab aku dibuang masuk dalam air tadi dan confuse sebab aku masih tak berapa dapat percaya apa yang berlaku sekarang ni.

"Siapa selamatkan aku tadi?"

Sekali lagi mereka berpandangan sesama sendiri. Haishh, ini yang aku benci ni! Aku rasa macam nak hempuk je muka mereka semua ni. Cakap aje lahhh bukannya susah pun kan?!!! Sakit pula hati aku bila mereka aku pandangan simpati tu. Seriously, apa dah jadi?

"Yona, you saved yourself from drowning. Kau mula bercahaya dalam air tu dan badan kau mula terapung keluar dari air tu. Mata kau tertutup tapi badan kau bergerak sendiri. Kami pun tak tahu macam mana kau buat tu. Masa kaki kau landing je depan kami, kau terus pengsan."

B-Bwo......? Apa yang diorang merepek ni? Serious ke aku buat semua tu?! Aku tak tahu nak respond kat mereka dengan ayat apa. Aku terlalu speechless.

Suga: Apa kata kita bawa je Yona lari dari sini? Mereka takkan perasan kalau kita pergi sekarang.

Rose: No Suga. Mereka akan perasan. Aku pun tak nak Yona diambil oleh mereka tapi mereka tu duyung dengan kuasa yang sangat hebat. Mereka sekelip mata je boleh buat bandar kecik kita tu musnah. Kita mesti bagi apa yang mereka nak walaupun apa yang mereka nak tu....Yona.

Aku memandang mereka dengan wajah sedih. Mereka nampak sedih bila Rose kata yang bandar mereka akan dimusnahkan kalau mereka buat duyung bertiga tu marah. I don't have any choice then. Aku terpaksalah korbankan diri. Tengah mereka sibuk berfikir jalan nak selamatkan aku, aku mula tersenyum. Tak sangka merek semua risaukan aku.

I feel so....touched. Aku sebelum ni taklah ramai kawan sebab rambut ni. First time dalam seumur hidup aku, aku dapat kawan ramai cam ni walaupun mereka bukanlah manusia. Aku rasa nak nangis tapi air mata tak keluar. Mungkin sebab aku gembira tapi dalam masa yang sama sedih yang aku perlu tinggalkan mereka. Aku tak boleh biarkan Shina, Hyejung, Mark dan Mingyu stay di dunia ni lebih lama sebab mereka ada family mereka menunggu mereka di rumah.

Lainlah aku.....Aku takde family yang tinggal. That's it...Aku dah buat keputusan untuk pergi ke duyung tu. Aku takut tapi aku lebih takut bila nampak wajah mereka yang ketakutan bila dengan je bandar mereka akan musnah. 4 rakan gila aku tu pun takkan boleh balik ke dunia manusia kalau mereka pun masuk campur untuk larikan aku.

"Gwenchana."

Dengan satu kata dari aku, mereka semua pandang aku. SERENTAK. Mereka dah berlatih ke semua ni XD Aku mula berada dalam posisi duduk sambil Suga menolong aku untuk duduk memandangkan dia kat sebelah aku je.

"Aku tak kisah pun. Yang penting korang tak apa-apa. Kalau betul pun aku ni angel, maksudnya I'm not belong to both of this world. Aku tak tahu apa mereka nak kat aku tapi aku harap korang tolong carikan Red Crystal lepas ni okay? Shina, Mark, Hyejung dan Mingyu ada family menunggu mereka di dunia manusia so please help them."

Shina: What the fuck are you saying?!!! You're our family!!

Itu dia. Shina yang marah memang takleh dibawa main. Sebab hasilnya ialah aku akan dibelasah tapi dalam kes ni, aku tak pula rasa takut. Aku cuma nak mereka hidup bahagia keluar dari tempat ni.

"Yona...Are you sure you want to stay with the mermaids?" Tanya Jin. Jin tak pernah hampakan aku dengan pertanyaan dia. Walaupun agak sedih sebab dia tak cakap 'kami tak nak kau pergi' XD. Tapi tak salah pertanyaan dia, mereka mungkin ada family juga dan demon tersayang di bandar mereka. Nanti disebabkan aku, mereka terpaksa kehilangan yang lain.

"I am 100% sure. It's okay guys. Walau apa pun terjadi, aku tetap sayangkan kamu semua. Be happy and ingat-ingatlah rakan kecik kamu ni XD Kepada Shina, Mark, Hyejung dan Mingyu, I appreciate our time together. And to all the demons here, gumawo sebab tak makan kami. Especially Suga. I like you and forever will be. You guys deserve to be happy and I don't wanna ruin it."

xxxxxxxxxxxxxxxx



[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now