"Rasanya yang lain dah jumpa Yona tak?" Tanya Jimin kepada Suga. Mereka tengah tunggu di dalam bilik rehat dengan penuh rasa tak senang. Suga hanya menutup wajahnya dengan kedua telapak tangannya sambil mengeluh tanda 'haraplah mereka dah jumpa Yona'.
Raja Taeyang: Mian sebab ambil masa sikit. I want to introduce my Queen to all of you.
Jimin dan Suga terdiam bila Yona mula masuk dalam bilik tu. Yona tak perasan at first sebab dia tak nak pandang pun wajah tetamu Raja Taeyang tapi rupanya tetamu dia ialah Suga dan Jimin. Yona pun terkejut sama.
Yona: A-Annyeong....
Raja Taeyang lalu duduk di kerusi berhadapan dengan Jimin dan Suga. Yona masih lagi terkaku tapi bila Raja Taeyang mengarahkan Yona untuk duduk sebelahnya barulah dia akur. Yona tak dapat nak pandang pun wajah Suga sebab terkejut sangat bila dapat tahu yang Suga ni sepupu kepada Raja Taeyang.
"I-Ini ke Ratu istana ni?" Tanya Suga kepada Raja Taeyang.
"Eo. Dia ni.. Angel. I know it's wrong but believe me that I know what I'm doing. Aku akan bagitau bila aku dah sedia nanti. Oh ya, nama dia Shin Yona. Yona, ini sepupu aku Suga." Jelas Raja Taeyang. Dia tak tahu yang Suga dan Yona ni memang dah kenal and lebih dari cuma kenalan.
Suga menghulurkan tangannya kepada Yona sebagai tanda perkenalan kononnya. Yona tak tahu nak buat apa. Dia bercadang nak sambut tangan Suga tapi Raja Taeyang memegang tangan Yona dengan segera.
"Don't force yourself to like my cousin if you scared of them. Hold my hand." Bisik Raja Taeyang kepada Yona. Yona agak bingung dengan Raja Taeyang yang tetiba baik terhadapnya. Yona terdiam sambil memandang Raja Taeyang lama. Raja Taeyang pun memegang tangan Yona erat.
Raja Taeyang: Dia tak biasa jumpa banyak devil lagi. *menolak tangan Suga dengan sopan*
Suga: E-Eo mian...
Mereka pun bercerita dengan awkwardnya. Hanya Raja Taeyang yang agak selesa bercerita. Setelah mereka selesai bercerita, Raja Taeyang pun mengarahkan Yona naik ke bilik dulu dan dia pula akan bawa Suga dan Jimin pergi ke bilik tidur mereka. Suga tipu yang dia ingin menginap istana ni sementara sebab dia rindukan Raja Taeyang dan istana ni.
- Bilik Yona dan Raja Taeyang -
Yona: Kenapa dia baik dengan aku? Pegang tangan aku pula tuuuu?! Chamkan, jangan kata dia nak makan aku sebab aku nampak sedap sangat tadi?! A-And... Suga cousin dia like wtf?! Ini ke caranya Suga nak bawa aku keluar dari sini? Urghhh!!
Stress Yona bila dia fikir dengan sedalam-dalamnya. Tengah dia jadi orang gila dalam bilik tu, Raja Taeyang pun masuk dengan wajah 'apa pompuan gila ni tengah buat?!'. Yona lalu membetulkan dirinya dan tunduk tanda hormat. Dia dah trauma dengan kes Raja Taeyang tolak dia sampai tangan dia cedera teruk.
Raja Taeyang: Macam mana tangan kau boleh sembuh cepat sangat? *rasa bersalah*
Yona hanya tersenyum palsu. "Aku guna magic illusion aku. Ianya masih lagi cedera cuma aku dah balut dengan kain. Ia takkan kelihatan cedera bila dipandang tapi bila disentuh, illusion tu akan hilang." Jelas Yona. Dia dapat tahu pasal ni bila salah satu maid yang masuk dalam biliknya tadi beritahu pasal kuasa tu. Yona pun cuba dan ianya berjaya.
Raja Taeyang: I-I'm sorry for hurting you-
Yona: Kenapa kau tetiba baik dengan aku? Kau ada rancang sesuatu ke lepas ni? *jujur*
Raja Taeyang: B-Bwo?
Sebenarnya Raja Taeyang takde niat lain pun selain daripada minta maaf. Dia cuma rasa bersalah sebab dah sakiti Yona dengan teruk cuma disebabkan dia tengok album lamanya. Dan dalam masa yang sama Raja Taeyang juga telah jatuh hati pada Yona sebab tulah dia act overprotective tu chewahhh XD
"Aku cuma nak minta maaf je sebab dah buat kau cedera. A-Angel bukan tahu sesuatu pasal heal diri sendiri ke?" Tanya Raja Taeyang. Ya memang Raja Taeyang kuat tapi dia tak boleh heal someone sebab itu bukanlah kepakaran dia.
Yona tak tahu pula pasal heal ni jadi dia hanya mampu menggeleng kepala. Luckily Yona tahu cara nak rawat tangannya menggunakan cara manusia. Jadi Yona bercadang akan biarkan saja lukanya dirawat sebegini.
Raja Taeyang: D-Do you perhaps have a boyfriend? Or someone that you like? *shy + curious*
"Ouh. Erm... I don't have a boyfriend."
Gembira Raja Taeyang mendengar. Bibirnya tersenyum lebar tapi dia sembunyi kan dengan pura-pura sakit leher dan tundukkan kepalanya.
"But I do have someone that I like."
Penjelasan Yona membuat Raja Taeyang mula berasa hampa. Raja Taeyang hanya mengangguk kecil tanda . Nak sangat dia tanya siapakah jejaka yang dia suka tapi dia takut yang Yona akan rasa curiga oleh itu dia senyap je.
Yona: Is it true that I must die after I give birth to your son or probably daughter?
Raja Taeyang berfikir sejenak. "Eo. Sebab kau ialah musuh ketat kami." Raja Taeyang rasa agak bersalah bila berkata sebegitu tapi ianya benar.
Yona: Ouh...A-Apa akan jadi kepada *batuk sengaja* a-anak kita nanti?
"Dia akan tolong aku untuk hapuskan dunia Angel memandangkan dia ada kuasa angel dan juga kuasa devil. Bila dia dewasa nanti dia mesti akan jadi kuat dari semua makhluk angel dan devil dan aku akan jadikan dia sebagai Raja di dunia syaitan. Mungkin dia juga boleh kuasai dunia manusia sebagai bonus? Heh, dunia manusia yang lemah tu senang sangat nak kuasai. Makhluk macam apalah manusia tu ya?" Kata Raja Taeyang.
Yona: Wanna know a secret about me? Memandangkan aku ni akan mati juga lepas ni so takpelah kot.
Raja Taeyang memandang Yona dengan wajah hairan. Dia mengangguk tanda 'apa salahnya'.
"Aku bukan angel tulen. Aku angel kacukan manusia."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasíaHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂