Chap.72

1K 126 6
                                    

" Setahu aku kau ngan budak Suga tu ada hubungan kan? Apa dah jadi? Ouh rasanya mesti sebab kemalangan dia tu kan?" Tanya Junhoe. Kini Yona dan Junhoe berada kat love cafe di cafe kegemaran Yona dan Suga.

Yona: Wah Junhoe. Kau ni tak selalu ada dalam cerita ni tapi banyak pula kau tahu kan😂😂

Junhoe: Ofcourselah😌 So mana yang lain? Shina and Hyejung?

Yona: Shina still in same college as me but Hyejung dah ada cafe sendiri.

Junhoe mengangguk tanda faham. Telefonnya mula berdering dan Junhoe pun mengangkat panggilan tersebut.

"Yeobuseyo? Nae. I'll be back soon enough." Jelas Junhoe sambil mematikan talian. Nampaknya Junhoe ada hal.

"Mian bestfriend! aku terpaksa pergi. Coach aku dah cari aku. See ya later cutie!" Kata Junhoe sambil mengusap rambut Yona kasar dan berlari pergi. Tinggallah Yona sendirian.

Yona: Em yelah. Baru je sampai dah pergi. Tak sempat pun order dia sampai. Apa kena dengan semua orang hari ni? Macam sengaja tak nak layan aku je? Aku ada buat salah ke?

Yona keep on thinking of apa benda yang dia dah buat sampai semua orang tak layan dia. Macam takde apa pun yang teruk Yona dah buat so Yona pun dah buntuh. Tak tahu apa dah jadi.

Yona pun mula teks siapa saja yang ada dalam contact dia. Saja je manalah tahu ada yang balas sebab nak juga Yona tanya apa dah jadi sebenarnya.

Yona to Jae
: Yahh where are you?!

Yona to BM
: Korang dah sampai rumah ke?

Yona to Mina
: Gurl are you okay already? Macam mana kau boleh sakit?

Yona to Shina
: Yooooo where are you? Wanna hangout?

Yona to Mark
: Kenapa kau tak layan aku tadi?!!!! Nak mampos ke?!!😊🖕

Yona to Hyejung
: Kau tahu kan aku ngan Shina akan ke cafe kau esok? Jangan lupa kami nak sleepover kat rumah kau tau!

Yona to Suga
: Are you avoiding me? If yes then tell me because I don't wanna put high hope. I will not text you or talk to you ever again if you dislike me.

Habis 30 minit masa Yona dah terbuang hanya untuk teks anak-anak monyet yang tak layan dia sehari suntuk hari ni. Nasib baik Yona tak ada no. ahli bts lain sebab kalau ada, akan di teks juga semuanya.

Saat paling sukar bagi Yona ialah saat dimana dia perlu susun ayat untuk disend kepada Suga. Yona rasa takut at the same time curious. Dia tak naklah sukakan Suga kalau Suga tak sukakan dia. Nanti mungkin Suga akan rasa tak senang.

Yona menunggu balasan dari mereka sambil makan kek coklat dan minum cafe latte nya. Yona siap main mobile legend lagi di phonenya. Masa berlalu dengan pantas, dah 2 jam Yona kat love cafe tu tapi bila dia tengok peti mesej nya. Takde siapa pun balas.

Yona buka whatsapp dan ternyata online juga budak-budak tu tapi tak balas-balas teks Yona. Kena bluetick adalah. Marah juga Yona dengan apa yang jadi sekarang ni.

- Di rumah Yona -

Senyap sepi. Takde bunyi langsung maksudnya takde oranglah. Cengkerik pun tak berani berbunyi sebab Yona sangat marah sekarang ni. Dia check peti mesej dia sekali lagi dan yeap mereka tak balas pun.

Akhirnya Yona bercadang nak teks mereka semua dengan ayat yang sama iaitu :

"Okay kalau korang memang tak nak layan aku, it's okay. Aku akan pergi jauh dan tak kan jumpa korang lagi."

Yona pun hantar mesej tersebut kepada mereka semua. Yona packing beberapa barang yang perlu dan keluar dari rumah. Nak merajuk sekejap😂 Yona akan bersembunyi sambil tenangkan fikiran di hotel berdekatan😂 Hotel lah ofcourse at least ada class sikit tempat bersembunyi tu😂

Bagi memantapkan lagi lakonan Yona. Dia nak matikan phone dia. Esok pagi barulah dia on😂😂 Bukannya marah sangat cuma Yona saja nak tahu apa dah jadi sebenarnya.

xxxxxxxxxxxxxxxx

"Wahhh!!! Bilik ni memang mantap aku bagi 5 bintang!!" Happy pula Yona saat ni😂 Motifnya untuk merajuk tapi dah macam pergi happy holiday pun ada sekarang ni😂

"Dah ada yang balas ke rasanya?" Gumam Yona sendirian. Rasa gatal pula tangannya nak pergi on phone dan check apa yang sepatutnya tapi dia tak naklah rosakkan rancangannya. Manalah tahu kalau takde yang balas. Lagi marah Yona dibuatnya nanti.

Yona pun baring atas katilnya. dia nak gunakan kuasanya bermain sebab boring. Yona lalu on tv dari jauh guna kuasanya. Bila jari telunjuk Yona membuat putaran, channel tv akan bertukar. Seronok Yona dengan hasil kuasanya😆

Yona malas nak berjalan untuk ke pintu apabila ada orang ketuk. Dia lalu menggunakan kuasanya dan terapung sampailah ke pintu. Yona hanya buka sikit je dan menampakkan bahagian kepalanya sahaja.

"Annyeonghaseyo. Hari ni kami adakan  Party untuk 100th anniversary untuk hotel ni. Memandangkan cik adalah pelanggan dalam hotel ni maka kami nak jemput cik ke party tersebut di hall yang terdapat di tingkat paling bawah pada jam 6 petang. Kalau cik tak keberatan, datanglah yer😃" Jelas seorang gadis yang beruniform seperti pramugari. Mungkin style pemakaian untuk pekerja hotel kat sini kelas tinggi.

"Nae." Itu sahajalah yang dibalas oleh Yona sebelum dia menutup pintu.

Yona: Patutlah mahal betul kos nak tinggal semalaman kat sini. Tengoklah pakaian pekerja mereka fuhh mantap.

Yona sempat mengumpat lalu duduk atas katil dan stretch kakinya. Dia lalu mengikat rambutnya tinggi. Memikir tentang patut ke dia pergi. Kalau pergi, ada free makanan. Kalau tak pergi, boleh tidur lama sikit.

"Aish! Pergi jelah! Nak juga aku berparty ni. Dah lama tak menari macam orang gila depan orang ramai.😂" Kata Yona sambil tergelak mengingat kenangan lama di mana dia suka ke party rakan di sekolah untuk menari tarian orang gila je. (Bayangkanlah macam tarian kwang soo)

Pakk!!

Yona terjatuh bila dia terapung nak ke almari pakaiannya.

"Ouch! Sakit pinggang aku! Urgh...Kenapalah kuasa ni takleh guna lama kat dunia ni." Bebel Yona. Yona mula teringat semasa dia baca buku milik Suga di rumah Suga dahulu.

' Kuasa demon hanya boleh diguna pakai dengan suka hati di dunia demon. Penggunaan kuasa di dunia lain akan melemahkan diri dan juga boleh membawa kematian. Jangan sesekali guna kuasa di dunia lain kalau tak urgent.'

Yona assume yang peraturan kuasa angel juga sama seperti peraturan kuasa demon. Sebab Yona selalu guna kuasa dan akhirnya telah pengsan kan diri sendiri.

Dia taklah guna kuasa untuk main je. Yona selalunya guna kuasa untuk bantu orang yang dia nampak depan mata jelah😂 Macam buruh yang angkat simen banyak dengan tangan je. Yona akan ringankan berat simen tu dengan kuasa supaya pak cik buruh tu tak kepenatan. Begitu juga dengan anak kecil yang sesat atau budak yang dibuli oleh orang lebih besar.

Yona sering pengsan lepas je guna kuasa. Tapi dia dah jarang guna kuasa buat masa ni. Nak elakkan diri bunuh diri😂 Malangnya, dah terguna pula tadi untuk have fun. Yona dah tak fikir tentang consequencesnya.

Yona perlahan-lahan berdiri dari lantai. Yona duduk di bucu katil sambil menarik nafas dan menghembus nafas. Yona berdiri untuk mengecheck pakaian yang ada dalam almari.

"Wow ada pakaian juga! Ingatkan kosong. Hotel ni aku bagi 10 bintang!!!" Jerit Yona dengan excited. Memang cukup sempurna service dalam hotel ni.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

HAPPY BIRTHDAY JIMINNNNNNNN!!!!!!!!

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now