From: King Taeyang
Yona, please take good care of Suga. Reason aku lepaskan korang adalah disebabkan oleh Suga. Dia bagaikan adik yang aku tak pernah ada. Suga tak pernah rasakan kasih sayang ibubapa sebab tulah aku rela lepaskan kau untuk dia sebab dia lagi layak dapat kau dari aku. Aku tak nak tulis banyak sebab aku malas. So that's it. Oh and there's one more thing that I want u to know. Thank you for everything.
Itu sajalah yang ditulis oleh Raja Taeyang. Yona rasa cukup sedih membaca surat tersebut. Dia tak sangka yang Raja Taeyang ada sifat lembut hati sebegini.
Hyejung: Baik juga dia tu ya? Dia suka kan kau tapi dia lepaskan untuk cousin dia yang dia sangat sayang. What a gentleman.
Shina: I know right!!!! Dahlah handsome!!
Mingyu&Namjoon: Oii. *jealous*
Mereka semua dalam perjalanan nak balik ke tempat tinggal mereka. Rose juga dah dapat apa yang dia nak iaitu air dari air terjun magic tu. Red Crystal juga dah ada. Yang tinggal sekarang ni hanyalah ucapan selamat tinggal yang masih belum mereka bersedia lagi.
"Hyung... Kau akan biarkan Yona pergi?" Tanya Jhope kepada Suga. Mereka berdua tengah berjalan berdua dibelakang sebagai guard. Yona dan gadis lain berada di paling hadapan.
Suga: I don't know...
"Just go hyung. Raja Taeyang dah restukan hubungan koranglah. Pergi jelah." Jelas Jungkook. Namun ada sedikit rasa kesedihan dalam hatinya bila Suga pergi ke dunia manusia semula. Jungkook takut yang Suga takkan kembali semula.
- Malam menjelang -
"Mari berehat dulu dan esok pagi sambung semula. Aku dah letih nak mampos ni." Jelas Rose sambil membebel macam nenek.
Yang lain turut bersetuju dengan Rose dan mereka mula mencari bahan-bahan semula jadi untuk mereka jadikan tilam dan selimut. Setelah tu, mereka dirikan unggun api dan mereka tidur keliling unggun api tersebut.
Semasa yang lain tengah syok je tidur sampai ada yang mengigau, hahhhh itu dia Yona dan Suga yang curi-curi gi dating fuhhh licik amat XD Mereka pergi ke tempat yang jauh sedikit dari yang lain supaya mudah mereka nak berbual.
Yona: Kau nak baca surat tu tak?
Suga: Takpelah. Aku dah boleh agak apa yang dia tulis. Mesti tentang aku lebih layak sebab aku kurang kasih sayang. Tch. Buat aku nampak lemah jelah budak tu.
"Tak lama lagi... Aku dan kawan manusia aku akan balik." Jelas Yona. Dia memang dah lama nak bincang hal ni sebab inilah saat penentunya. Mereka patut berpisah je ke ataupun teruskan. Yona dah tentukan untuk terima je apa yang Suga putuskan. No hate at all.
Suga: Yona... Can't you stay here? *memegang kedua belah tangan Yona*
Suga sepertinya terdesak untuk buat Yona stay dengannya di dunia ni. Yona tersenyum manis tapi disebalik senyuman tu tersembunyinya kesedihan Yona yang tersangatlah dalam.
Yona: This is not my world Suga. The only place that comfortable and suit for me is in human world.
Suga: But I can't be there-
Yona: I know Suga. I know.
" So maksud kau...Kita akan berpisah? How bout Namjoon and Shina? Takkan kau nak biarkan rakan kau bersedih?" Tanya Suga. Saja je Suga nak babitkan Shina XD Dia berusaha nak buat Yona kekal bersamanya.
Yona: I'll think about it. Jomlah pergi rehat. Nak pecah kepala aku fikir pasal semua ni.
Suga nak selesaikan hal dengan cepat tapi memandangkan Yona dah penat, dia pun iyakan sajalah. Mereka berdua pun berdiri dan jalan bersama menuju ke tempat yang lain berada. Masa mereka sampai je, semua masih lagi tidur so mereka taklah rasa malu kena tease oleh rakan mereka nanti XD
- Keesokan harinya -
V: Wahh indahnya pagi! Pagi kat dunia manusia macam mana ek?
Hyejung: Bukan kami dah pernah cakap ke? Pagi di dunia kami, ada cahaya matahari dan langit warna biru terang.
V: Dah pernah bagitau ke? Maybe masa tu aku tak beri perhatian kot huhu.
"Tak lama lagi dah nak sampai ni. Macam cepat je masa berlalu kalau dalam perjalanan balik. Aigoo berpisah lagi." Jelas Jin. Perkataan ni buat Namjoon dan Suga agak resah. Namjoon dan Suga sibuk betul bincang berdua dari tadi.
Begitu juga dengan situasi Shina dan Yona. Tapi mereka tak bincang berdua, mereka bincang berlima XD Termasuk dua jejaka bernama Mingyu dan juga Mark. Kumpulan mereka berada di hadapan dan kumpulan lain berada di tengah dan Namjoon serta Suga berada di paling belakang.
Mark: Kau betul-betul nak ikut kami balik? Kau tak kisah tinggalkan namchin kau tu? *pandang Yona dan Shina*
Mingyu: Korang perlu fikir dengan jelas apa yang korang nak . Kalau kau memang nak balik dunia manusia, kau dah tak boleh ke sini tau.
Hyejung: Majayo. Aku takkan benarkan korang ke sini lagi kalau korang memang nak ikut kami balik ke dunia manusia sekarang. Aku takkan dapat lepaskan korang berdua masa tu nanti. *pout*
"Awww Hyejung ah. We're both serious. Kami memang akan ikut korang balik. Kami tak sesuai berada di sini." Jelas Shina sambil mencubit pipi Hyejung. Yona turut tergelak kecil.
"Kata orang, jodoh tu tak ke mana huhu XD Kalau memang kami dah ditakdirkan bersama, walau apa pun terjadi kami akan tetap berjumpa semula." Jelas Yona sambil tergelak macam makcik makcik XD
Mereka pun meneruskan perjalanan sampailah ke destinasi. Yona dan Shina tak bercakap pun dengan Namjoon dan Suga sebab Namjoon dan Suga rasanya tengah merajuk tu XD Marah sebab Yona dan Shina tak nak stay di dunia ni bersama mereka.
Rose: Yah. Kenapa budak berdua tu? *tanya Yona sambil pandang Namjoon dan Suga*
"I don't know XD Maybe they're mad at us for not staying with them in this world." Jelas Yona sambil tergelak palsu. Dia tak nak kedengaran sedih buat waktu ni.
Rose: And why not? *hairan*
Yona: We love our man. *sambil pandang Shina* But the fact that we're not belong in this world is haunting me. We will go back and that's it.
Rose: Well...You better settle this out with your man. Ingat, walaupun mereka ialah devil, mereka tetap lelaki yang berperasaan.
Yona: I know....
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂