Ian, Wan dan Fea sudah berada di KLIA untuk menghantar Reza. Setengah jam lagi Reza akan berlepas ke Costa Rica, negara yang terkenal dengan pembuatan biji kopi.
"Reza, jaga diri okay kat sana. Jangan lama-lama sangat kat sana tu, SunShine Cafe memerlukan kau." Pesan Wan. Bahu Reza ditepuk beberapa kali, tanda perpisahan dan mereka akan bertemu lagi.
"Ya. Kau jangan risau. Aku mesti balik punya." Jawab Reza sambil tersenyum.
"Bro. Apa yang Wan pesan tu, aku pun nak pesan jugak benda yang sama. Kau jangan lama-lama tau kat sana. SunShine Cafe tu sementara je aku jaga untuk kau. Kau tak balik, aku jual je cafe tu." Seloroh Ian.
"Woii!" Serentak Reza dan Wan bersuara. Ian ketawa.
"Kau jangan wat hal bro. Cafe tu hasil usaha aku tau. Aku bagi Reza sebab aku percaya dia boleh uruskan cafe tu dengan baik." Bebel Wan, risau dengan ugutan Ian.
"Kau Reza, jangan tak balik eh. Aku cari sampai lubang cacing kalau kau tak balik." Ugut Wan pula pada Reza.
Ian sudah ketawa di sebelah mendengarkan bebelan Wan.
"Kau tengok ni Ian. Kau punya pasallah ni." Marah Reza pula.
"Kau ni Wan. Kau percayalah cakap budak sengal ni. Takkanlah aku tak balik." Ucap Reza, cuba meyakinkan
Wan."Hahaha. Rileks rileks. Gelabah betullah korang ni. Aku gurau je. Takkanlah aku nak buat macam tu." Jelas Ian dengan ketawa yang masih bersisa. Bahu Wan dan Reza ditepuk perlahan, minta bertenang.
Serentak dengan itu, Wan dan Reza menumbuk lengan Ian, lalu ketiga-tiga mereka ketawa.
Fea yang sedari tadi hanya menjadi pemerhati turut ketawa kecil melihat gurauan tiga orang lelaki itu. 10 tahun lamanya dia tidak melihat 'scene' itu.
Reza mencuri pandang Fea yang berdiri tidak jauh dari mereka.
'I will miss that girl. Take care my little girl. I'll be back to make you as my girl. Please wait for me..' Bisik Reza di dalam hatinya.
Ya. Gadis itu pasti akan dimilikinya.
"Abang Reza.." Fea mendekati Reza.
"Jaga diri elok-elok tau kat sana. Cepat balik eh. Tak best lah kalau bukan abang yang selia kita orang." Pesan Fea. Sempat lagi buat ayat mengada.
"Ohh. Sebab tak best ke? Ingatkan sebab rindu abang." Seloroh Reza, namun dia benar-benar memaksudkannya. Cuma Fea saja yang tidak mengetahuinya.
"Rindulah. Mana boleh tak rindu." Ucap Fea.
Mendengarkan ayat Fea itu saja sudah mampu membuatkan Reza tersenyum di dalam hati.
"Cepat balik tau.." Pesan Fea lagi. Tak mahulah dia lama-lama bekerja di bawah Ian Hanafi, si mulut laser itu. Boleh sakit jiwa!
"Ya. Fea pun jaga diri okay. Jangan nakal-nakal. Kerja elok-elok. Dengar cakap bos baru. Jangan suka dok kenakan dia." Pesan Reza sambil berseloroh.
Cepat saja Fea mencebikkan bibirnya apabila disebut tentang lelaki itu.
"Tengoklah macam mana." Jawab Fea pendek. Reza hanya ketawa kecil dengan jawapan Fea.
"Okay cukup-cukuplah ucapan perpisahan korang berdua. Kapal terbang dah nak berlepas kejap lagi. Karang terlepas pulak." Celah Ian tiba-tiba.
Reza melihat jam di tangannya.
"Oh yelah. Okay okay. Wan, Ian.. aku gerak dulu ye. Doakan perjalanan pergi dan balik aku kay." Pamit Reza sambil bersalaman dengan kedua orang sahabatnya itu.
YOU ARE READING
IAN HANAFI ✔
RomanceIan Hanafi Tan Sri Mukhriz.. Kisah silam cuba dilupakan. Dia mencari sebab untuk berubah. Namun ego setinggi puncak Himalaya itu tidak mudah untuk dirobohkan. "You step on my shoe, on my feet and you just make an innocent face?" Marah Ian pada gadis...