- 73 -

470 37 11
                                    

"Ako vyzerám?" Otočila som sa na Colleen v zelených šatách s vyčesanými vlasmi. Uškrnula sa a neodpustila si pripomienku na môj vzhľad, ako obyčajne zameranú na ryšavú farbu mojich vlasov.

"Lepšie ako Anna Shirley na svojom prvom plese. Poďme už. Umriem na starobu, kým sa vyhrabeš z bytu!" Súrila ma nedočkavo a tak som schytila koženú bundu prehodenú cez stoličku a pobrala sa za ňou. Teo s Jo už nás čakali pred domom. 

"Slečny, vyzeráte super. Samozrejme nie tak dobre ako moja manželka, ktorá ma to donútila povedať." Jo ho tresla do hrude a následne sa na nás usmiala.

"Naozaj vám to pristane. Fin, nebude vadiť ak sa k nám v klube pridá aj Brennan a jeden jeho známy?" Spýtala sa ma Jo s nevinným pohľadom.

"Vôbec nie." Odvetila som stroho. Bola som veľmi zvedavá, o čom včera Teo hovoril. Ráno som bola za mamou, ale ani z nej som nič nedostala. Nič ma však nemohlo prekvapiť viac, než to, čo tam na mňa čakalo. Vonku sa ozývala tanečná hudba a keď sme vošli dnu ucítila som príjemnú ovocnú vôňu. Steny aj strop klubu boli vymaľované čiernou farbou, ktorú sem a tam prekrývala modrá. Pri druhom pohľade som si všimla, že sa ligocú. Dokonale imitovali nočnú oblohu a pôsobilo to veľmi pekne. Teo nás viedol kamsi bližšie k baru pomedzi ľudí, prešli sme cez parket, ktorý bol ohraničený žiarivými svetlami v podlahe. Zrazu som zdvihla oči pred seba a okamžite som stuhla. Nebola som schopná pohybu, len som nemo civela na to, čo sa predo mnou ukázalo. 

Na protiľahlej stene bol namaľovaný mladík, ktorého som poznala až priveľmi dobre. Bol to kostlivec vytvorený Elliho rukou, ktorý zhorel pri požiari garáže. Teraz som ho ale znova videla celého. Nechápavo som na neho civela, až pokým si ma tam nevšimol Teo.

"Harry u seba doma našiel nejaké staré skice. Maľovala to priateľka majiteľa. Je fakt šikovná." Na sekundu som na neho obrátila tvár, ale potom som sa znova zahľadela do očí toho chlapca. Oči boli to jediné, čo z neho zostalo. A teraz tu bol, tak ako predtým. Celý. Bolo to akoby moje kúsky niekto vzal a spojil ich dokopy. Chcelo sa mi plakať a zároveň som cítila neskutočnú radosť. Teo sa vrátil k stolu a ja som ho konečne nasledovala. Nemohla som však ani poriadne dýchať, bola som priam uchvátená tým výtvorom. Moje myšlienky prerušil Brennan, ktorý sa k nám predieral pomedzi tancujúcich.

"Kde je?" Spýtal sa ho Teo skôr, než sme ho stihli pozdraviť. 

"Príde. Len trochu neskôr." Odvetil mu a potom sa obrátil k nám. Keď som ho predstavila Colleen, len mu mávla rukou a nechala ho sadnúť si vedľa nej na kraj boxu. Pohľad mi stále uchodil k tomu výtvoru na stene a Colleen si všimla, aká som zamyslená. Vytiahla ma najprv k baru a následne, po pár pohárikoch, na parket. Snažila som sa tancovať, ale nemohla som sa sústrediť. Neustále ma hrýzla myšlienka, prečo to tak s Harrym dopadlo. Tak rada by som to všetko napravila. Tak rada by som bola s ním. Potom všetkom čo pre mňa urobil. 

Tancovala som a snažila sa nevnímať moje myšlienky, ale napriek hlasnej hudbe mi hučali v hlave ako ozvena. 

"Musím sa ísť napiť!" Zakričala som Colleen, ktorá ma automaticky nasledovala k baru. Neprestávala sa hýbať, tancovala ešte aj, keď sme si sadli na barové stoličky a ja som sa neubránila úsmevu. 

"Pozrime sa, kto sa to vrátil!" Ozvalo sa zrazu za mnou a ja som sa k neznámemu otočila.

"Poznáme sa?" Spýtala som sa ho zmätene. Usmial sa, ale v jeho tvári nebolo nič príjemné. Znervóznela som.

"Ja teba áno. Ty ségra toho mŕtveho feťáka." Jeho slová ma pichli pri srdci, ale snažila som sa zostať pokojná. Colleen už sa ale prestala mrviť a uprela na cudzinca vražedný pohľad.

"Čo si povedal?"

"A okrem toho, chodila si s Haroldom. Čudujem sa, že kvôli takej sliepke sa na nás vysral! Prišiel som kvôli tebe o najlepšieho dílera. Ale nedivím sa. Aj ja by som ti rád niečo urobil!" Úlisne sa ku mne pritisol, Colleen už sa načahovala po pohári, ktorý mu zjavne chcela tresnúť o hlavu. On ma ale schmatol za ruku a potiahol k sebe, takže som na neho prakticky spadla, pretože som neudržala rovnováhu. Schytil ma ešte pevnejšie a znova sa na mňa zaškeril. Colleen ho chcela odo mňa odtisnúť, ale radšej sa potom zvrtla a bežala po pomoc. 

"Čo my na to povieš? Za rýchlovku na hajzloch ti to možno prepáčim." Do očí sa mi vtisli slzy. Začínala som sa báť. Chcela som sa mu vykrútiť, ale držal ma príliš pevne. Dych mu smrdel po alkohole a mne sa z toho chcelo zvracať. Ľudia tancovali, nikto si nás nevšímal. Isté dievčatá pri bare sa len vzdialili, aby sa aj im neuštedrilo niečoho nepríjemného. Zrazu som si všimla postavu za jeho chrbtom, ktorá ho schytila pod krk a odsotila ho odo mňa tak silno, že takmer spadol na zem. Zostala som stáť ako obarená, srdce mi búšilo. 

"Si v poriadku?" Ozval sa jeho hlas, keď ma chytil za ramená a pozrel na mňa svojimi modrými očami. 

BezradníWhere stories live. Discover now