'Het is een meisje mevrouw,' de dokter richt zich op mij. 'we kijken haar even na om te kijken of ze gezond is, en dan leggen we haar bij u neer.'
Vermoeid kijk ik naar het kleine wondertje voor me.
Liam komt naast me staan, tranen van geluk staan in zijn ogen en ik kan je vertellen dat het bij mij niet anders is.
Breed glimlachend pakt hij mijn hand. 'Gefeliciteerd met ons kleintje, mama.'
Ik glimlach terug, te moe om iets te kunnen zeggen.
'Ik leg haar nu bij u neer, oké?' de dokter glimlacht vriendelijk terwijl ze het kleine, huilende meisje bij me neerlegt. 'Ze is gezond.'
Ik knik, tranen lopen over mijn wangen. 'Hallo, kleine.'
'U kunt het best uw shirt uit doen, mevrouw, huid op huid contact is erg belangrijk bij de ouders, zo kan ze u herkennen.'
Ik mompel vermoeid een ¨Oké¨ en trek vervolgens met behulp van een andere dokter mijn shirt uit.
De dokter verteld dat de borstvoeding nu erg belangrijk is, en ik luister naar hem.
Zwijgend kijk ik naar het drinkende kindje voor me.
Voorzichtig trek ik de deken iets verder omhoog zodat het lichaampje van de kleine voor me wordt bedekt.
'Ze is prachtig,' Liam glimlacht, zijn blik staat op haar gericht.
Ik knik, een onbekend gevoel gaat door mijn lichaam heen.
Het is een fijn gevoel, zou iedereen dit voelen als ze net moeder geworden is?
Een soort mix van liefde, verwondering, blijheid en vermoeidheid?
Ik grinnik bij het laatste woord.
Het klopt wel, ik ben kapot!
Letterlijk gesloopt.
De bevalling heeft zeven uur geduurd, dus misschien kan je je wel voorstellen dat ik erg moe ben?
Ook al duurde de bevalling best wel lang, wat overigens volkomen normaal is, ging het redelijk goed.
Verschillende mensen hadden mij aangeraden -ook specialisten- om in een ziekenhuis te bevallen, omdat mijn zwangerschap niet super vlekkeloos verliep, maar het viel mee!
Uiteindelijk is dat dus ook gebeurd.
'Ze is onze, lieve, kleine Faith,' mompel ik zacht.
Ik ben opzich niet zo van authors notes, omdat ik wil dat jullie verder kunnen lezen zonder eerst naar mij te hoeven luisteren, maar dit vind ik even belangrijk: Ik ben GEEN specialist op het gebied van baby's en jonge kinderen, mijn informatie heb ik van de kindjes waarop ik pas en internet, dus als iets niet klopt, weet je waarom ;)
Hoe vonden jullie het eerste hoofdstuk?
JE LEEST
Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2
FanfictionVermoeid kijk ik naar het kleine wondertje voor me. Liam komt naast me staan, tranen van geluk staan in zijn ogen en ik kan je vertellen dat het bij mij niet anders is. Breed glimlachend pakt hij mijn hand. 'Gefeliciteerd met ons kleintje, mama.' Ik...