24. Liam

940 51 12
                                    

'Ivy?' Ik druk onhandig met Faith opgetild de deur open. 'Ik ben thuis.'

'Li!' Een opgewonden stem klinkt uit de woonkamer en al snel staat ze voor mijn neus.

De opgewonden blik verdwijnt van haar gezicht af. 'Je hebt Faith mee genomen?'

Ik knik en bijt op mijn lip. 'Ja, ze wilde graag met mij mee, dus ik heb haar mee genomen.'

Ivy knikt. 'Oké.' 

'Ze blijft maar een paar dagen, niet zo lang.' Ik probeer haar gerust te stellen.

Ivy knikt weer en drukt een kus op mijn wang. 'Ik hou van je.'

'Ik ook van jou, Iv.' Ik zet Faith op de grond neer en kijk haar glimlachend na wanneer ze het huis door kruipt.

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik het eng vind...

Dit is mijn eerste dag in Faith haar leven dat ik helemaal alleen op haar moet passen.

Nu ik me dat bedenkt weet ik hoe slecht dat klinkt, vooral wanneer je bedenkt dat Maaike dit al heel vaak gedaan heeft.

Maar goed, alsnog vind ik het spannend.

En ik weet dat ik Ivy om hulp kan vragen, maar aangezien ze geen kinderen wil, en er niet zo veel mee heeft wil ik haar dat niet vragen...

'Moet ze... Ehm... Faith nog iets te drinken ofzo? Een koekje misschien?' Ivy haalt me uit mijn gedachten en kijkt me onzeker aan.

Ik schud mijn hoofd. 'Dat doe ik wel hoor, schat.'

Ze knikt, haar blik twijfelend op Faith gericht.

Ik zucht zachtjes.

Ik weet dat Ivy het oprecht probeert om een goede -soort van- stiefmoeder te zijn, maar ik weet dat ze dat nooit zal worden...

Hoe hard ze het ook zal proberen.

Ze is gewoon geen moeder, en dat zal ze nooit worden.

Daar kan ze niets aan doen, maar dit zal niet de laatste keer zijn dat Faith bij ons blijft logeren, of langs komt.

Ik hoop gewoon dat ze eraan went!

'Wanneer komen ze je spullen brengen?' Ivy kijkt me aan doelend op de mannen die mijn spullen naar hier zouden brengen.

'Over een uurtje of twee denk ik.' Ik leg Faith haar tas neer en vul haar flesje met ranja.

Maaike en ik hebben besloten dat ze maar langzaam aan de babyvoeding moet, en ander drinken zoals ranja ofzo.

Ik pak ook een zakje snoepjes voor Faith en loop dan naar haar toe. 'Wil je wat te drinken, meisje?'

Ze knikt zwijgend en neem de beker drinken van me aan.

Wanneer ze begint te drinken leg ik het zakje snoepjes op de het kleine tafeltje voor haar neer en sta op.

Niet goed wetend wat ik moet doen pak ik een pop van haar en leg die bij haar neer.

Tot nu toe heeft ze er nog niet zo veel mee gespeeld, maar misschien komt dat nog wel?

Ik blijf van een afstandje naar haar kijken, Ivy komt naast me staan en ik druk een kus op haar lippen. 

Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu