Ik heb Emme nog niet in de box gelegd en Maaike nog niet beneden naar de bank geholpen of Faith zit al zo dicht mogelijk voor de box naar de inmiddels wakkere Emme te kijken. 'Gaat het wel goed met haar? Ze beweegt zoveel.' Ik begin te glimlachen. 'Ja hoor! Ik denk dat ze zo weer gaat slapen, maar dat doe jij al niet meer tussen de middag hè, Faith?' Trots schudt ze haar hoofd. 'Natuurlijk niet!' Roept ze blij. 'Dat doen alleen kleine kinderen en ik ben al heel groot!'
Ik besluit naast Faith te komen zitten en direct stuurt ze weer een vraag op me af. 'Moet ik eten voor haar maken, ik denk dat ze honger heeft.' Ik schud mijn hoofd. 'Nee, dat regelt mama altijd heel goed, maar wil je anders bij haar komen zitten?' Faith knikt uitbundig haar hoofd. 'Ja, want ze beweegt zoveel en ze mag niet breken, hè, want papa zegt dat ze heel snel au heeft en dat mag niet. Als ik bij haar zit is ze vast rustiger, want ik ben wel haar grote zus!'Ik lach en stem met Faith in. Het is zo leuk dat ze zo trots is op haar kleine zusje!
Ik sta op van de grond en pak Emme op uit de box. Niet veel later staat Faith ook op en wacht ongeduldig bij de bank tot ik daar aangekomen ben. 'Wel voorzichtig doen hè, Niall!' Zegt ze bestraffend en ik moet moeite doen om mijn lach in te houden wanneer Maaike er wat van zegt. 'Faith, niet doen. Niall weet heel goed wat hij moet doen en heeft jouw hulp daar niet bij nodig. Ga maar lief naast hem zitten, dan mag je straks misschien nog even met Emme zitten.'
Faith kijkt verbaasd op naar Maaike, maar doet toch zonder tegen te werken wat ze zegt. Ze is het niet gewend dat ze op haar plek gezet wordt, omdat ze normaal gesproken deze opmerkingen voor zichzelf houdt. Misschien is ze nu gewoon erg trots op Emme en dat zij een grote zus geworden is, dat ze beschermend gaat doen.
Ik weet ook echt wel dat ik de opmerkingen van Faith niet serieus moet gaan nemen, want ik bedoel, ze is bijna vier jaar, maar het is niet handig als ze zulke opmerkingen naar andere kinderen gaat maken.
'Iewlll!'Gil Faith dan plotseling en springt vol afschuw van de bank af. 'Volgens mij heeft ze een poepje gedaan, want het ruikt heel vies!!' Ik schiet in de lach en ik zie dat Maaike -hoewel ze nog even probeert het tegen te gaan- hetzelfde doet.
'Ik denk dat je gelijk hebt, Faith...'
JE LEEST
Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2
FanficVermoeid kijk ik naar het kleine wondertje voor me. Liam komt naast me staan, tranen van geluk staan in zijn ogen en ik kan je vertellen dat het bij mij niet anders is. Breed glimlachend pakt hij mijn hand. 'Gefeliciteerd met ons kleintje, mama.' Ik...