'Hij is ook altijd te laat,' moppert Paul en kijkt chagrijnig voor zich uit. 'Het verbaast me als Harry ook maar één keer op tijd is gekomen, dat komt gewoon niet voor!'
'Nou, Paulie, dat mag wel iets positiever hoor!' Harry kijkt Paul met een scheven grijns aan vanuit de deurpost en schudt afkeurend zijn hoofd.
Liam komt iets overeind uit de donkerblauwe poef waarin hij zit en Maaike en ik doen hetzelfde in de poef waarin we samen zitten. Gelukkig is die wat groter dan die van Liam!
'Ha, Styles has arrived! Just Like I said!' Louis grinnikt en Liam controleert hem op zijn horloge. 'Binnen het halfuur!'
Liam knikt verslagen. 'Ik had bijna geld aan je verdiend, Hazza... Als je nou nog drie minuten later was gekomen!'
Hij kijkt verbaast op, maar zijn blik verandert al snel in een trotse waardoor ik begin te lachen. 'Ben ik een halfuur te laat?! Oh Damn! Dat is een nieuw record!'
'HARRY!' Buldert Paul boos.
Paul zijn stem staat hard en halverwege zijn zin begint hij weer te schreeuwen van woede. 'De volgende keer kom je gewoon op tijd, anders laat ik je persoonlijk ophalen en dat heb je EEN HÉÉL GOOT PROBLEEM!'
Harry steekt zijn handen in de lucht ter verdediging, maar is toch iets van zijn stuk gebracht door de uitbarsting, want hij mompelt met een klein stemmetje dat hij op tijd zal zijn de volgende keer.
'Daar zorg je maar voor,' bromt Paul knarsetandend terug voordat hij een diepe teug adem haalt en weer iets rustiger wordt. 'Oké, nu we er allemaal zijn wil ik beginnen.'
hij kijkt iedereen een voor een aan. 'We komen hier voor Maaike haar promotie werk. Ze gaat interviews en een klein tourtje doen en ik wil dat jullie haar helpen aangezien jullie zo goed als experts zijn op beide gebieden.'
Ik grinnik. 'Ja, op zich wel ja. Hoe moeten we haar helpen, wat is je plan?'
Paul kijkt even bedenkelijk, alsof hij nog niet helemaal zeker is van zijn zaak. 'Ik wil dat jullie een voor een met haar mee gaan met interviews, zodat jullie haar kunnen helpen als de radio dj informatie wil krijgen die nog niet bekend mag worden. Jullie zijn een ster in dat soort vragen ontwijken.'
Iedereen knikt begrijpelijk en ik kijk even naar Maaike die ons een voor een met een gelukkige blik aankijkt. 'Ik ben echt blij met jullie, guys!'
Paul gaat verder voordat wij iets kunnen zeggen. 'En qua optredens wil ik dat jullie een paar liedjes samen zingen, zo raakt Maaike gewend aan de grotere menigten die ze zal hebben als je op wat bekendere festivals gaat spelen-' Nog voordat Paul uitgepraat is onderbreek ze hem. 'WAT?! Ik ga op festivals spelen?! Waarom weet ik dat nu pas?'
Liam knikt trots. 'Dat hebben wij voor je geregeld, dat vind je toch wel leuk?'
Maaike knik met grote ogen. 'Eng, maar super leuk, natuurlijk!'
'Goed zo, dan nu weer verder met mijn verhaal.' Paul doet net alsof hij niet onderbroken werd door Maaike en gaat verder met zijn verhaal. 'Jullie zingen dus soms allemaal met haar liedjes mee en voor Niall en Maaike samen worden er nieuwe liedjes geschreven. Zo krijgt jullie relatie weer aandacht, sommige mensen weten niet eens mee dat jullie samen zij-'
'Ho!' Ik onderbreekt Paul bij de woorden ¨relatie¨ en doet het nog een keer bij ¨aandacht¨. 'Ik sta niet met mijn vriendin op het podium omdat onze relatie aandacht nodig heeft, maar omdat ik haar leuk vind. Mij boeit het echt niet dat iemand van onze relatie af weet, of niet, als ik dat zelf maar weet!'
Paul zucht. 'Ook goed, als jullie maar laten zien dat jullie samen zijn.'
Ik kijkt Paul recht aan met een blik die voldoende zegt, maar Paul besteedt geen aandacht aan de waarschuwende blik en gaat verder met het vertellen van de regels, data en ticketverkoop.
JE LEEST
Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2
FanfictionVermoeid kijk ik naar het kleine wondertje voor me. Liam komt naast me staan, tranen van geluk staan in zijn ogen en ik kan je vertellen dat het bij mij niet anders is. Breed glimlachend pakt hij mijn hand. 'Gefeliciteerd met ons kleintje, mama.' Ik...