5. Maaike

1.2K 60 54
                                    

Terwijl ik slaperig in mijn ogen wrijf sta ik op.

Faith ligt niet in haar wiegje, dus ik denk dat Liam haar heeft.

Langzaam loop ik de stap af richting de keuken.

Ik richt een blik op de klok die aangeeft dat het al vijf uur 's avonds is.

Laat ik dan maar eens eten gaan maken?

Ik besluit uiteindelijk nog heel even te wachten wanneer ik geluid uit de woonkamer hoor komen.

Ik glimlach als ik Niall met Faith op de bank zie zitten.

Niall mompelt zacht dingen naar haar.

Ik krijg een glimlach op mijn gezicht.

Waarom zijn die twee zo schattig samen?

Wanneer Niall merkt dat ik er ben kijk hij betrapt op. 'Sorry, jij lag nog te slapen, ze was aan het huilen en-'

Ik onderbreek hem met een glimlach. 'Het maakt niet uit, dank je!'

Ik ga naast hem op de bank zitten en wrijf over Faith haar voetje.

Dan geef ik Niall een kus. 'Het is juist lief dat je haar getroost hebt.'

Niall knikt, maar zegt niets, zijn blik blijft op Faith gericht.

'Waar denk je aan?' Lachend kijk ik hem aan.

'Ik vroeg me af of wij ook ooit zo'n kleine zullen hebben,' Niall zijn wangen worden lichtjes rood en ik geef hem glunderend een knuffel.

'Natuurlijk, alleen niet nu direct,' hij knikt begrijpelijk, een grote blije glimlach staat op zijn gezicht. 'ik wil eerst een goede moeder voor Faith worden, en de tijd nemen voor haar.'

Net wanneer Niall wat wil zeggen wordt hij onderbroken door Liam. 'Maaike? Kan ik je even spreken, ik heb je hulp nodig.'

Ik kijk vragend naar Niall. 'Is het goed dat ik Liam even ga helpen?'

Hij knikt, overhandigt Faith aan mij en loopt dan de kamer uit.

Ik kijk Liam vragend aan. 'Wat is er?'

Hij komt ongemakkelijk iets dichterbij gelopen. 'Ik weet dat het eigenlijk niet zo goed uit komt op dit moment, ik bedoel Faith is pas een paar dagen oud, maar ik wil je iets vragen.'

Ik knik, en Liam begint dan te praten. 'Een tijdje geleden heb ik een vrouw ontmoet, iets ouder dan jij en we wilden wat gaan drinken...'

Ik glimlach opgewonden. 'Als date? Ga je daten!?'

Liam kijkt me serieus aan. 'Alleen als jij het goed vindt.'

Ik kijk hem verbaast aan. 'Waarom zou ik dat niet vinden?!' 

Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu