6. Liam

1.2K 61 85
                                    

'Weet je het heel zeker?' Onderzoekend kijk ik Maaike aan.

Vindt ze het wel echt goed dat ik ga daten?

'Ja, Liam!' ze pakt me glimlachend bij mijn schouder vast met een hand, in de andere ligt Faith. 'We hebben geen relatie met elkaar, dus je moet doen wat je wilt! We zijn wel verbonden door Faith, maar je kan toch niet tot je honderdste vrijgezel blijven?!'

Ze is even stil en praat dan weer verder. 'Grijp je kans, Liam, misschien is ze wel heel leuk!'

Ik knik bedenkelijk. 'Dank je, mag ik dan nog iets vragen?'

Met een grote glimlach op haar gezicht knikt ze. 'Zekers!'

'Ik lijk net een meid nu -sorry daarvoor- maar ik ben nerveus en ik heb geen flauw idee wat ik aan moet doen...'

Maaike lacht waardoor Faith zachtjes begint te huilen en direct stopt Maaike met lachen. 'Ssht, stil maar, kleine.'

Dan richt Maaike haar blik weer op mij. 'Mag ik tussen je kleding kijken?'

Ik grinnik door de hoopvolle blik in haar ogen en knik dan. 'Natuurlijk.'

'Wil je haar dan even voor me vasthouden?' Maaike knikt naar Faith.

Weer knik ik en neem mijn kleine meid van Maaike over.

Met z'n drieën gaan we naar onze kamer toe.

Maaike en ik slapen door Faith de komende tijd samen, zodat een van ons er niet steeds als enigste uit moet om Faith haar melk te geven als ze wakker wordt, of te troosten.

Wanneer we in onze kamer zijn kleed ik Faith om, zodat ze haar slaapkleding aanheeft.

Maaike kijkt me verbaast aan. 'Hoe deed je dat zo gemakkelijk? Ik ben heel de tijd bang om haar pijn te doen!'

Ik grinnik. 'Ik heb het papa zijn gewoon al onder de knie.'

Dat het eigenlijk komt doordat een dokter me geholpen heeft besluit ik niet te zeggen, dat komt nog wel.

Voor nu is Maaike haar verbaasde gezicht te mooi om te verpesten.

Ik geef Faith een flesje melk en ga rustig met haar op bed zitten.

'Hoe laat moet je weg?'

'Half zeven, zeven uur moeten we in het restaurant zitten,' ik glimlach.

Maaike knikt en begint dan bedenkelijk in zichzelf te praten. 'Het moet lekker zitten en er goed uitzien...'

'Wat dacht je van dit setje?' Maaike houdt vrolijk iets omhoog en ik knik goedkeurend.

'Ziet er goed uit, bedankt voor de hulp.'

Ze wuift het weg. 'Je moet er toch goed uitzien op je eerste date met haar!'

Ik knik glimlachend. 'Ik ga maar eens douchen.'

Maaike knikt en loopt naar de deur toe om weg te lopen, maar draait zich dan nog en keer naar me om. 'Hoe heet ze eigenlijk, je date?'

Ik glimlach wanneer ik haar naam uitspreek. 'Ivy.'

Maaike knikt goedkeurend en loopt dan weg. 'Veel plezier!'

Ik bedank haar, leg de inmiddels slapende Faith in haar wiegje en loop richting de douche. 

Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu